Duitsland

ik weet niet of ik het hier kan vragen maar aangezien ik vrijdag (de 23e) 10dagen op vakantie ga naar de grens bij duitsland en o.a. het plaatsje vreden ga bezoeken vroeg ik mij af in wat voor winkeltjes ik klasse 1 (kindervuurwerk) tegen kan komen.
alvast bedankt

aangezien ik nu al weg ben uit vreden en nu vlak bij erkelenz zit wou ik vragen of freaks rond en in erkelenz ervaring hebben? bijv. waar ik klasse 1 vuurwerk tegen kan komen

Op de site van Aldi en Lidl kun je een postcode ingeven. Je krijgt dan de dichtsbijzijnde Aldi en Lidl incl. adres, tel en woonplaats.

Moet je uiteraard wel een duitse postcode invullen. FF googlen naar een duitse postcode en klaar.

Tip: Rijd wat verder duitsland in om deze supermarkten te bezoeken op de verkoopdagen. In de morgen (lees 6 uur) staan ze al in de rij en moet je "vechten" voor een stukje vuurwerk. Hoe verder je rijd hoe rustiger het wordt!

Op de site van Aldi en Lidl kun je een postcode ingeven. Je krijgt dan de dichtsbijzijnde Aldi en Lidl incl. adres, tel en woonplaats.

Moet je uiteraard wel een duitse postcode invullen. FF googlen naar een duitse postcode en klaar.

Tip: Rijd wat verder duitsland in om deze supermarkten te bezoeken op de verkoopdagen. In de morgen (lees 6 uur) staan ze al in de rij en moet je "vechten" voor een stukje vuurwerk. Hoe verder je rijd hoe rustiger het wordt!

Ok, bij Venlo zitten de dichtsbijzijnde.

Welke raadt je dan aan?

Bij Venlo ben ik niet bekend.
Maar direct over de grens is het altijd erg druk, dus mijn advies is rijd wat verder, dan kun je rustig je vuurwerk uitzoeken en hoef je er niet om te "vechten".

In Kleve, Emerich en Kranenburg, waar het altijd erg druk is met honderden NL'ers, hebben ze het "vechten" sinds afgelopen jaar aangepakt. Zo leggen ze nu bijv. bij de Aldi zeer grote voorraden aan en gebruiken een bestellijst. Bij binnenkomst in de winkel vul je deze in en geeft hem achterin de winkel af. Jouw bestelling wordt in het magazijn in een karretje gedaan en die haal je aan de andere kant van de winkel op met jouw bestelnummer. Vervolgens naar de kassa en met veel voor weinig de kofferbak volladen... Heel relaxed en geen gekke dingen. Ik weet dat dit nog lang niet overal zo is, maar er wordt in ieder geval aan gewerkt!!

Dag heren hier van het forum, ik weet niet of het mag, of het wel mag, en of ik goed zit of niet, maar dacht, vraag het is gewoon! niet geschoten is altijd mis,

ik zou wel is willen weten hoe je aan die zink 901 pijlen kan komen, ik heb wel in duitseland een site gevonden, maar daar kom ik niet uit, moet je daar nou papieren voor hebben of iets dergelijks,

en die cobra 6 en italiaanse bommen, waar zijn die te koop, polen of iets dergelijks ?? ik hoop dat ik goed zit, en wat informatie kan krijgen!

in iedergeval bedankt!

