Duitsland

Ook ik heb dit jaar mijn vuurwerkgeluk in Duitsland gezocht. Ik heb er veel goede dingen over gehoord, veel mooie filmpjes gezien ervan. Ik ben benieuwd of ik morgen ook overtuigd ben om het volgend jaar weer te doen.

Dit is mijn collectie van dit jaar in ieder geval. Mocht het effect te lastig te zijn, dan post ik wel ff een nieuwe. Ik ben gek op effecten :cool:

Bekijk bijlage 26834

Iedereen een knallend, kleurrijk en veilige oud en nieuw toegewenst!

Nu alles de lucht in is, kan ik zeggen dat het mijn 100 euro meer dan waard is! Vergeleken met wat ik vorig jaar had voor die prijs... toen was ik zo klaar. Voordelen tot nu toe:
- Langere brandtijd
- Ongeveer even harde burst. Voor die prijs harder.
- Shocks vond ik tegenvallen. Er zat niet veel zilverkruit in in ieder geval. Bepaalde shocks die ik hoorde, hadden zo'n geluid wat je ook hoort als het ijs breekt :D
- Fontijntjes van Weco: laser, Pegasus en rising stars waren indrukwekkend. Brede crackling en hoog. Balletjes van laser verrassend
- Beastmaster, Gorilla Attack en Black Ice waren uiteraard favorieten. Het viel me op dat de Beastmaster is aangepast, ten goede.
- Drie van mijn potten waren Pyromould. Nieuw dit jaar?
- Andere potten niet super bijzonder, maar wel leuk voor die prijs van 3 tot 5 euro.

Kom maar op met jullie ervaringen van het Duitse vuurwerk van dit jaar en andere aanraders, eventueel voor volgend jaar.

Vond die Laser fontein van Weco ook beter dan andere jaren! Echt een volwaardige fontein, met een dikke crackling wolk en vette neon-gekleurde balletjes en ook een flinke brandtijd.
En dat voor maar 2,99 Euro, kunnen ze in NL nog wat van leren.
Ook die weco/zink (bugano) fonteinen zijn erg goed! En met 9 a 10 euro nog leuk geprijsd.

Ik had 2x de night howler en die staat dit jaar weer op de lijst.
ook de beastmaster was super evenals de laatste diamond singleshots blue en gold die ik op de kop had getikt waren super.

dan van de budget potjes waren de reno,alligator,bloody mary en de panda panic super.
helaas was de gold van lesli al op bij centershop,had deze graag live gezien.

alle bovenstaande potten hoop ik dit jaar weer te kunnen bemachtigen

Vond die Laser fontein van Weco ook beter dan andere jaren! Echt een volwaardige fontein, met een dikke crackling wolk en vette neon-gekleurde balletjes en ook een flinke brandtijd.
En dat voor maar 2,99 Euro, kunnen ze in NL nog wat van leren.
Ook die weco/zink (bugano) fonteinen zijn erg goed! En met 9 a 10 euro nog leuk geprijsd.

Vond de nieuwe batch van de laser juist minder.Vorig jaar vond ik hem vele malen beter of ik had gewoon pech.
De palermo van de aldi was daarintegen echt super wat een cracklingwolken komen daar uit super fontein voor die 3 euro!

dat is rommel uit 2013 plus als je goed leest mag je gewoon nu vuurwerk kopen en meenemen tot 25kilo met nl tekst !!!!!!dus mensen hier in nederland word je bedonderd waar je bij staat gewoon lekker in duitsland kopen prima spul voor leuke prijzen.ik had vorig jaar pijlen van 59 euro 19stuks uit nederand en was troep nu in duitsland 19stuks voor 20 euro en was nog beter....

Even een dingetje wat me dit jaar opviel!
Van de vorige jaarwisseling had ik nog een Reno en een Alligator over. Toevallig was ik de NEM'men aan het bekijken omdat ik graag wilde weten hoeveel kruit ik in totaal in mijn show heb dit jaar. Daarbij viel me op dat de Alligator vorig jaar nog 90 gram NEM bevatte, nu nog slechts 79. De Reno bevatte vorig jaar 114,4 gram NEM, nu nog maar 108. Ik ben erg benieuwd of hiervan in de uitwerking iets te merken is (vooral bij de alligator). Ook in Duitsland worden dus bezuinigingen doorgevoerd. De prijs in de winkel is hetzelfde gebleven.

