Een eigen vuurwerkwinkel beginnen

begrijp ik,

maar dan moet je afspreken 11 maanden huur en dan moet de huurder de 12 e maand wegwezen ?

Wie kent zo'n huurder , dan koop ik er een pandje bij en zet er een vw vergunning op!

p.s. er is altijd interesse naar lokatie no 2 !!!

maar waar o waar

vr.gr.

edwin

als je echt alles wil weten kom dan maar een keer langs bij mij
wat ik weet van mijn verguningen is dat je ook geluk moet heben met de aanvraag wie je krijgt als advies persoon
en wat betreft de verdiensten
je gaat als je geluk hebt pas naa 3 jaar wat verdienen
en 3 dagen werken denk je nee 2 maanden normaal 1 maand 80 uur per week
en 1 week 140 uur werken
stoken is er dan niet meer bij

net als 7 kamp 2e erbij waarom niet 3 en 4 dan ook maar

als je echt alles wil weten kom dan maar een keer langs bij mij
wat ik weet van mijn verguningen is dat je ook geluk moet heben met de aanvraag wie je krijgt als advies persoon
en wat betreft de verdiensten
je gaat als je geluk hebt pas naa 3 jaar wat verdienen
en 3 dagen werken denk je nee 2 maanden normaal 1 maand 80 uur per week
en 1 week 140 uur werken
stoken is er dan niet meer bij

net als 7 kamp 2e erbij waarom niet 3 en 4 dan ook maar

Ikzelf loop ook wel eens te dromen van een eigen vuurwerkwinkel, maar zie dan natuurlijk alleen alle leuke dingen voor me.

Waar bestaan de werkzaamheden in de maanden oktober en november dan vooral uit? (neem aan dat er meer moet gebeuren dan alleen het bezoeken van demoshows).

Ik had ongeveer 2 A4tjes vol getyped voor dit topic toenet... Maar toen ik op versturen klikte was het "je bent niet ingelogd" en was ik alles kwijt! Thuis type in nog wel eens....

De ideeen zijn er. Maar geen plannen voor in de nabije toekomst.
Hilversum kan op dit moment heel goed een verkooppunt er bij gebruiken.
En het is bijna allemaal Diamond wat de klok slaat.
Maar ik heb tot op heden nog niet echt een goed beeld van de opbrengsten en kosten. Wat de vergunningen betreft en de noodzakelijke investeringen is alles me zo langzamerhand wel duidelijk.
Ik ben mede geinspireerd geraakt door een vriend die 8 jaar geleden een kleine vuurwerktoko heeft gehad. En die hield er samen met zijn vrouw toch een slordige 70.000 euro winst aan over.
Dus het is wel degelijk aantrekkelijk om te doen.

:bye:

Inderdaad :P aangezien hubo dit jaar ook weg gaat zal deze ook niet meer verkopen. Wel is witbaard er bij gekomen, maar deze winkel vind ik niet super.

Ook vanuit mij een reactie op dit forum!

Ik ben zelf ook bezig met het opzetten van een vuurwerkwinkel. Ik zit in een regio waar in een straal van 10 km net 3 vwwinkels zitten, en dat zijn boerenbond winkels en 1 particulier bedrijf. Over het Assortiment hoef ik niks te zeggen.

Ik ben bezig met een investeerder die zelf al een Tuincentrum heeft om vanuit daar dus een zaak erbij te gaan opbouwen. Ook ik heb dus veel aan dit forum.

Wij zijn van plan om Prefab bunkers te laten plaatsen in een nieuw te bouwen hal. Dit is voor mijn investeerder de beste optie omdat deze alle benodigde certificaten al hebben. Ze hoeven uiteindelijk alleen te worden voorzien van een sprinklerinstallatie en een alarminstallatie. Het scheelt dat wij enorm goede contacten hebben met bedrijven die ons hier ook van kunnen voorzien.

Enigste probleem is dat wij midden op een industrieterrein liggen, met in de nabijheid een tankstation. Ik weet niet wat de gemeente ervan vindt, maar sommige andere vwzaken in de regio liggen binnen 150 mtr van een tankstation af, dus ik weet niet hoe dat zit.

Verder willen wij qua assortiment ons eigen puur gaan richten op Siervuurwerk. Ik vind het zelf ontieglijk irritant om de hele dag het jonge volk voor je zaak te zien rondlopen, en die ook dus voor overlast zorgen. Ook wil ik een mooie selectie van importeurs gaan maken, zodat ik ook een groot aanbod heb.

Verder willen we ook echt flink gaan promoten, door mijn ervaringen in de dance wereld weet ik snel een groot publiek te bereiken. Ook wil ik vanaf de zomer een kleinschalig vuurwerkfestival opzetten ter promotie van mijn eigen bedrijf. Ik weet dat het heel moeilijk is, maar ik kan voor zoiets heel makkelijk uitwijken naar duitsland. Ik zit dalijk gelegen aan de duitse grens dus ook veel duits publiek.