De echte Zink 901 pijlen worden (sporadisch) gebruikt door Duitse pyrotechnische bedrijven. Je kunt er via een legale weg aan komen door een pyrotechnisch diploma te halen, en aan de ADR eisen te voldoen m.b.t. transport. Je kunt dan via legale wijze in Duitsland Zinks kopen, omdat je de vereiste papieren als diploma, transportpapieren etc. kunt overleggen.
Cobra's (waaronder de Cobra 6) worden in Italië gemaakt. Ook Italiaanse bommen worden (wat een verassing) in Italië gemaakt. Volgens mij, maar ik kan me vergissen, zijn Italiaanse bommen niet zomaar te koop in Italië voor particulieren. Deze dingen zijn net als Zinks 901 pijlen uitsluitend te verkrijgen voor professionals met pyrotechnisch diploma en de vereiste papieren. De Cobra's zijn (dacht ik) wél gewoon voor consumenten te koop in Italië. Je zult ze heus niet op elke straathoek vinden, maar volgens mij is het in Italië consumenten vuurwerk.
Nu is Italië lokaal nogal corrupt. Met wat leuke contacten, een hand vol flappen en een vlotte babbel zou je waarschijnlijk best wat It. bommen kunnen ritselen in dat land, ook al ben je geen pyrotechnicus met de vereiste diploma's. In Duitsland met zijn Puntlichkeit ligt dat al wat lastiger. Dan zul je beduidend meer moeite moeten doen om ergens Zink 901 te kunnen kopen als consument.

In Nederland zijn die stukken vuurwerk (Cobra's, Zinks, It. bommen) sowieso niet via een legale weg te krijgen. De jongeren die rondlopen met dergelijke stukken vuurwerk zijn ook heus niet met papa naar Italië gereden om daar een doosje in te kopen. Dit soort vuurwerk vindt zijn weg naar ons land via een underground route van illegale praktijken en dito handelaartjes. Dergelijke handelaartjes weten in ons land de mensen te vinden die het zware spul wel willen kopen. Via een ingewikkelde route komt dit soort vuurwerk dan ook wel uiteindelijk terecht bij de Nederlandse consument.

Dit is alles wat we erover MOGEN zeggen. De vraag "waar kan ik C6/zink 901/explod kopen?" zal op dit forum altijd beantwoord worden met "een illegale handelaar". Handelen op dit forum is ten strengste verboden, en verder doorvragen zal dan ook bestraft worden.

Hallo, ik woon in dordrecht en wat is de dichtsbijzijnde vuurwerkwinkel in duitsland? kan iemand mij helpen? Groetjes.

Hallo, ik woon in dordrecht en wat is de dichtsbijzijnde vuurwerkwinkel in duitsland? kan iemand mij helpen? Groetjes.

Ik denk dat vanuit Dordrecht de snelste route naar Duitsland voor jou het afrijden van de A15 is naar Arnhem/Nijmegen. Hou aan het eind van de A15 Nijmegen en vervolgens de richting Kleve aan. Op nog geen 10km van Nijmegen ga je de grens over. In het eerstvolgende dorp Wyler vind je losse verkooppunten en in Kranenburg een Aldi en een Rewe (tegenover elkaar) en losse verkooppunten. Als je een stukje doorrijdt naar Kleve of Kalkar heb je meer keuze. Let op: deze winkels verkopen alleen van 29 t/m 31-12. Succes!!

Hoi, ik ben net nieuw hier, dus geen idee of het hier thuis hoort. Maar ik zou graag advies hebben waar ik het beste vuurwerk kan gaan halen, aangezien ik dit weekend op familieweekend naar Duitsland ga. En of ze nu daar al vuurwerk verkopen

Alvast bedankt
Luc

Hoi, ik ben net nieuw hier, dus geen idee of het hier thuis hoort. Maar ik zou graag advies hebben waar ik het beste vuurwerk kan gaan halen, aangezien ik dit weekend op familieweekend naar Duitsland ga. En of ze nu daar al vuurwerk verkopen

Alvast bedankt
Luc

Als je het topic had doorgelezen had je gevonden dat er in Duitsland alleen vuurwerk wordt verkocht op 29,30 en 31 December. :wink:

De eerste Duitse aanbiedingen zijn verschenen! Niet dat ik hier erg warm van wordt maar het is toch leuk de eerste folder te kunnen posten... :-)

Edit:Foto doet t niet meer

Laatst bewerkt door een moderator:
Goed speurwerk Gizmo, daar wordt ik helemaal vrolijk van en of het nou een super folder is of niet ik wil je onwijs bedanken voor deze post :thumbup:

Back
Bovenaan