Duitsland of Nederland of Belgie

rico123456

VWC lid
Goededag,

Ik woon in Sittard, waar kan ik het best mijn vuurwerk kopen tegen een goede prijs? Zie tussen de bomen het bos niet meer. Het lijkt achterhaalt te zijn dat ze in Belgie goedkoper zijn, klopt dat? En duitsland?

Goedkoop: Duitsland --> magere kwaliteit
Leuk en betaalbaar --> België
Super gave (compounds) maar duurder --> NL

Daar tegen kan je mooi spul in NL kopen in de voorverkoop/freak acties

Morgen zijn de Funke cakes weer in de aanbieding bij Zena Maaseik. Betere cakes krijg je niet voor dat geld op de 31e.
Je zou ook net voor sluitingstijd naar Kelpen Oler kunnen rijden. Daar is altijd happy hour op de laatste verkoopdag.

Mooie discussie kan dit worden. Ik was/ben een fan van Zena (vooral door hun 50% korting /2e gratis actie). Gelukkig woon ik vlakbij en kan dus regelmatig profiteren van hun acties.

Dit jaar voor de 1e keer in Duitsland geweest bij Lidl en Aldi. Daar heb je voor weinig geld geld leuke potje. (Oa. Weco hellboy voor € 4,44 is echt goedkoop). De grootste/duurste pot is (dacht ik) "slechts" € 59,- maar de kwaliteit daarvan valt me wat tegen (op film).

Al met al.. goedkope potten=Duisland compounds=Belgie

Ik zie het zo:
Duitsland = goedkoper en je moet weten wat je koopt. Zit saaie bagger tussen maar ook prima spul.
Nederland = duurder maar daarvoor krijg je ook wel wat. Goede koopjes moet je echter in voorverkoop acties bestellen.

Ik zie het zo:
Duitsland = goedkoper en je moet weten wat je koopt. Zit saaie bagger tussen maar ook prima spul.
Nederland = duurder maar daarvoor krijg je ook wel wat. Goede koopjes moet je echter in voorverkoop acties bestellen.

Ook in Nederland genoeg saaie bagger vuurwerk te koop hoor.

Ik koop eigenlijk altijd vuurwerk in Duitsland, maar ik stond gisteren toch even te kijken toen ik Sterling Thunder, een potje van €10,- hier in Nederland, afstak. Erg goed.. Loont het nog wel om naar Duitsland te gaan?

Gisteren weer tot conclusie gekomen dat ik teveeel duits koop heel veel potjes over... al moet ik zeggen dat er wel een aantal toppers zijn die niet onder doen van belgie zoals bijv power up en jekyl en mr hyde van lidl...

Vuurwerk van aldi/Lidl Duitsland vind ik persoonlijk leuk voor in de vooravond. Wil je vuurwerk waarmee je de baas bent in de straat, dan is Nederlands of Belgische compounds veel beter. Als je goed zoekt op freak acties, dan kun je relatief goedkoop dikke boxen halen in Nederland.

Vuurwerk van aldi/Lidl Duitsland vind ik persoonlijk leuk voor in de vooravond. Wil je vuurwerk waarmee je de baas bent in de straat, dan is Nederlands of Belgische compounds veel beter. Als je goed zoekt op freak acties, dan kun je relatief goedkoop dikke boxen halen in Nederland.

Is ook alweer achterhaald. Noem bv de monsterride... 5 euro en echt een dikke cake! En zo zijn er vast nog wel meer. Duitsland hebben we niet meer nodig met de freakacties van tegenwoordig!

Is ook alweer achterhaald. Noem bv de monsterride... 5 euro en echt een dikke cake! En zo zijn er vast nog wel meer. Duitsland hebben we niet meer nodig met de freakacties van tegenwoordig!

100% mee eens, vooral met de freak acties kun je ontzettend leuke potjes halen voor zeer weinig geld.
Ook de mooiere compounds zijn dan heel wat betaalbaarder het is maar net wat je budget is.
Als je hier bijv de mega ass 6 koopt voor 55 euro nou dan hoef je imo niet voor naar het buitenland te rijden, vind die Weco/Nico potten echt bagger er zit een lontje aan maar daar houd het ook mee op maar smaken verschillen natuurlijk.

100% mee eens, vooral met de freak acties kun je ontzettend leuke potjes halen voor zeer weinig geld.
Ook de mooiere compounds zijn dan heel wat betaalbaarder het is maar net wat je budget is.
Als je hier bijv de mega ass 6 koopt voor 55 euro nou dan hoef je imo niet voor naar het buitenland te rijden, vind die Weco/Nico potten echt bagger er zit een lontje aan maar daar houd het ook mee op maar smaken verschillen natuurlijk.
Ze verkopen in duitsland ook gewoon Nederlands vuurwerk (bijvoorbeeld lesli) wat daar veel goedkoper is. Ze verkopen in duitsland ook goedkope funke blokken en die kwaliteit haalt het Nederlandse vuurwerk niet eens:). En als jij de leuke producten er uit haalt bij lidl en aldi dan heb je ook gewoon top spul.

Ik ben voor komend jaar ook erg benieuwd wat er met Funke gaat gebeuren. Wil daar wel wat van kopen denk ik, maar ze willen ook in Nederland gaan verkopen.

Verder ben ik van plan om bij de Duitse aldi/lidl alleen nog maar de toppers te kopen en dan niet te veel. De rest in Nederland halen. Denk dat dit een betere combinatie is dan wat we dit jaar hadden :)

Ik heb dit jaar besloten niet meer naar Duitsland te gaan. Qua prijs kwaliteit koop je daar gewoon veel voor weinig. Maar met de freakacties heb je hier vuurwerk wat beter is uitgewerkt en net wat harder knalt. Keuze snel gemaakt dus!

Enkel de fonteinen zijn de moeite waard, maar dat is niet het rijden waard

Ik koop alles in nederland, ik betaal liever iets meer maar dat ik wel kwaliteit in huis haalt, heb sowieso geen ervaring met duits vuurwerk dus daar ga ik ook niet over oordelen maar weet wel dat de kwaliteit iets minder is.

Ik heb dit jaar besloten niet meer naar Duitsland te gaan. Qua prijs kwaliteit koop je daar gewoon veel voor weinig. Maar met de freakacties heb je hier vuurwerk wat beter is uitgewerkt en net wat harder knalt. Keuze snel gemaakt dus!

Enkel de fonteinen zijn de moeite waard, maar dat is niet het rijden waard

Daar zit mijn inziens de crux een beetje:
- Duitsland; fonteinen en buiskruitknallers uit de discounter zijn goed,
- Belgie als je om flashknallers wat geeft en voor de pijlen,
- Nederland voor de sierpotten en compounds.

En ja, DE en BE hebben Funke, maar ik heb net zo graag spul van Evolution of Pangu uit NL

Back
Bovenaan