'Dus: Geen Zwarte Piet, geen alcohol, geen vuurwerk, geen jodenkoek'

regels zijn om te verbreken en waar verbod op staat is spannend om wel te doen :p

Dus als een stel idioten het voor elkaar krijgt om onze sinterklaas traditie te verbieden. Moet men stiekem als zwarte piet de straat op, om de kinderen alsnog een leuke sinterklaas te bezorgen. Klinkt best belachelijk :wink:

Kan me niet voorstellen dat die paar idioten het daadwerkelijk voor elkaar zullen krijgen om het te verbieden.
Anders draait dit land nog verder door, dan ze momenteel al deden...

Vorig jaar was die ophef al over zwarte piet die racistisch zou zijn. Toen is er als tegenactie dit filmpje gemaakt. Ik post hem niet om dit topic te verpesten, maar vond hem stiekem toch wel grappig. Voor de mensen die hem nog niet kennen post ik hem even hier.

Mocht dit filmpje niet gewaardeerd worden dan hoor ik het graag :)

Zie het nog wel voor me dat het verbod er zal komen. Met de huidige instelling van de regering helpen ze heel het land , inclusief tradities naar de *****. Neem als voorbeeld dat gezeik met die Russen...
Ik kan er ook wel om lachen ,kijk dit filmpje vanaf 2;28 eens:
http://www.youtube.com/watch?v=4teHFkFt410#t=150

Iemand die geen fatsoenlijk word Nederlands spreekt komt even vertellen hoe het in elkaar zit.
Kom op zeg...

Zwarte Piet lijkt op het stereotypische, zeer ouderwetse beeld van negers, pikzwart en rode lippen. Dat beeld is respectloos en niet meer van deze tijd. Maar Sinterklaas is op wel meer punten niet meer van deze tijd. Sinterklaas, de grote goede man waar iedereen zoveel respect voor heeft, is de een of andere christelijke heilige terwijl in Nederland bijna niemand nog geïnteresseerd is in het christendom. Dat stamt uit de tijd dat iedereen zondag naar de kerk moest. Zwarte Piet bezorgd cadeautjes door de schoorsteen, terwijl nieuwe huizen tegenwoordig bijna nooit meer worden uitgerust met een schoorsteen. Hoe komt hij daar binnen, breekt hij gewoon in? Ik vind Sinterklaas sowieso helemaal niks, want kinderen worden door hun eigen ouders totaal voor de gek gehouden, maar het hele feest is zwaar verouderd en is aan vernieuwing toe, als het dan toch moet blijven.

In ieder geval heb ik er een gigantische hekel aan. Ik werd vroeger gedwongen, toen ik wist dat Sinterklaas niet bestond, om niks te zeggen tegen de kleine kinderen. Doet me denken aan Rusland waar informatie geven over ****seksualiteit aan minderjarigen verboden is. Ik heb er echt principeel een hekel aan als waarheden verboden zijn.

Maar één ding weet ik zeker: Zwarte Piet is niet racistisch, het is een feest en de intentie is goed. Zolang er mensen behoefte aan hebben vind ik dat die het recht hebben om dit feest te vieren in welke vorm en met wat voor Pieten dan ook. Ik houd niet van Sinterklaas, maar ik houd van wel van vrijheid.

En daarom moet er niet gezeken worden over zwarte piet heel NL moet met elkaar door de duur. Hun de zwarte piet, Wij ons vuurwerk, En zo iedere gek zijn gebrek dus zijn ding :)

Net even in elkaar gezet, en zo is het maar net:

Zwarte Piet hoort bij Sinterklaas:
tegelgenerator.php

Net zoals Vuurwerk bij Oud en Nieuw hoort:
tegelgenerator.php

Echt bizar dit!

'Verenigde Naties onderzoeken Zwarte Piet'
De Verenigde Naties zijn bezig met een onderzoek naar de vraag of Zwarte Piet racistisch is.

Vier VN-rapporteurs over culturele minderheden en racisme hebben Nederland om opheldering gevraagd over de viering van het sinterklaasfeest nadat ze klachten hadden ontvangen over het stereotiepe karakter van Zwarte Piet.

