'Dus: Geen Zwarte Piet, geen alcohol, geen vuurwerk, geen jodenkoek'

@dennis-pyro

Ik geef je groot gelijk hoor, mijn post was objectief geschreven met alle feiten op een rijtje.
Iedereen maakt zich er zo ontzettend druk om, terwijl de oorsprong van ainterklaas ook simpelweg gewoon in de propaganda voor de slavernij ligt.
Subjectief gezien ben ik hartstikke tegen een verbod.
Niet zozeer omdat het een traditie is, of omdat het zoals dat hier gezegd wordt 'ons land' is, maar puur omdat het een kinderfeest is waar nu een totaal ander verhaal achter ligt dan slavernij/racisme.
Ik ken verder ook geen een donkergekleurde kennis of maat die tegen zwarte piet is.
Er zijn er meer die net als mij weten waar de oorsprong vandaan komt, maar verbieden vinden ze allemaal achterlijk.
Qel wordt het nu compleet uit het verband gerukt, waar de media op in apeelt.
Er is een selecte groep mensen die het wil verbieden, zo klein dat dit te verwaarlozen is. En naar mijn idee ook vooral witgekleurde full-time demonstranten.
Dat onderzoek gaat niet om een verbod, maar of het sinterklaasfeest op de werelderfgoed mag.
Kortom, mijn mening is net zo goed niet verbieden!!!
Wel vind ik je reactie over het suikerfeest (net zo goed als de verbodsaanvragers voor zwarte piet) nergens op slaan.
Evenals wat @Djaimy zegt dat de 'buitenlanders het 'hier' voor het zeggen hebben, ook overdreven.

Wat een kansloze discussie dit over een kinderfeest! Ongelofelijk waar gaat dat heen met dit land alles maar willen afschaffen. Volslagen onzin wat kan ik me hier kwaad over maken en vooral als dit van buitenaf komt. Bemoei je er niet mee!!! Tradities zijn er om in ere te houden en dat MOET zo blijven. AF van tradities.....

Wie is deze discussie begonnen, weet iemand dat eigenlijk?

Ik kijk niet daar het nieuws, dus ik zou niet weten waarom we het hier elk jaar weer over hebben.

@ Nederlands vuurwerk. Daar lijkt het wel anders steeds meer op. Krijgen wij vrij met suiker feest en dat gedoe nee. Maar hun wel met kerst sinterklaas en zo. We leven met zijn alle allemaal op dit kleine stuk aarde. En zullen ons allemaal een beetje moeten aanpassen. Maar alles verbieden is gekheid. Wat is nou vrijheid. Niet waar we nu in leven. Dit lijkt de kan om te gaan van tientallen jaren terug :P of honderde jaren. Deze Nep vrijheden :P

Wat ik helemaal belachelijk vind is dat de VN zich er mee bemoeid hebben die niet wat beters te doen?
dacht dat er hele delen op de wereld voedsel tekorten waren en oorlogen en een heleboel andere nare zaken... nee ze maken zich druk over het sinterklaas feest in Nederland... 1 woord. ik noem KANSLOOS

En daarom ben ik blij dat er een Geert wilders bestaat die als enige de b*k open durft te trekken en zegt dat ze gek is die doos van de VN.
Een persoon die zegt dat het maar helemaal afgeschaft moet worden terwijl ze totaal niet weet wat voor feest sinterklaas inhoud.

Toch is lang alles wat geert wilders zegt ook weer niet goed of zegt hij dingen niet op een goede manier. Maar hij durft wel te zeggen inderdaad wat een groot deel van de bevolking denkt. :)

hoe ga je dit nou vertellen aan je kinderen die nu wel sinterklaas vieren? Ja sorry jonge zwarte piet mag niet meer want hij is zwart. Kortom jonge kinderen al opvoeden in rascisme? Echt waar dit land heeft niks goed geregeld..

Wat mij pas opvalt is dat bij serieuze misstanden de Nederlander niet van de bank te branden is. Maar bij dit soort onzin staan hordes mensen ineens te protesteren.

In Den Haag gaat het nu een stapje verder nog
Daar wil de islam honden verbieden moet niet gekker worden

Als Decemberfan springen de tranen mij in de ogen bij het horen dat naast vuurwerk nu ook onze zwarte Piet de weg moet ruimen!
Hoe diep zijn we en zelfs de VN gezonken? Leuk Nederlandertjes pesten! Nou dat hebben ze dan mooi fout want als ze dit doorzetten en het op racisme gooien, dan kunnen ze ook de liliputdwergen van hun Coca Cola kerstman afschaffen! Das pas racistisch!!! Onze met roet besmeurde gezichten halen het lang niet bij hun opoffering van mensen met een zware handicap/ groeistoornis voor volksvermaak!?! Ha, daar hadden ze vast nog niet aangedacht! Zo, dat lucht op!!!

Back
Bovenaan