Duitser dood door illegaal vuurwerk.

Raketten, handgranaten , Bommen, word steeds gekker.

Waarom staat er een foto van een Delova Rana 75mm als het om een vuurpijl gaat

Raket? Zoals de nasa die heeft?

maar blijft een spijtig ongeval en vraag me ook af wat er precies gebeurd is en met welke vuurpijl als het al vuurwerk betrof

Zal wel zo een buk raket uit rusland zijn
Wat een stel idioten
Nog even een een romeinse kaars uit belgie wordt gezien als een granaatwerper

Misschien een Zink 930 gekocht zonder stok en dan zelf maar een bezemsteel of een tak uit het bos aangehangen?

In het AD stond overigens een iets anders maar wel realistischer bericht.
Ik citeer:

Een 27-jarige man is in het Duitse Bad Langensalza overleden nadat hij illegaal vuurwerk had afgestoken.

De man was naar een park gegaan om een nieuw soort vuurwerk uit te proberen. Maar dat ging helemaal mis. Hij raakte door een explosie zo zwaargewond dat hij aan zijn verwondingen overleed.

Illegaal
Het slachtoffer had de vuurwerkbommen op internet gekocht. Volgens de politie was het vuurwerk illegaal, omdat er veel meer explosieve stof inzat dan is toegestaan in Duitsland.

Niemand denkt hierbij aan Hausspion of één van zn consorten?

Natuurlijk wel, bij al die zelfbouw gasten is het wachten op een ongeluk, net als die franse zelfbouwers...kwestie van tijd.

Mooie foto bij het artikel van Ruben "ik zorg persoonlijk voor een algeheel vuurwerkverbod" Koet.

Kan best zo'n duitse steelhandgranaat geweest zijn! Misschien dat hij dacht dat het een handfakkel was o.i.d. R.i.P. Duitse Vuurwerk collega.

Nee maar die afbeelding bij NOS is ook geen raket. Als ze een raket vergelijken met een Delova Rana, kan je de inhoudelijke tekst van het nieuwsartikel toch niet meer serieus nemen?

Nee maar die afbeelding bij NOS is ook geen raket. Als ze een raket vergelijken met een Delova Rana, kan je de inhoudelijke tekst van het nieuwsartikel toch niet meer serieus nemen?

De afbeeldingen kloppen inderdaad vaak niet, maar men mag er toch wel een klein beetje vanuit gaan dat het geschreven deel klopt.

De afbeeldingen kloppen inderdaad vaak niet, maar men mag er toch wel een klein beetje vanuit gaan dat het geschreven deel klopt.

Ja ik ga er ook vanuit dat een 27-jarige Duitser overleden is door illegaal vuurwerk, maar of ik het deel nou moet geloven dat het door een "raket" komt..

Natuurlijk wel, bij al die zelfbouw gasten is het wachten op een ongeluk, net als die franse zelfbouwers...kwestie van tijd.

Mooie foto bij het artikel van Ruben "ik zorg persoonlijk voor een algeheel vuurwerkverbod" Koet.

Waarom bij de Duitsers en Fransen wel? En bij de Italianen en Maltezen prijs je ze de hemel in met hun zelfgemaakte vuurwerk... Das dan ook een kwestie van tijd lijkt mij?

Waarom bij de Duitsers en Fransen wel? En bij de Italianen en Maltezen prijs je ze de hemel in met hun zelfgemaakte vuurwerk... Das dan ook een kwestie van tijd lijkt mij?

Dat klopt, dat wordt ieder jaar weer bewezen.

Dit jaar is Paolelli in Italie ontploft, Spanje een dode bij de productie van digitale trueno's, Malta gebeurt het ook regelmatig. Het is voor alle bouwers een kwestie van tijd. Eens is je geluk op...

Ik prijs de buitenlandse bedrijven om hun kwaliteit van hun vuurwerk.

Iedere dombo kan 300 gram flash in een buisje gooien en een knal produceren. Alleen de meeste dombo's die het doen denken niet over de risico's na, zoals ze in de zelf producerende landen wel doen. :wink:

Ik lees net op de plaatselijke nieuwssite daar,dat die man vantevoren met een metalen mortierbuis aan het zeulen was.zegt genoeg zo lijkt me...

Back
Bovenaan