• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Edruco] Lady Cracker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Val mij er NIET op aan.
Maar ik had er dus 2 van iemand gekregen ik verwachtte er eigenlijk niet zo veel van .
Ik stak dus eerst deze knaller af en ik stond met open mond te kijken .

Echt hard gaan die dingen met enorm veel druk.
Daarna een Nuke banger afgestoken vond deze net zo hard gaan....
Mvg

ja ik stond er ook van te kijken, had die knal niet verwacht, introductieprijs van 5 euro voor betaald, blij dat ik ze heb gekocht

Ik zelf heb ook 8 doosjes ladycrackers. Ik heb er zelf 1 open gemaakt en er zit wel degelijk meer dan 0,8 gr p.t.s. in, denk meer aan ongeveer 1,5 gr. maar zeker weet ik het niet, omdat ik geen nauwkeurige weegschaal heb.

Ik zelf heb ook 8 doosjes ladycrackers. Ik heb er zelf 1 open gemaakt en er zit wel degelijk meer dan 0,8 gr p.t.s. in, denk meer aan ongeveer 1,5 gr. maar zeker weet ik het niet, omdat ik geen nauwkeurige weegschaal heb.

Dan had je het beter niet kunnen doen, onnodig gevaarlijk:shocked:

Die komen er dit jaar zeker bij! Na een vergelijkende studie blijken ze even hard te gaan als de thunder cracker van knalgoed en die geven al super harde knallen, extreem goekoop ook!

Heb tijdens O&N nog een flink aantal doosjes van deze knallers er door heen gejaagd en ik ben van mening dat dit echt DE knaller van 2009 is. Hij knalde ongeveer even hard als een zwarte doos nitraat groene crepe. En ik overdrijf niet ! Af en toe zat er een wat mindere tussen, maar alsnog geweldige knallers :)

Geweldig deze dingen, evenhard als een toffee. Wat mij vooral opviel was die flits die hij 's avonds gaf, beste flits van de knallers die ik had. Ook viel mij op dat soms de huls nog intact bleef, maar toch gaf die een rotklap.

Ik zie ze niet staan bij Edruco en niet meer bij Loots, worden ze niet meer geïmporteerd?

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij Edruco op de site hebben ze naar mijn weten nooit gestaan, en bij Loots zullen ze wel uitverkocht zijn...
Heb trouwens net een op de weegschaal gehad, zal straks foto's posten. Er zit iig niet 0.8 gram in wat wel op het doosje staat :p:rolleyes:

Bij Edruco op de site hebben ze naar mijn weten nooit gestaan, en bij Loots zullen ze wel uitverkocht zijn...
Heb trouwens net een op de weegschaal gehad, zal straks foto's posten. Er zit iig niet 0.8 gram in wat wel op het doosje staat :p:rolleyes:

ik denk gewoon dat het oude doosje van die baby vlinders is gebruikt waar 0.8 gr in zat
wat net zoals de inhoudt niet verandert is .

ik kom al 3 jaar bij edruco en heb ze nog nooit zien staan. bij mijn weten verkopen ze alleen maag "big spanish cracker" als vlinders.

maar daar lijken ze helemaal niet op.

weet iemand waar ze die dan wel verkopen?

Bij Harry verkopen ze die voor een gunstige prijs ivm met een andere verpaking mocht de verpaking veranderd zijn dan gaat de prijs omhoog wel te begrijpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan