Düren AnnaKirmes Vrijdag 3 Augustus 2012

Wij ook weer thuis, was weer heerlijk. Alleen moest ik opeens door t gras rollen omdat de golden willow op ons terecht kwam hahaha, echt bizar. Een vw bril is zeker geen overbodige luxe, volgend jaar weer!!

Haha dan weet ik ook weer wie jij bent Thresher, want ik moest er stiekem toch wel smakelijk om lachen :p.. nog nooit zo'n snelle reactie gezien van iemand die op de grond zat :p

@ Bizzle, ik stond daar ook met mijn camera en statief tegen de muur van de flat :)

Hierbij mijn foto's van de vette show van vanavond!

13143058.d163184c.560.jpg

13143059.4ad0104e.560.jpg

13143060.f6f2b10b.560.jpg

13143061.4f5e41bf.560.jpg

13143062.6d74341f.560.jpg

13143063.99fa2768.560.jpg

13143064.79e00a08.560.jpg

13143065.3eaedfb8.560.jpg

13143066.0da3ce3d.560.jpg

13143067.e6c5e9f8.560.jpg

13143068.7360a064.560.jpg

13143069.a98e3e6c.560.jpg

13143070.655c03a1.560.jpg

13143071.10a11011.560.jpg

13143072.a22c441b.560.jpg

13143073.648268de.560.jpg

13143074.fac51569.560.jpg

13143075.46a1bb18.560.jpg

Laatst bewerkt:
Het was weer traditioneel genieten geblazen in Düren! Bij aankomst gezellig bijgepraat met bekenden en ook nieuwe gezichten gezien. De opkomst was goed te noemen. Steeds meer liefhebbers weten Düren te vinden en zijn er erg positief over.

Daarna statief opgezet en was het wachten op de eerste 4" salute.
Een heerlijke dreunshow voltrok zich in nog geen 15 minuten. Net als voorgaande jaren waren ook nu prachtige bommen te zien. Veelal van Europese makelij. Effecten als tourbillions, triple rings, go-getters en de meerslagen waren absoluut een lust voor het oog. De finale was (zoals we gewend zijn van Steffes Ollig) weer rijk gevuld met knalblokken, flink wat bommen en salutes. Al dat geweld zorgde voor wapperende broekspijpen en een flinke dosis adrenaline.

Wederom optimaal genoten van deze editie!

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Toppers vond ik de meerslagen op 9.15, tourbillions op 09:50, smileys op 10:15 en de "gouden kroon" vanaf 04:50 die helaas op enkele toeschouwers terechtkwam, maar ongekend mooi was.

Alle aanwezigen bedankt voor de gezelligheid! :)

Gisteren dus op het allerlaatste moment toch beslist om te gaan naar deze show. Om 21:55 een mooi plekje gevonden precies achter de flat bij de Nederlandse kolonie. Hoeveel geluk kan je hebben? Toen het grasveld opgelopen maar het was te donker om de mensen te herkennen. Pal naast me lag Mafkaas in het gras dus lekker bijgebabbeld.

Na de drie salutes begon de show en wat voor 1 zeg. Nu begrijp ik waarom vele vol lof over deze show spraken. Hele mooie spullen zijn er gebruikt voor deze show. Een vuurwerkbril is bij deze show ook zeker geen overbodige luxe.

Voor de maagen van Düren, laat je volgend jaar verrassen bij deze heerlijke show!

Zo. Dat was me het showtje wel weer! :D
Met een overvolle Opel Astra reden we met z'n vijven naar Düren! Kwintos en zijn vader bedankt voor het rijden!
We kwamen mooi op tijd aan in Düren, waardoor we weer snel een parkeerplek hadden bij Kanzan voor drie euro. Daarna de kermis even op, die echt wel wat anders is dan in Nederland. Ik ben zelf geen kermis liefhebber, maar dit is wel een mooi gezicht hoor. Goed druk en attracties die je in Nederland niet hebt, of in elk geval veel mooier en groter dan in ons land. Na lang gewacht te hebben voordat Kwintos en moh1975 eindelijk botsautootjes in konden, werd het steeds later. Een tikkeltje later dan gehoopt kwamen we dan aan bij de flat, waar al meer liefhebbers stonden te wachten. Deze keer niet op het schietveld gestaan, maar zo tegen de flats aan is bijna net zo bruut! Nekpijn gegarandeerd, zo erg moet je omhoog kijken! :p
Waarvoor ik steeds naar deze show kom, zijn de zeer unieke shells, vaak van Europese makelij. Echt schitterende effecten krijgen we elk jaar te zien! Qua opbouw eigenlijk helemaal niet bijzonder, maar de extreem hoge kwaliteit bommen op een waarzinnig kleine afstand, maken deze show uniek. De opening al met prachtige ghost shells, de KEIharde dreunen van de tourbillions, gouden willows tot op je kruin, smileys die opeens oplichten, meerslagen cylinders alsof het niets kost... Elke shell is weer een verassing. Tegen de finale aan komen dan ook opeens wat blokken waardoor er een enorme muur van crackling staan, gecombineerd met luide knallen. We hebben weer staan genieten! :D

En de McDonalds was ook lekker.

Mijn video! Wel HD aanklikken.
http://www.youtube.com/watch?v=HuNpqurow6g

Was weer een heerlijke show. Heb weer een klein kwartiertje staan genieten. Dit moet toch de enige show in de wereld zijn waar het kruit regent, en waar het vuurwerk tussen het publiek in komt. Kan nu al zeggen dat ik er volgend jaar ook weer bij ben.

Zo mensen.
Beetje laat maar was te moe omgelijk te posten toen ik thuis was.

Samen met Damian richting eindhoven gegaan om Vincent op te halen.
Snel richting Duren gereden om daar een andere liefhebber te treffen bij de Burger king om gelijk even de maag te vullen.
Daarna richting Kermisterein gereden en de auto een plekkie gegeven.
Hadden een waanzinnige kijk op het vuurwerk uit de wind dus geen last van downfall of rook of neerdalende sterren in het gezicht:p
Heerlijke start met de drie loeiharde salutes.
Erna een magnefiek ubergeile opwarming van geweldige enkel en meerslagen uit zuid europa(wat ikzelf toch wel het meest waardeerde in de show.
Erna erg veel mooie bommen gezien met een flinke finale.

Al met al een erg aangename show waarbij het meerslagen wel met een 5 min had mogen worden verlengd:D

Na de show nog een uur na gepraat en de carpoolers thuis afgezet.
Eenmaal zelf thuis 2:40 gelijk op bed gaan liggen en voordat ik mijn kussen raakte in slaap ben gevallen.

gr

Ik heb gister ook weer genoten van het vuurwerk en natuurlijk ook de kermis. Jammer dat ik maar een paar bekende gezien heb.

Allemaal geweldige foto's en filmpje.
Stuk voor stuk erg mooi.

Genoeg beeld en fotomateriaal voor de mensen die niet gegaan waren.

Dit was de eerste keer, maar op zeker niet de laatste.
Wat een geweldige show zeg, heerlijk kruitsnuiven en sterren koppen.
Was de rit van ruim 500km meer dan waard.

Zo mooie bommetjes hoor, hier moet ik volgend jaar toch wel naar toe! Bedankt voor de beelden jongens:)

Back
Bovenaan