Duitsland

Ik ga dit jaar bij de Norma kijken, een echte aanrader! Zeer veel grote 500-Grams potten, of teminste veel ervan! Jammer genoeg had ik geen geld meer toen ik daar aankwam, want samen met m'n oom had ik de Lidl en Aldi in Hachenburg al leeggeplunderd! :D

Excuses voor de kick, en ik weet niet zeker of de vraag hier thuis hoort(heeft wel met pyrotechniek te maken). Mijn oom, een echte agrarier, begon op de familie bbq opeens over de duitse manier van vogels verjagen hoe ze dat vroeger deden. Hij vertelde dat ze met singaalpistolen over het veld liepen om vogels te verjagen. Ik was natuurlijk allang bekent met de zogenaamde "vogelschreck" (btw geen ervaring). Ik zeg, daar lopen jongens mee rond hier met oud en nieuw. Dus hij zegt of ik die niet wat voor hem kon kopen. En we gaan deze zomer toch nog naar duitsland dacht ik waarom niet. Maargoed ik heb verhale gehoord dat ze verboden zijn maar ook dat ze nog overal te krijgen zijn.
Wat moet ik nou geloven?
Zijn ze verboden of niet?
En zoniet, waar moet ik zoeken?

Als ik denk wat jij bedoelt dan zijn ze in NL verboden en in Dld niet. Veel winkels die wij zouden typeren als IJzerwaren-winkels verkopen ze, soms ook bij de grotere warenhuizen. Je moet er in ieder geval in Dld 18+ voor zijn.

Schijnt wel dat knalpatronen niet meer zomaar verkocht worden.
Ivm een wetswijziging. (Onder druk van de Nederlandse overheid.....:angry:)
Krijs en ratter patronen wel.

Schijnt wel dat knalpatronen niet meer zomaar verkocht worden.
Ivm een wetswijziging. (Onder druk van de Nederlandse overheid.....:angry:)
Krijs en ratter patronen wel.

Oke, dankje, dan probeer ik het wel als we verder in Duitsland zijn. Je kunt nog wel veel verschillende patronen online kopen in Duitsland, zoals die gil en ratter patronen maar ook een soort lichtkogels en nog veel meer.
Alles behalve de ékte vogelschreck.:sad:

heb even een vraag of hoop dat ik hier ongeveer goed zit.
In duitsland moet je dan de 29ste gaan want daarna is alles op? of kan je ook de 30ste gaan dat het word bijgevuld of iets?
Dan nog een vraagje heb je ook een webwinkel in duitsland dus dat je kan bestellen en de 30ste ophalen? I.V.M vakantie
Alvast bedankt;)

Hallo mensen, ik hoop dat ik hier snel antwoord op krijg, aangezien ik vanmiddag naar Uelsen ga fietsen vanuit Almelo. (20 km zo'n beetje!)
Ik vroeg me af. In uelsen zit een grenzlandmarkt. Verkopen ze hier nu al vuurwerk? (Bijna november.)
Ik ben NIET van plan om iets mee te nemen hoor. Maar ik wil wel eens zien wat ze hebben.
Kan iemand mij hier mee helpen?
Mijn dank is zeer groot.

Normaal consumentenvuurwerk ga je er in ieder geval niet tegen komen, dat is enkel de laatste 3 dagen van het jaar te koop. Misschien dat ze wat van dat kleine vuurwerk hebben voor Halloween, zitten vaak best geinige 'door het jaar heen stook dingetjes' tussen. Maar ik betwijfel of ze dat verkopen bij de grenzlandmarkt, in supermarkten dacht ik wel?

Overigens ga je het denk ik niet eens mee krijgen, want in Duitsland moet je voor zover ik weet 18 zijn om vuurwerk te kunnen kopen. De grenzlandmarkt ken ik alleen als de welkoop en boerenbond hier maar daar verkochten ze, toen het nog mocht, knalpatronen en de welbekende corsairs met als doel om vogels te verdrijven 'vogelschreck'.

Hallo mensen, ik hoop dat ik hier snel antwoord op krijg, aangezien ik vanmiddag naar Uelsen ga fietsen vanuit Almelo. (20 km zo'n beetje!)
Ik vroeg me af. In uelsen zit een grenzlandmarkt. Verkopen ze hier nu al vuurwerk? (Bijna november.)
Ik ben NIET van plan om iets mee te nemen hoor. Maar ik wil wel eens zien wat ze hebben.
Kan iemand mij hier mee helpen?
Mijn dank is zeer groot.

Ze verkopen Halloween vuurwerk.
Klein vuurwerk, zoals grondbloemen, feuer flintstein en kobold bomben.
Feuer flintstein is een fontein de Kobold bomben een zeer kleine maar erg leuke single shot.

Kan iemand me helpen !?

Kan iemand me helpen !?

Kan iemand me helpen aan een mooie kwaliteit,redelijk goedkoop vuurwerk in duitsland bij de grens van drenthe tussen Coevorden en Emmen, voor 75 euro maximium ik dacht aan de ALDI of de LIDL maar ik heb niet veel kunnen vinden op google maps en het forum. :) :D

Hou de websites van Lidl en Aldi Duitsland in de gaten. Meestal komt het vuurwerk er ergens in december op te staan.

Zijn er ook naast de aldi en de lidl ook andere winkels waar ze vuurwerk verkopen Noord-West Duitsland ?:cool:

Back
Bovenaan