Zij hadden “informatie gekregen” dat de traditie van Sinterklaas in de kern racistisch is. En dat Zwarte Piet, “domkop en knecht” die hij is, het stereotype voedt van Afrikanen als “tweederangs burgers”.
Dat blijkt uit brieven die NRC Handelsblad zaterdag heeft gepubliceerd. De VN-rapporteurs waarschuwden dat Nederland betrokken minderhedenorganisaties moet raadplegen als de regering Sinterklaas op de UNESCO-lijst van immaterieel cultureel erfgoed zou willen plaatsen.
Deze zomer antwoordde de Nederlandse VN-ambassadeur Roderick van Schreven dat van plannen om Sinterklaas op een UNESCO-lijst te plaatsen geen sprake is.

Hij schrijft ook dat de Nederlandse regering Sinterklaas ziet als een kinderfeest waarbij het in de eerste plaats gaan om het uitdelen van cadeaus. De regering is zich ervan bewust dat de meningen over de rol van Zwarte Piet uiteen lopen.
Klachten
De laatste jaren is het aantal klachten over Zwarte Piet bij het anti-discriminatiekantoor in Amsterdam sterk gestegen. Volgens de ambassadeur kan dat samenhangen met het publieke debat over rol van het hulpje van Sinterklaas.
Premier Mark Rutte zei vrijdag dat Zwarte Piet nu eenmaal zwart is. De discussie is een zaak van de samenleving, niet van de regering.

Zwarte Piet lijkt op het stereotypische, zeer ouderwetse beeld van negers, pikzwart en rode lippen. Dat beeld is respectloos en niet meer van deze tijd.

Normaal ben ik het met je eens maar Zwarte Piet is totaal geen stereotype neger. Hij is zwart van de roet. Niet alle negers hebben krullend haar en de enige vergelijking is de kleur en daar heb je ook alles mee gezegd. Piet praat gewoon Nederlands en de kleding, weet ik dan niet maar Negers liepen vroeger denk ik niet zo in zulke klederdracht of ik moet daar nu de plank mis slaan.

Traditie is altijd achterhaalt want om het te betrekken op vuurwerk want het is een vuurwerkforum. Kun je vuurwerk ook afschaffen want het is niet meer van deze tijd. Geesten geloven we niet meer in, het is slecht voor het milieu zijn we nu achter en Nederland zit inmiddels zo vol dat er mensen last van hebben.

Tradities hoor je te eren, het sinterklaarsfeest, oud en nieuw, pasen en wat vieren wij allemaal niet. Als we het sinterklaasfeest verliezen zullen er vele volgen. Uiteindelijk zal er geen enkel feest meer blijven bestaat omdat er altijd wel iets of iemand er moeite mee heeft of op tegen is.

Btw. je hebt je ouders natuurlijk na die leugen en al die kado's het geld terug gegeven en gezegd dat je ze nooit meer wilt zien omdat je door hen "belazerd" bent? Tv kijken krijg je vierkanten ogen van en zo zijn er wel meer dingen wat je tegen een kind liegt.

Sinterklaas bestaat al zo lang, zo lang al dat we het vierden toen we nog helemaal geen migratie hadden. Dus hoe komen ze erbij dat het om racisme gaat.
Voorstellingen sturen je gedrag.... hou op met zeiken en respecteer ons feest wij respecteren ook jullie feest.
En kan je er niet mee om gaan dan had je hier niet moeten komen maar dan had je lekker in je eigen landje moeten blijven.
Als je emigreert naar een ander land om welke reden dan ook dan weet je dat er andere gebruiken en gewoontes zijn waar je mee te dealen hebt.

En als men dan toch dit feest gaat aanpassen of gaat verbieden voor ik me geen Nederlander meer, laat staan serieus genomen door mijn eigen regering.

weetje wat het probleem is Dinkydau kun je wel roepen dat ouders hun kinderen voor liegen. ik weet niet of je zelf kinderen hebt?.. ga jij je kind maar eens uitleggen waarom de andere kinderen in de klas wel kado'tjes krijgen en die van jou niet? laat ze genieten van die x aantal jaar met kado'tjes en snoepgoed.

Sinterklaas is een deel van de december feestmaand en die traditie mag NOOIT verloren gaan. Schaf dan als we toch bezig zijn meteen ook aub kerst en Pasen af. Die rare man die rendieren mishandeld door ze voor z'n slee te spannen... Ja maar dat kan toch niet zeg??.....

Er zijn serieus mensen die zo raar denken, echt get a life.

