@dennis-pyro
Ik geef je groot gelijk hoor, mijn post was objectief geschreven met alle feiten op een rijtje.
Iedereen maakt zich er zo ontzettend druk om, terwijl de oorsprong van ainterklaas ook simpelweg gewoon in de propaganda voor de slavernij ligt.
Subjectief gezien ben ik hartstikke tegen een verbod.
Niet zozeer omdat het een traditie is, of omdat het zoals dat hier gezegd wordt 'ons land' is, maar puur omdat het een kinderfeest is waar nu een totaal ander verhaal achter ligt dan slavernij/racisme.
Ik ken verder ook geen een donkergekleurde kennis of maat die tegen zwarte piet is.
Er zijn er meer die net als mij weten waar de oorsprong vandaan komt, maar verbieden vinden ze allemaal achterlijk.
Qel wordt het nu compleet uit het verband gerukt, waar de media op in apeelt.
Er is een selecte groep mensen die het wil verbieden, zo klein dat dit te verwaarlozen is. En naar mijn idee ook vooral witgekleurde full-time demonstranten.
Dat onderzoek gaat niet om een verbod, maar of het sinterklaasfeest op de werelderfgoed mag.
Kortom, mijn mening is net zo goed niet verbieden!!!
Wel vind ik je reactie over het suikerfeest (net zo goed als de verbodsaanvragers voor zwarte piet) nergens op slaan.
Evenals wat @Djaimy zegt dat de 'buitenlanders het 'hier' voor het zeggen hebben, ook overdreven.