Benzine pomp mag geen probleem wezen :) Hier in de buurt zitten 2 verkooppunten met bijde 8 ton's bunkers en binnen 100 meter een benzine pomp :)

Ook vanuit mij een reactie op dit forum!

Ik ben zelf ook bezig met het opzetten van een vuurwerkwinkel. Ik zit in een regio waar in een straal van 10 km net 3 vwwinkels zitten, en dat zijn boerenbond winkels en 1 particulier bedrijf. Over het Assortiment hoef ik niks te zeggen.

Ik ben bezig met een investeerder die zelf al een Tuincentrum heeft om vanuit daar dus een zaak erbij te gaan opbouwen. Ook ik heb dus veel aan dit forum.

Wij zijn van plan om Prefab bunkers te laten plaatsen in een nieuw te bouwen hal. Dit is voor mijn investeerder de beste optie omdat deze alle benodigde certificaten al hebben. Ze hoeven uiteindelijk alleen te worden voorzien van een sprinklerinstallatie en een alarminstallatie. Het scheelt dat wij enorm goede contacten hebben met bedrijven die ons hier ook van kunnen voorzien.

Enigste probleem is dat wij midden op een industrieterrein liggen, met in de nabijheid een tankstation. Ik weet niet wat de gemeente ervan vindt, maar sommige andere vwzaken in de regio liggen binnen 150 mtr van een tankstation af, dus ik weet niet hoe dat zit.

Verder willen wij qua assortiment ons eigen puur gaan richten op Siervuurwerk. Ik vind het zelf ontieglijk irritant om de hele dag het jonge volk voor je zaak te zien rondlopen, en die ook dus voor overlast zorgen. Ook wil ik een mooie selectie van importeurs gaan maken, zodat ik ook een groot aanbod heb.

Verder willen we ook echt flink gaan promoten, door mijn ervaringen in de dance wereld weet ik snel een groot publiek te bereiken. Ook wil ik vanaf de zomer een kleinschalig vuurwerkfestival opzetten ter promotie van mijn eigen bedrijf. Ik weet dat het heel moeilijk is, maar ik kan voor zoiets heel makkelijk uitwijken naar duitsland. Ik zit dalijk gelegen aan de duitse grens dus ook veel duits publiek.

Ik begrijp wel dat je het kleinere spul niet gaat verkopen(vind het zelf ook alleen maar irritant bij ons in de winkel), maar vergeet niet dat veel ouders samen met hun kinderen vuurwerk kopen. Door niet het kleine spul te verkopen loop je dus veel klanten mis, want die kinderen willen dan naar bv. de Boerenbond.

Ik zit dalijk gelegen aan de duitse grens dus ook veel duits publiek.

Voor zover ik begrijp uit berichten op dit forum is het juist nadelig om vlakbij de Duitse grens te zitten met een vuurwerkwinkel.
De meeste Nederlanders gaan juist de grens over omdat het aldaar goedkoper is en laten de Nederlandse winkels links liggen.

Wat dat kleine spul betreft; ik heb zelf nog nooit een klant weggestuurd hoe klein deze ook mocht zijn.
Ik zit dan wel in een ander soort handel, maar heel vaak is het zo dat die kleine klant later wel eens je grootste en trouwste klant kan worden en ik dat dat wat betreft de vuurwerkhandel niet anders is.

Wat betreft een vuurwerkwinkel beginnen; weet niet exact wat de investeringen zijn, maar heb dacht ik wel eens ergens gelezen dat je pas na het derde jaar echt winst gaat draaien.
Tel daar nog eens bij op dat er het risico is dat de regelgeving kan veranderen en je bijvoorbeeld door een verkorting van de afsteektijden en/of de verkoopdagen, minder vuurwerk gaat verkopen.
Maar goed, met elke zaak opzetten draag je risico's.

@ Blitzz.. Ik wil niet helemaal het jonge grut uitsluiten hoor! Maar we willen wel met iets vernieuwends komen. Niet hetzelfde als wat iedere vwhandelaar doet in NL.

Qua het duiste verhaal valt dat best mee! Bij de boerenbond in een dorp verder loopt het vanaf de eerste dag storm omdat het een vd weinige zaken is in een straal van 50 km!

Ook afgelopen jaar was alles na 1 dag al uitverkocht in de regionale duitse supers! Dus altijd nog 2 dagen om omzet te genereren!

We hebben het voordeel dat onze personeelskosten laag zullen zijn omdat er meerdere poolse arbeiders in dienst zijn bij dat bedrijf!

Investeringskosten kunnen bij ons binnen 2 jaar eruit zijn! Maar voor mijn investeerder is het belangrijk dat zijn zaak in de winter niet stil ligt. Dat er toch omzet gemaakt wordt..

mah bedankt voor jullie aanvullingen. Altijd belangrijk om mee te nemen in een ondernemingsplan !