Normaal ben ik het met je eens maar Zwarte Piet is totaal geen stereotype neger. Hij is zwart van de roet. Niet alle negers hebben krullend haar en de enige vergelijking is de kleur en daar heb je ook alles mee gezegd. Piet praat gewoon Nederlands en de kleding, weet ik dan niet maar Negers liepen vroeger denk ik niet zo in zulke klederdracht of ik moet daar nu de plank mis slaan.
Zwarte Piet is zeker geen stereotype neger meer, maar lijkt wel op een heel ouderwets stereotype wat tegenwoordig echt als racistisch zou worden opgevat. Vervolgens noem ik expres andere dingen die ook ouderwets zijn aan Sinterklaas. Zwarte Piet lijkt dan wel op een ouderwets stereotype, nou èn? Heel Sinterklaas is ouderwets. Zie de genoemde punten. Waarmee ik wil zeggen dat er eigenlijk niks aan de hand is. Het is gewoon lang geleden ontstaan toen Nederland nog niet werd overspoeld door immigranten, toen er zelfs geen tv was, dus destijds was het beeld van negers minder nauwkeurig dan nu, zonder dat daar per se slechte bedoelingen achter zaten of zo.

Ik weet ook niet zeker of Zwarte Piet op dat ouderwetse beeld is gebaseerd, ik constateer alleen dat hij erop lijkt. Zou dat toeval zijn? Lijkt mij haast niet. Ik ken het liedje waarin wordt bezongen dat Piet zwart als roet is, maar daarin wordt niet bevestigd dat het ook echt door het roet komt dat hij zwart is.

Traditie is altijd achterhaalt want om het te betrekken op vuurwerk want het is een vuurwerkforum. Kun je vuurwerk ook afschaffen want het is niet meer van deze tijd. Geesten geloven we niet meer in, het is slecht voor het milieu zijn we nu achter en Nederland zit inmiddels zo vol dat er mensen last van hebben.
De vuurwerktraditie is gemoderniseerd zou je kunnen zeggen, in tegenstelling tot Sinterklaas. Terwijl kinderen nog steeds voorgehouden wordt dat cadeautjes door de schoorsteen komen is er niemand meer die vuurwerk afsteekt om geesten te verjagen met delova ranas, gemodde vuurpijlen en doorlontprojecten waar iedereen zich tegenwoordig mee bezighoudt. Geesten verjagen met vuurwerk is inderdaad niet echt van deze tijd, maar dat is geen reden om het af te schaffen. Het is gewoon leuk om te doen en ik denk dat dat ook geldt voor het vieren van Sinterklaas. Het hoeft niet per se een functie te hebben als het leuk is.

Tradities hoor je te eren, het sinterklaarsfeest, oud en nieuw, pasen en wat vieren wij allemaal niet. Als we het sinterklaasfeest verliezen zullen er vele volgen. Uiteindelijk zal er geen enkel feest meer blijven bestaat omdat er altijd wel iets of iemand er moeite mee heeft of op tegen is.
Zeker mee eens! Als er iets is wat we niet kunnen gebruiken is het inderdaad nog meer verboden. Waar blijft de opkomst van de libertarische partij? Ik zou graag op ze stemmen, maar dat is alleen zinvol als het bestaan van de partij een beetje leeft onder de bevolking. (Bij dezen dus een poging van mij.)

Btw. je hebt je ouders natuurlijk na die leugen en al die kado's het geld terug gegeven en gezegd dat je ze nooit meer wilt zien omdat je door hen "belazerd" bent? Tv kijken krijg je vierkanten ogen van en zo zijn er wel meer dingen wat je tegen een kind liegt.
Ik begreep als kind niet hoe Sinterklaas binnen kon komen door de schoorsteen terwijl we die geen hadden dus ben ik een stiekem gaan gluren vanaf boven aan de trap, naar de schoen die ik had gezet. Ik wilde weleens zien hoe dat ging met die zwarte Pieten. Op een gegeven moment had mijn moeder in de gaten dat ik de boel in de gaten aan het houden was, en toen zei ze eerlijk dat het allemaal niet waar was. Daar was ik zeker heel erg teleurgesteld over. Waarom zou ik twijfelen aan wat mijn ouders zeggen? Ze houden zoveel van mij en doen zoveel voor mij. Hen kan ik toch zeker wel vertrouwen?

Back
Bovenaan