Düsseldorf 24-07-2009

moontan

VWC lid
Van 18-7-2009 tot 26-7-2009 is er een grote Kermis aan de Rhein.
op 24-7-2009 is er een groot vuurwerk.

Begint om ca: 22:00 uur
Firma: NLE
Kaliber Max: 8 inch

Gaan ze nou steeds kleiner in kaliber ? 2007 stond er nog 12" 2008 werd het al 10" en nu nog 'maar' 8".

het is in ieder geval een mooi show van ongeveer 30 minuten. vind er aardig wat variatie inzitten.het word mijn derde keer dit jaar :D

Ik heb er al zin in om bij Düsseldorf vw show te zijn op 24-07-2009 :handsup:
pyroteamzuid@andreas, 3307 en pyroterror gaan ook mee :D

Een Duits krantenbericht over de show in Dusseldorf:

Ebenfalls besonders sehenswert sind
■und das Superfeuerwerk am Freitag, 24. Juli, ab 22.30 Uhr. Vor dem 25-minütigen Feuerwerk - und das ist neu - wird es über 20 Minuten eine bengalische Beleuchtung des Ufers geben, wobei mit speziell angefertigten Bengalbrennern eine romantische Stimmung erzeugt werden soll. Der Start des Feuerwerks wird danach durch eine La-Ola-Welle aus Leuchtkugeln, gleißenden Kometen und Sternen angekündigt.

http://www.duesseldorf.de/top/thema010/events/veranstaltungen/kirmes09/index.shtml

Zo ben net thuis gekomen van de show in Düsseldorf !
Auto kwamen we niet kwijd !
Wel op een gegeven moment de auto op een plaatse gezet wat eigelijk niet mog maarja.
De auto stond er nog toen we terug kwamen gelukkig :angel:

Op de brug bij de rhein stonden zo'n 50.000 man denk ik!
Je zag het klein vuurwerk niet eens :sad:
Door die mensenmassa op de brug :angry:
En in de show zatten ook voor namelijk veel peonys :frusty:
Paar andere mooie effecten zatten er wel in.
Maar veel van het zelfde !

Wel nog een plus punt was!!!
Dat lekker wijf wat voor ons liep de hele weg naar de brug :D
Man man man...wat had zij voor een kort broekje aan hahaha...
Heb er nog een foto van gemaakt :D

freaks die er bij waren !
Ik,3307 en pyroterror en nog 2 andere gasten.

ben er gisteren ook geweest. het is sinds 3 jaar terug een vast uittje geworden met vrienden. lekker de heledag kermis vieren en daarna afsluiten met het vuurwerk.

Het vuurwerk vond ik dit jaar tegenvallen tenopzichte van voorgaande jaren. het was korter en minder heftig en weinig variatie. zoals als pyroteamzuid al zei veel peony's en maar een paar andere effecten erin. wel een paar leuke multi's gezien waaronder 2 x een multi salute geen idee welk kaliber maar splitse zich op in 4 salutes. ook heb ik het idee dat er geen 8" geschoten is of ik moet me vergissen in de effectgrote. er zijn ook erg veel blokken gebruikt viel me op. kortom het was een leuke show maar wel minder dan voorgaande jaren.

Ik vond de mislukte show in Geel nog meer spektakel gevoel geven dan deze show in Düsseldorf. Punt 1 we stonden op een brug die te ver weg stond waardoor we niet eens de salute`s goed meekregen, maar dat was ons eigen keus. Ander punt, de show zelf was niet bijzonder, laat staan dat het die afstand kon compenseren. Geen bijzondere effecten, geen gewaagde of aparte combinaties. Eigenlijk gewoon heel standaard allemaal.
Nee ik heb gisteravond meer genoten van een paar andere ronde 'dingen'.

wie gaat er dan ook op een brug staan.. de boulevard aan de Rein is groot zat waar je plek genoeg hebt. Het is er een beetje naar vragen dan ook dat je niet alles meekrijgt. Tenslotte staat het vuurwerk naar de boulevard gepositioneerd.

