Duitser dood door illegaal vuurwerk.

Als dit in NL gebeurt was zou er staan: man dood door vuurwerk. Goed dat het word aangeduid met "illigaal"

Ik lees net op de plaatselijke nieuwssite daar,dat die man vantevoren met een metalen mortierbuis aan het zeulen was.zegt genoeg zo lijkt me...

Dan vrees ik toch het ergste voor een van de Hausspion/Pam e La/hhhjjfff gasten..

Pff, vreselijk nieuws.

Natuurlijk wel, bij al die zelfbouw gasten is het wachten op een ongeluk, net als die franse zelfbouwers...kwestie van tijd.

Mooie foto bij het artikel van Ruben "ik zorg persoonlijk voor een algeheel vuurwerkverbod" Koet.

Ja want die Ruben bouwt grote bommen zoals 1 kilobommen...

Daarbij wat is het voor dooddoener? Eens is je geluk op. Mensen bellen achter het stuur, rijden/fietsen door rood, roken, drinken. Eens is je geluk op.....

Vuurwerkverbod komt er niet door dit soort mensen maar door de overlast en dat veroorzaakt al het vuurwerk. Denk je nu echt dat er 1 iemand in Nederland het boeit dat die jongen dood is? Er gaan duizenden mensen dood aan Ebola en ook niemand boeit dat. Over honger maar nog niet te spreken.

Dan vrees ik toch het ergste voor een van de Hausspion/Pam e La/hhhjjfff gasten..

Pff, vreselijk nieuws.

Dit maakt het erger? Het is toch erg voor ieder die dit overkomt. Of je het nu zelf opzoekt of niet. Iedereen maakt fouten, de één rijd zonder helm de ander rijd 280 op een motor en deze mensen maken zwaar vuurwerk. Wie het ook zij, is erg dat het gebeurd is en daar blijft het ook bij. Het is nu wel het risico van het vak.

Maar Dennis jij staat met een zware bom in je handen voor een foto. Als die afgaat moet je ook niet achteraf huilen dan. Levensgevaarlijk man, savie? Je kunt wel de betweter uithangen maar geef dan zelf ook eens het goede voorbeeld

Het lijkt bijna alsof je over je eigen reacties praat. hehehe

Je kunt me veel verwijten maar ik sta niet met een grote shell op mijn borst of naast mijn hoofd en dan maar schreeuwen dat het o zo gevaarlijk is en we het niet moeten doen, toch Genius ;)

Is er al iemand die kan bevestigen of het om 1 van de "bekende" Duitsers gaat?

ps, ik irriteer me een beetje aan bepaalde opmerkingen die ik voorbij zie komen. Iedereen hier, en daar zit GEEN uitzondering tussen, doen dingen die ervoor kunnen zorgen dat je verwondingen kan oplopen. Of het nou komt door te zwaar vuurwerk,verkeerd gebruik van vuurwerk, of te dicht bij een show willen staan.

Vuurwerk is nou eenmaal een groot risico, het trieste nieuws van onze duitse medefreak drukt ons weer met onze neus op de feiten. Helaas heeft deze jongeman heel veel pech gehad.

R.I.P in ieder geval medefreak en veel sterkte voor de nabestaande.

Dit maakt het erger? Het is toch erg voor ieder die dit overkomt. Of je het nu zelf opzoekt of niet. Iedereen maakt fouten, de één rijd zonder helm de ander rijd 280 op een motor en deze mensen maken zwaar vuurwerk. Wie het ook zij, is erg dat het gebeurd is en daar blijft het ook bij. Het is nu wel het risico van het vak.

Daar doel ik toch helemaal niet op? Deze zin suggereert niet dat ik het erger zou vinden omdat hun het zijn. Wie dit ook overkomt, het blijft even vreselijk.

Het schud je wel meer wakker als dit soort dingen "dichterbij" gebeuren.

Je kunt me veel verwijten maar ik sta niet met een grote shell op mijn borst of naast mijn hoofd en dan maar schreeuwen dat het o zo gevaarlijk is en we het niet moeten doen, toch Genius ;)

Je weet dat het gevaarlijk spul is en dat er risico's aan zitten. Echter vind ik het een verschil of je legaal bezig bent of gewoon een liefhebber die zonder papieren zwaar spul koopt/bouwt. Met die shell naast je hoofd op een ponton ergens voor de kust van Manilla is iets anders dan met zware knallers gooien in een woonwijk en de boel opslaan in een woonhuis.

In nieuwsartikel staat dat er gebruik werd gemaakt van een metalen cilinder. Dus het gaat om een degelijk grote shell die net na het afsteken ontploft moet zijn. Dus geen tijd om weg te komen.

Betreurend dit maar zo iets achter een woonwijk afsteken is gewoon fout. De bestelling is fout, de plek is fout.

Vind het overigens ook schandalig van Nederlandse media die hier misbruik van maakt.

Voor de rest heeft TheOftlerer en Hausspion vier uur geleden een video geupload. Dus zij zijn het niet. Weet niet van PamEla?

In nieuwsartikel staat dat er gebruik werd gemaakt van een metalen cilinder. Dus het gaat om een degelijk grote shell die net na het afsteken ontploft moet zijn. Dus geen tijd om weg te komen.

Betreurend dit maar zo iets achter een woonwijk afsteken is gewoon fout. De bestelling is fout, de plek is fout.

Vind het overigens ook schandalig van Nederlandse media die hier misbruik van maakt.

Voor de rest heeft TheOftlerer en Hausspion vier uur geleden een video geupload. Dus zij zijn het niet. Weet niet van PamEla?

Het is niet gezegd dat het om een grote shell gaat. Voor hetzelfde heeft die kerel als een rund dat vuurwerk lopen misbruiken. Het zou de erste niet zijn die een shell probeert af te steken uit een PVC-pijp of een kachelpijp en dan door fragmentering van de buis volledig doorzeefd wordt... 'Staal' is ruim, als je een shell afsteekt uit een verkeerde stalen pijp kan het goed zijn dat die pijp door de druk die vrijkomt bij het lancerenuitt mekaar gaat klappen, maar daar heb je echt geen grote shells voor nodig.

Wel heel jammer dat zouets weer heeft moeten gebeuren.

Het is niet gezegd dat het om een grote shell gaat. Voor hetzelfde heeft die kerel als een rund dat vuurwerk lopen misbruiken. Het zou de erste niet zijn die een shell probeert af te steken uit een PVC-pijp of een kachelpijp en dan door fragmentering van de buis volledig doorzeefd wordt... 'Staal' is ruim, als je een shell afsteekt uit een verkeerde stalen pijp kan het goed zijn dat die pijp door de druk die vrijkomt bij het lancerenuitt mekaar gaat klappen, maar daar heb je echt geen grote shells voor nodig.

Wel heel jammer dat zouets weer heeft moeten gebeuren.

Wie gebruikt er nou een grote metalen buis voor het lanceren van een vuurpijl? Die jongen had kennelijk kennis over vuurwerk, anders zou hij die niet een twee uit Tsjechië geregeld kunnen hebben.

Er kan sprake zijn van verschillende soorten situaties.De meest logische zou zijn
A: de shell was gelijk geklapt
B: de shell was gelijk na lancering geklapt.

Als je al op youtube rond zoekt zie je al genoeg gekken die shells afschieten uit PVC of stalen buizen. Laat staan hoeveel mensen shells hebben in Nederland die er geen verstand van hebben. Shells zijn door de jaren heen ook makkelijker te verkrijgen.

Wie gebruikt er nou een grote metalen buis voor het lanceren van een vuurpijl? Die jongen had kennelijk kennis over vuurwerk, anders zou hij die niet een twee uit Tsjechië geregeld kunnen hebben.

Er kan sprake zijn van verschillende soorten situaties.De meest logische zou zijn

C hij ging ff kijken waarom die niet omhoog kwam
D stak het schietlont aan en had toch geen verstand

maarja.. ik vind het treurig voor zijn familie. Maar shells moeilijk? Er worden zoveel shells afgestoken die 5 doden over heel europa is natuurlijk helemaal niks

Zal wel een italiaanse cylinder shell zijn geweest. En dan niet zon kleintje. Die.worden meestal uit stalen pijpen geschoten

Het vuurwerk kwam uit Tsjechië, van die buis is niks gezegd, misschien heeft hij die wel zelf gelast (gebeuren ook elk jaar veel ongelukken mee). En komop, stalen pijpen zijn met een beetje moeite ook in Nederland/Duitsland te regelen, daar heb je echt geen supergoede relaties voor nodig.

Dat er bijstaat dat het om een grote stalen pijp gaat is op zich al subjectief, ik vond een 6" buis ook groot tot ik een 12" pijp zag..

Denk trouwens niet dat mensen zoals Hausspion zich zullen laten vangen door eind november nog zo'n vuurwerk af te steken in Duitsland, die wachten nu echt wel tot de jaarwisseling. De meeste van hun filmpjes maken ze doorheen het jaar en zetten ze gespreid online, kwestie van genoeg views op hun kanaal te hebben. Ik vrees eerlijk gezegd dat we hier te maken hebben met een onwetend iemand...

Ja want die Ruben bouwt grote bommen zoals 1 kilobommen...

Nee, hij verheerlijkt en promoot die achterlijke knallers van honderden grammen waardoor nog meer onwetende kids in Nederland dit spul willen hebben. Hij houdt de illegale handel aardig in stand met zijn promotie materiaal.

Daarbij wat is het voor dooddoener? Eens is je geluk op. Mensen bellen achter het stuur, rijden/fietsen door rood, roken, drinken. Eens is je geluk op.....

Dit is geen dooddoener, dit is de werkelijkheid. Bij mij zal mijn geluk ook eens op zijn en of ik dan door vuurwerk of iets anders dood ga, dat weet niemand. Ik neem heel erg bewust zeer grote risico's, maar daar breng ik geen anderen mee in gevaar. Dit doen thuis knutselaars wel.

Maar Dennis jij staat met een zware bom in je handen voor een foto. Als die afgaat moet je ook niet achteraf huilen dan. Levensgevaarlijk man, savie? Je kunt wel de betweter uithangen maar geef dan zelf ook eens het goede voorbeeld

Klopt, als ik in het buitenland (waar het mag) door schietvelden loop waar gerookt wordt, bommen tijdens shows herladen worden in stalen pijpen, maltese bommen die met een aanstekertje aangestoken worden, neem ik zeer grote risico's, dat weet ik.

Je zal mijn vrouw na een ongeluk ook niet horen (ikzelf zal weinig meer zeggen denk ik), want ook zei weet wat voor enorme risico's vuurwerkers en mensen die er dicht bij aanwezig zijn, nemen. Ze weet dat dit mijn passie is waar ik voor over grenzen ga.

Ik stook sinds 3 jaar geen illegaal vuurwerk meer, ik stook op de juiste tijden en doe geen rare dingen met vuurwerk, dus wat bedoel je met het goede voorbeeld geven?

Ik hoop iedereen antwoord gegeven te hebben met deze uitleg.

Back
Bovenaan