Jij hebt zeker gelijk.

Winkels in duitsland,
Ook ik ga elk jaar weer naar onze ooster buren de gebruikelijke discounts af. Norma ,hornbach, muller, lidl,aldi......enz enz.
De Grens rij ik altijd ruim voorbij vanwege de drukte.
Maar vind het ook leuk om een echte vuurwerk winkels te bezoeken .
Daarvoor rij ik wat verder duitsland in richting Wuppertal.
Je hebt daar een leuke winkel Pyrofreak , http://www.Pyrofreak.de Cristian (eigenaar) zoekt het assortiment zelf uit en heeft alleen de mooiste potten van alle merken,(Nico, Weco ,blackboxx, explode lesli....) dat is fijn inkopen omdat er geen bagger bij zit.
Nostalgisch kruid loopt door zijn aderen, hij heeft elk jaar nog een paar dozen met oud vuurwerk,
Jaren 70/80/90 van de vorige eeuw voor de verkoop. Vorig jaar een doos mandarijn Zonne mee genomen van Weco van eind jare '80 + - anderhalve minuut per zon . was een stralende oud en nieuw.
Je zit dan ook in de buurt van de Werksverkauf van Nico....je koopt dan van de importeur, dus daar rij ik dan ook even langs.
Heb er weer zin in........ Germany here we come.

Nu hoor ik van alle kanten verschillende info, dus misschien kan iemand mij vertellen hoe laat de volgende winkels open zijn 29 december?

- Aldi Nord (in Heek, vlak over de grens)
- Lidl (ook Heek)

Ik wil namelijk naar deze 2 winkels + Posten Börse (die om 9:00 opent) maar vraag me af of er speciale vuurwerktijden zijn bij deze 2 grote supermarkten.

Hoor t wel

~Koala

Nu hoor ik van alle kanten verschillende info, dus misschien kan iemand mij vertellen hoe laat de volgende winkels open zijn 29 december?

- Aldi Nord (in Heek, vlak over de grens)
- Lidl (ook Heek)

Ik wil namelijk naar deze 2 winkels + Posten Börse (die om 9:00 opent) maar vraag me af of er speciale vuurwerktijden zijn bij deze 2 grote supermarkten.

Hoor t wel

~Koala

Hoi Koala,
Bij mijn weten zijn er geen speciale vuurwerktijden in DE, en zijn ze beide om 08:00 open zoals op de site staat.
Succes met shoppen.

Toch vraag ik het me af: gaan jullie nu vooral naar Duitsland voor de prijs/kwaliteit verhouding of is het vuurwerk daar ook echt beter? Vorig jaar had mijn overbuurman alles in Duitsland gehaald, vooral groot spul, maar hij kon met z'n vuurwerk bij lange na niet tippen aan mijn (voornamelijk) rubro-boxen.

er zitten in duitsland paar hele goede producten tussen alleen je moet even je huiswerk doen, en niet na de winkel gaan grootste uit rek pakken denken het geweldig is..
voor weinig geld kan aardig wat vuurwerk hebben.
zoals onder andere lesli wordt in duitsland verkocht alleen regelmatig met ander label er om heen dan hier alleen voor de helft van de prijs tegen over wat hier kost.

Hoi Koala,
Bij mijn weten zijn er geen speciale vuurwerktijden in DE, en zijn ze beide om 08:00 open zoals op de site staat.
Succes met shoppen.

hier en daar in grens gebied zijn bepaalde winkels eerder open.
kleve kalkar emmerich zijn veel winkels al tussen 6/7uur open. alleen is per gebied verschillend denk ik zo

Toch vraag ik het me af: gaan jullie nu vooral naar Duitsland voor de prijs/kwaliteit verhouding of is het vuurwerk daar ook echt beter? Vorig jaar had mijn overbuurman alles in Duitsland gehaald, vooral groot spul, maar hij kon met z'n vuurwerk bij lange na niet tippen aan mijn (voornamelijk) rubro-boxen.

Ik ga heen puur voor de sfeer en koop meestal maar voor 50euro aan zooi, het is voornamelijk allemaal vooravond spul voor de kwaliteit hoef je niet heen te gaan, maar qua prijs is het altijd leuk om ff langs te gaan en om te zien hoe al die Nederlanders zich kapot graaien voor een paar cakes alsof hun leven ervan afhangt:p

Back
Bovenaan