Ik vond de mislukte show in Geel nog meer spektakel gevoel geven dan deze show in Düsseldorf. Punt 1 we stonden op een brug die te ver weg stond waardoor we niet eens de salute`s goed meekregen, maar dat was ons eigen keus. Ander punt, de show zelf was niet bijzonder, laat staan dat het die afstand kon compenseren. Geen bijzondere effecten, geen gewaagde of aparte combinaties. Eigenlijk gewoon heel standaard allemaal.
Nee ik heb gisteravond meer genoten van een paar andere ronde 'dingen'.

zoals je het hier beschrijfd vind ik het een beetje raar ik stond ook op de brug en daar krijg je de salutes toch echt wel degelijk te voelen de afstand is dichterbij dan op de boulevard dus daar kun je ook niks van zeggen.

wie gaat er dan ook op een brug staan.. de boulevard aan de Rein is groot zat waar je plek genoeg hebt. Het is er een beetje naar vragen dan ook dat je niet alles meekrijgt. Tenslotte staat het vuurwerk naar de boulevard gepositioneerd.

Ja als je het verkeer en de mensenmassa daar zag pfff...
Niet normaal meer :mad:
Het was ook voor het eerst dat we er waren !!!

zoals je het hier beschrijfd vind ik het een beetje raar ik stond ook op de brug en daar krijg je de salutes toch echt wel degelijk te voelen de afstand is dichterbij dan op de boulevard dus daar kun je ook niks van zeggen.

Ik stond op de brug aan de kant van de kade waar de kermis stond. Vanaf die locatie was er de nodige afstand die ik als 'te ver' ervoer voor míjn beleving waardoor ik bijvoorbeeld de salute`s niet mee kreeg, op een laatste enkeling op het eind na. Als jij qua beleving/intensiteit er een gunstiger ervaring op na hebt gehouden is dat prettig voor jou, maar ik kan dat niet met jou delen.

@RedBaron: Eerste keer Düsseldorf, geen idee waar de afschiet locatie zich exact bevond, laat staan te kunnen weten waar het naar gericht was. En zoals ik zelf al aangaf, dat was ons eigen keus/schuld.

Maar in plaats van uitvoerig in te gaan op deze irrelevante punten kunnen we het beter houden bij de beoordeling van de show zelf. Die was, zoals ik al zei, niet bijster bijzonder.

Ik weet niet op welke brug jij staat. Maar als je daar een half uurtje van te voren aan komt sta gewoon vooraan hoor, zelfs ter hoogte van het vuurwerk, is de beste plek.

Op die Rijnkade sta je dik 300 meter van het vuurwerk, dan is de lol er af voor mij.

Ik weet niet op welke brug jij staat. Maar als je daar een half uurtje van te voren aan komt sta gewoon vooraan hoor, zelfs ter hoogte van het vuurwerk, is de beste plek.

Op die Rijnkade sta je dik 300 meter van het vuurwerk, dan is de lol er af voor mij.

ben er zelf een aantal keer geweest.. prima zicht op het vuurwerk vanaf die boulevard anders.

Ik stond op de brug aan de kant van de kade waar de kermis stond. Vanaf die locatie was er de nodige afstand die ik als 'te ver' ervoer voor míjn beleving waardoor ik bijvoorbeeld de salute`s niet mee kreeg, op een laatste enkeling op het eind na. Als jij qua beleving/intensiteit er een gunstiger ervaring op na hebt gehouden is dat prettig voor jou, maar ik kan dat niet met jou delen.

misschien dat je op de verkeerde brug stond? stond je wel aan de kant van het reuzenrad?. heb het even nagemeten aan de hand van foto's en google earth en komt er op neer dat als je op de brug staat en je staat op de plek waar ik altijd sta dan sta je maar 150 meter van het vuurwerk af.
Als je op de kade gaat staat aan de overkant van de rijn sta je op ruim 400 meter. 150 is nog best dichtbij als de 6 inchers op die afstand worden geschoten.

neemt nog niet weg dat het geen wereldshow is maar met die verwachting moet je er ook niet heen gaan :wink:

Back
Bovenaan