Goed, als ik er mee zou beginnen dan reken ik al zeker dat het me dus bijna 400,000 euro gaat kosten met alles er op en er aan.
De vergunningen enzo, je inkoop belasting, sprinkler instalatie(laat ik nou een handig iemand kennen die dat doet dus daar heb ik een mee pakker voor erkend instalatie bedrijf)
De locatie besprekingen en afspraken.
Tja je 1ste en 2de jaar zullen rot wezen tenzij je echt onwijs goede omzet heb.
En dan het belangrijkste natuurlijk je winkel en de bunkers.
Ik zat te denken aan ongeveer rond de 8000 kilo, een redelijke winkel met mooie vritrine kasjes met dummy's en maximaal 200 kilo vuurwerk in de winkel en de rest in de bunkers.
Tja dummy's zijn der niks voor niks, veiligheid staat voor alles
en je brandmeld instalatie

In ieder geval het kost je echt veel geld en het is te hopen om die 3 volle dagen winst te maken.+voor verkoop.

Laatst bewerkt door een moderator:
400,000 ?

Ik zou maar iets kleiner beginnen, wat dacht je van kleine opslag in het bedrijf, kopen vanaf importeurs (doe je sowieso als beginner lijkt me dus heb je geen invoerbelasting)

En gewoon 1 bus constant laten rijden?

+ kleine opslag voor verkoop in de winkel?

400,000 is gewoon absurt om mee te beginnen. zou maximaal 100,000 doen. maarja dat ben ik.

Overigens kan je sprinkler, opslag bunkers, en dergelijke afschrijven ven je inkomsten belasting. Dus dat is allemaal mooi meegenomen ;)

Producten die je inkoopt mag je ook weer verrekenen met je btw afdragen.

Dus uiteindelijk zou ik aan voor 100k ;)

momenteel red je het met 100k niet meer daarom zijn er steeds meer die stoppen omdat de kosten en eisen steeds hoger worden soms komt er een nieuwe omdat die dan is over gekocht of iemand die al meerdere winkels heeft er 1 bij wil hebben ook een eigen lijn kost veel geld ik las ergens 1000 den euro's maar zet daar maar een nul achter ook met de stelling na 3 jaar ga je verdienen ben ik het niet mee eens dit was vroeger wel het geval de verdiensten zijn echt verschillend en die 70.000 winst is denk ik omzet of je moet echt veeeeel verkopen ook zijn de laatste jaren de inkoop prijzen erg gestegen die chinesen zijn ook niet meer gek
transport en personeel kosten lopen ook flink op en de vraag wat er in de toekomst gaat gebeuren ??? regeltjes eisen prijzen en wat doet de concurent
ik denk dat dit een jongensdroom is van ons allemaal hier maar er zijn er maar weinig die hem kunnen waarmaken
ik wens jullie vast suc6

En hoe zit het dan in het geval als je het op een franchise basis gaat proberen, even ter voorbeeld Zena oid. Dan zorg jij voor het pand en de bunkers etc en gaat Zena dan achter de benodigde vergunningen aan ?

Veel mensen zien het belangrijkste punt over het hoofd, terwijl het toch een aantal keer aangehaald wordt in dit topic;
De verkoop van vuurwerk is slechts drie dagen per jaar; wat doe je de andere dagen van het jaar met het bedrijfspand en hoe genereer je daar inkomsten uit?

Geen enkele bank zal je een lening verschaffen, voor alleen het vuurwerk gedeelte.
Dit zullen ze alleen doen, wanneer je een goed draaiende zaak hebt in het pand en het vuurwerk er als extra bij gaat doen.
Dit betekent dus simpelweg dat je prioriteit zal moeten liggen in het opzetten van een goed draaiende zaak voor de overige dagen van het jaar.
Echter... Een beginnende zaak zal zo goed als nooit gelijk winst draaien het eerste jaar.
Dit betekent dus dat je eerst een jaar of 5 een zaak zal moeten opbouwen, eerdat je het vuurwerk erbij kunt gaan nemen.
Daarnaast krijg je dan het probleem met vergunningen e.d. want je kan 5 jaar voor dato wel hebben gepeild of er een kans is op een vergunning, maar B&W's en gemeenteraden wisselen regelmatig van samenstelling waarbij het ineens zo kan zijn, dat je na die 5 jaar een zwaar anti vuurwerk gemeentebestuur treft en het verkrijgen van die vergunningen een onmogelijke taak wordt.

De enige reëele opties zijn;

1) Een bestaande zaak met vuurwerkvergunning overnemen, waarbij je dan wel in de overeenkomst moet laten vermelden dat de overdracht alleen doorgaat in het geval de betreffende vergunningen e.d. overdraagbaar zijn naar de volgende eigenaar/huurder.

Kies dan wel een klein zaakje, welke je alleen of eventueel met je vriendin kunt runnen.

2) Mazzel hebben, dat je ouders een zaak hebben en dat je ze zover krijgt vuurwerk te gaan verkopen waarover jij dan de eindverantwoording neemt.

3) Zelf al een zaak hebben, waarvoor je een vuurwerkvergunning kunt aanvragen.

Het meeste is echter alleen toekomstmuziek, want in deze tijd zijn de banken niet zo scheutig met leningen.
Zal nog wel even duren eerdat alles weer bij het "oude" is.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan