[Dynasty] Fuego

Vóórdat we hier nu een hele berg aan prijzen van elke winkelier te zien gaan krijgen...

Vraag de winkelier per mail of pm wat de prijs zal zijn.
Of, winkeliers, vermeld het in het eigen winkeltopic.

Bij voorbaat dank.

En nu maar weer ON-TOPIC over de Fuego!

Geweldige film Shell-Martijn.
Jammer dat het niet helemaal ging zoals je gehoopt had.
Dit jaar de herkansing dan maar:wink:.

Vind het ook een prachtig filmpje, bedankt voor het plaatsen hiervan.

Jammer dat ik dit product afgelopen jaar totaal over het hoofd heb gezien.

Zoals jullie wel weten, ben ik vaker bezig met de regelgeving rondom vuurwerk. In een ander topic ontstond de discussie over de classificering van vuurwerk. Omdat iets mij nog steeds niet duidelijk is over de Fuego, stel ik hier de vraag beter.

De CE-markering stelt duidelijke eisen aan de classificering (categorie 1 t/m 4) aan vuurwerk. De volgende opties zijn er voor een stuk vuurwerk met een uitwerking als de Fuego (zie RACT):
[table="width: 600"]
[tr]
[td]Naam[/td]
[td]Effect[/td]
[td]Categorie[/td]
[td]Toegestaan kruit[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Enkelschotsbuizen[/td]
[td]uitstoot van de pyrotechnische unit, waardoor een licht- of geluidseffect in de lucht ontstaat[/td]
[td]2[/td]
[td]25 gram pyrotechnische stoffen of preparaten in totaal[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Enkelschotsbuizen[/td]
[td]uitstoot van de pyrotechnische unit, waardoor een licht- of geluidseffect in de lucht ontstaat[/td]
[td]3[/td]
[td]40 gram pyrotechnische stoffen of preparaten in totaal[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Mijnen[/td]
[td]eenmalige uitstoot van de gehele inhoud[/td]
[td]2[/td]
[td]50 gram pyrotechnische stoffen of preparaten[/td]
[/tr]
[/table]

Volgens de omschrijving/effect valt de Fuego naar mijn idee onder zowel een mijn als een enkelschotsbuis. Het label zegt dat het door Wolff onder een enkelschotsbuis is geschaard. Deze CE-familie, zoals dat dan heet, heeft twee opties met betrekking tot classificatie: categorie 2 (max 25 gram kruit) of categorie 3 (max 40 gram kruit). Hoe kan er dan op het label staan dan dit product 50 gram kruit heeft?? :confused: Het maximum voor die categorie is 40 gram! Een mine mag weliswaar tot 50 gram bevatten, maar dan zou deze Fuego categorie 2 geweest zijn, en niet 3 zoals nu op het label staat.
Daar moet ik wel bij opmerken dat dit het artikel van vorig jaar betreft, wat toen nog aan een iets andere CE-markering hoefde te voldoen. Naar mijn idee is echter de CE-markering dit jaar niet verandert op het punt van classificering van enkelschotsbuizen of mijnen (toch?). Mijn vraag is dus: wat komt er dit jaar op het label te staan? Onder welke CE-familie en welke categorie valt het? Bevat de Fuego 'slechts' 40 gram kruit om het een enkelschots cat 3 mortier te maken? Of wordt het een (cat. 2) mijn met 50 gram?

Ik heb nu 2 verschillende fuego's 2012 en 2013 en de 2013 versie valt nu in categorie 2. Ook is de diameter ietsje kleiner en een centimeter langer. Kleur van het label is ook minder intens als die van 2012.

Hoppelijk is het effect nog hetzelfde! Gelukkig nog 22 stuks uit 2012 met 50% korting weten te krijgen bij een tuincentrum welke ze in de outlet had staan.

1388403719381.jpg

Andere leverancier / fabriek zie ik ook.. Afwachten maar hoe de kwaliteit is. Gelukkig heb je er zat uit 2012. Mijn Fuego's zijn ook productie 2012 gelukkig..! :D

Ik heb nu 2 verschillende fuego's 2012 en 2013 en de 2013 versie valt nu in categorie 2. Ook is de diameter ietsje kleiner en een centimeter langer. Kleur van het label is ook minder intens als die van 2012.

Hoppelijk is het effect nog hetzelfde! Gelukkig nog 22 stuks uit 2012 met 50% korting weten te krijgen bij een tuincentrum welke ze in de outlet had staan.

Bekijk bijlage 17191

Laatst bewerkt:
Het viel mij al op dat mijn Duro's iets langer en iets dunner waren dan mijn Fuego's.
Ik heb dus ook nog 2012 Fuego's. :)

Eddy.

Ik neem mijn slechte woorden van vorig jaa terug. Dit jaar had ik er 2, en ze zijn toch wel mooi. Vooral de red strope mine.

Vannacht in tweevoud geschoten: mooie, heldere en langdurige mine heeft deze. Ik vond deze ook veel mooier dan de mines van Cafferata die ik vorig jaar had (12/13).

Vorig jaar gehad en dit jaar wederom, maar nu een paar meer. Ge-Wel-dige single shot's! mooie 'plof', mooie glitter en een mooie heldere ster! Daarnaast zijn deze voorbereid voor het elektrisch ontsteken aangezien de e-match perfect in het buisje van het lontje past! Ideaal er hoeft niets te worden gepriemt.

Rond 3:30 komen er 10 voor bij gecombineerd met single shots van The Moment.

Steppen zoals hierboven is iets boven m'n kunnen, ziet er werkelijk prachtig uit! :)

Ik had er 7 met roze visco doorgelont in een projectje tezamen met blazing devils. De tails van de fuego's kwamen er zeker bovenuit! Mooie heldere kleur wat nog aardig lang blijft hangen:

Back
Bovenaan