• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Edruco] Lady Cracker

Status
Niet open voor verdere reacties.
goed nieuws!!!

deze zal vanaf zaterdag 23oktober weer bij Loots te verkrijgen zijn samen met een paar andere spaanse knalers
ik citeer:

Nieuwe spaanse knallers!
Vanaf zaterdag 23/10/2010 zullen er maar liefst vier nieuwe spaanse knallers aan ons assortiment toegevoegd worden!
Meer informatie morgen via de nieuwsbrief en op de website!

Nieuwsflash: 1 knaller kunnen we reeds bekend maken: De spaanse vlinder rood (lady cracker) komt terug in een nieuwe verpakking!

Is dit top of is dit topperder?

De doos is wel een stuk kleiner, heb ze vandaag bij Loots gezien. Wel 20 st. in doos gewoon.

Laatst bewerkt:
hij is anders om deze 2 redenen:

doos is kleiner omdat hij nu maar 20 stuks hoeft te bevatten.
de knaller is anders gemaakt (andere wikkel en afmetingen)

ik haal dit weekend oof 5 pakjes
voor 100 vlinders voor 40 euro
dt is toch geen geld of wel?
en een prachtige knal

Bekijk bijlage 6521

Vergelijking (van links naar rechts) oude lady cracker(links), nieuwe lady cracker, thunder cracker en spanish cracker (rechts). Allen van Salon Roger.

Wat opvalt is dat de nieuwe lady cracker een stuk kleiner is dan de oude, in diameter en lengte. Hopenlijk is de knal hetzelfde.
En de thunder cracker en spanish cracker zijn vrijwel indentiek, alleen heeft de spanish cracker een staart. Voor de rest hebben ze de zelfde afmetingen.

heb paar dagen terug de nieuwe getest en ben een beetje geschrokken: de vlinder is een stuk kleiner geworden niet dat dat iets hoeft te zeggen over de knal maar goed.
De knal was lang niet zo hard als de oude, een Match Cracker No.3 van Chooet knalde deze eruit verder schoot ook nog de lont een flink stuk weg wat niet zon probleem als je maar veel afstand houdt.
Ik hoop dat dit gewoon een slechte vlinder was en dat de volgende gewoon de oude evenaren.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Zal ze binnenkort even testen en vergelijken met de oude. Al heb ik nog maar 1 oude lady cracker over..:sad:

Net eentje getest. Mijn eerste indruk was dat die goed hard knalde, dus ik was weer helemaal blij. Als je ze hebt gekocht heb je sowieso geen miskoop gedaan. Zal hem misschien van het weekend vergelijken met de oude lady cracker en misschien op film vast zetten, ben wel benieuwd.

De knal was overigens redelijk dof, goede flits, maar weinig rookontwikkeling in tegenstelling tot de oude lady cracker. Vertraging was goed, niet echt lang maar ook niet te kort, rond de 4 seconden. Ik weet nog niet waar ik de knal mee kan vergelijken, het is al een tijdje geleden dat ik voor het laatst knallers heb gehoord. Maar de eerste indruk was zeker niet verkeerd.

Hallo,

ik ben nieuw op t forum. Heb geen ervaring met de oude Lady Cracker, heb er gisteren wel een nieuwe getest naast een Banger. Lady Cracker ging duidelijk wat harder...

Heb in het voorjaar wat onderzoek gedaan naar verschillende knallers van Zena. Het formaat van een knaller zegt idd niets over het effect. De Toffee was ook duidelijk harder dan een Banger en die is zo'n beetje hetzelfde formaat als de nieuwe Lady Cracker.

Naar mijn idee: 8,- voor 20st is een superdeal!!

Zoals beloofd, eerst de nieuw lady cracker daarna de oude.
http://vimeo.com/16906227

Juist, de oude is hoorbaar doffer en harder. Al doet de nieuwe het niet verkeerd vind ik. Wel jammer dat de prijs vooruit en de kwaliteit achteruit is gegaan.:cry:

Laatst bewerkt:
En in beide knallers zit even veel flash? Kunnen we dan zeggen dat een kleine huls een fellere knal geeft en een grotere huls een doffere?

Het is inderdaar een wat minder doffe knal geworden maar veel verschil in volume kan ik in het filmpje niet horen. De oude heb ik nooit gehad maar naar mijn idee heb ik zeker geen verkeerde aankoop gedaan om ze te halen.

Maar even een vraagje hoor; de oude waren toch ook al 8,- per 20 st.? Ik had begrepen dat alleen de introductieprijs 5,- was.

hier nog een foto met een handvol ander vuurwerk.
vlnr: krachmen, chooet banger, lady cracker, baby vlinder, chooêt match cracker no3 en gewone pirat

33pgayg.jpg

zoals je ziet is hij een heel stuk kleiner geworden.
hij was vorig jaar vergelijkbaar met de Chooêt Banger kwa grootte en knal. nu alleen nog maar met knal

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan