'Dus: Geen Zwarte Piet, geen alcohol, geen vuurwerk, geen jodenkoek'

Wij Nederlanders laten het ook altijd maar gewoon gebeuren. Te soft zijn we met z'n allen. Het zou toch te gek voor woorden zijn als een stelletje van die klootviolen het voor elkaar zouden krijgen om een Nederlandse traditie te verpesten?! Het is Nederland hoor en geen Marokko/Suriname waar we wonen.

En wij passen ons allemaal maar weer aan hoor aan dat volk. Echt bizar vind ik het.

Ik heb trouwens niks tegen buitenlanders die gewoon werken en zich aanpassen aan de lokale tradities, normen en waarden, totaal niet! Moge dat duidelijk zijn.

weetje wat het probleem is Dinkydau kun je wel roepen dat ouders hun kinderen voor liegen. ik weet niet of je zelf kinderen hebt?.. ga jij je kind maar eens uitleggen waarom de andere kinderen in de klas wel kado'tjes krijgen en die van jou niet? laat ze genieten van die x aantal jaar met kado'tjes en snoepgoed.
Jij doet net alsof ik mijn kinderen, als ik die had, geen cadeautjes zou willen geven. Zo is het niet. Ik zou alleen niet tegen ze willen liegen. Toen ik eenmaal wist dat Sinterklaas nep was ben ik nog een aantal jaar mijn schoen blijven zetten en heb ik gezellig meegedaan aan het vieren van Sinterklaas met de familie.

In de Verenigde Staten was er een tijd dat het niet besnijden van jongetjes weinig voorkwam. Jongens die niet besneden werden hadden dus "afwijkende" piemels en dat konden ze zien bij de gymlessen. Hoe kun je dan als ouder uitleggen dat al die andere kinderen in feite verminkt zijn op zeer jonge leeftijd? Met opzet? Met levenslange impact? Zonder inspraak? Ooit begonnen, inmiddels neemt het aantal besnijdenissen in de Verenigde Staten af. Ook in Israel schijnt er enigszins verzet op te komen tegen besnijden.

Bepaalde mensen zijn met dat verzet ooit begonnen. Het is makkelijk om mee te gaan met de huidige opvattingen, maar een aantal eeuwen geleden waren verhalen over heksen die dood moeten en dat de Aarde plat is de huidige opvattingen. Als niemand ertegenin zou zijn gegaan hadden we die opvattingen nu nog. Wat moest de wereld zonder de helden die als eerste tegen de stroom in gaan?

Ik heb trouwens niks tegen buitenlanders die gewoon werken en zich aanpassen aan de lokale tradities, normen en waarden, totaal niet! Moge dat duidelijk zijn.

Wat vind je dan van de blanke nederlanders die niet werken en zich al helemaal niet aanpassen en dat met bossen tegelijk?

Een club vol met mensen die niet uit Nederland komen, niet in Nederland wonen en die ook nog eens bekend staat als anti-westers. Die idioten zijn totaal niet serieus te nemen.

Maar het is duidelijk. Ze gaan Sinterklaas op den duur verbieden. Dat zal niet dit jaar zijn, ook niet volgend jaar, maar ze weten precies hoe ze zoiets moeten aanpakken: geleidelijk aan en met goede voorbereiding in de vorm van propaganda.

Er is maar één partij die zich inzet om Nederland te verlossen van de multiculturele ramp en de verandering van Nederland in een derdewereldland wil stoppen.

Er is maar één partij die zich inzet om Nederland te verlossen van de multiculturele ramp en de verandering van Nederland in een derdewereldland wil stoppen.

Nou dat denk ik niet dan kan je een kogel vangen als je te veel zegt in dit land.

Zwarte piet is gewoon racistisch.
Naar de geschiedenis gekeken kan dit ook eigenlijk echt niet.
Aan de andere kant is het wel een traditie voor ontzettend veel kinderen.
Of dat zwaarder weegt, ik vind het lastig.
En programmas als het sinterklaasjournaal hebben zoveel invloed dat dit makkelijk geloofwaardig veranderd kan worden.
Eigenlijk ben ik hwt eerlijk gezegd dus wel eens met deze artikelen.
De vraag nu alleen of je zwarte piet niet een beetje met een korreltje zout moet nemen in deze tijd, aangezien racisme er in het heden niet meer rechtstreeks mee verbonden is.

Zwarte piet is gewoon racistisch.
Naar de geschiedenis gekeken kan dit ook eigenlijk echt niet.
Aan de andere kant is het wel een traditie voor ontzettend veel kinderen.
Of dat zwaarder weegt, ik vind het lastig.
En programmas als het sinterklaasjournaal hebben zoveel invloed dat dit makkelijk geloofwaardig veranderd kan worden.
Eigenlijk ben ik hwt eerlijk gezegd dus wel eens met deze artikelen.
De vraag nu alleen of je zwarte piet niet een beetje met een korreltje zout moet nemen in deze tijd, aangezien racisme er in het heden niet meer rechtstreeks mee verbonden is.

Ik snap werkelijk waar niet waar je deze onzin vandaan haalt. Of je bent gehersenspoeld door die zogenaamde zwarte piet haters of je bent zelf misschien donker gekleurd (alle respect). Mij is vroeger altijd geleerd respect te hebben voor iemand zijn geloof/tradities. En is ook altijd verteld dat zwarte piet donker gekleurd is omdat hij via de schoorsteen cadeautjes kwam brengen.

In deze tijd heeft het helemaal niks meer met racisme te maken, maar is zowel sinterklaas als zwarte piet een aardig en gelijkwaardig persoon die lief is voor kinderen. Wij moeten verdomme wel respect voor hun geloof en tradities zoals het suikerfeest/offerfeest etc maar waar blijft hun respect naar ons toe?

Dan kunnen mensen met diabetes het suikerfeest ook wel af willen schaffen. Want dat is niet respectvol naar hun toe.

We worden gewoon gediscrimineerd in ons eigen land. Te belachelijk voor woorden.

Laatst bewerkt:
Straks krijgen we hier ook een slot zullen we dan maar over verbieden van vuurwerk hebben:wink:das lekker veilig en heeht tenminste met deze club/site te maken:bonk:

Die is zeker goed!

Trouwens nog wat leuks gevonden daar:
http://politiekincorrectblog.blogspot.nl/2013/10/arabische-zwarte-piet-beschermd-in-vn.html

In Perzië vieren ze oud en nieuw met een soort Sinterklaas met zwarte Pieten, alleen heet het anders daar.

De Verenigde Naties heeft dit islamitische feest vastgelegd in de UNESCO lijst van 'immaterieel cultureel erfgoed van de mensheid'.

Norouz-parade-NY.jpg
haji_firuz_1.jpg

attachment.php

Dit staat nou echt symbool voor de hypocrisie van de Verenigde Naties! Als het een Nederlands feest is is het racistisch, als het een islamitisch feest is is het cultureel erfgoed.

ben wel klaar met deze discussie :bonk:, alhoewel ...

Pooltje opzetten wat het volgende is waar de VN werk van gaat maken??
Stierenrennen in Pamplona (recht vd dieren), oktoberfeesten is Duitsland, want dit kan aanzet geven tot overmatig alcoholgebruik?? Iedere traditie waar iets negatiefs over te melden valt is welkom.

Heel goed helemaal mee eens rtl boulevard heeft het er ook weer over misschien moet jij dit even naar hun doorsturen dan leren ze wat.

Belachelijk, Wie onze traditie niet eert is ons mooie landje niet weert! En anders gaan ze maar terug naar hun eigen land.
Het is toch verdomme ons land! Wij hebben niks meer te zeggen hier, nee de buitenstanders maken hier de dienst uit! Dit laat maar weer eens zien hoe zwak Nederland is, ze willen het alleen maar goed voor de buitenstaanders, maar ik ga me als Nederlander zowat buitenlander voelen hier! Alles staat in teken van de buitenlanders, nee als die het maar goed hebben! Nederland laat zich ZO makkelijk van de wijs brengen, een paar buitenlanders schreeuwen dat zwarte piet racistisch is en in Den Haag knikken ze maar, belachelijk! Wij zouden is moeten proberen het suikerfeest af te gaan schaffen in Turkije o.i.d., dan krijgen we een klap voor onze hasses omdat we niet goed wezen! Nee, Nederland is Nederland niet meer..

Back
Bovenaan