Duitse vuurwerkfolders

Mag hier ook niet meer besproken worden dus je zal ze toch elders moeten zoeken 😢
Sierpotten van de Duitse Aldi, Lidl en andere winkeliers met Nederlandstalige gebruiksaanwijzing (dus geen Nico Feuerwerk) en beschrijving zijn gewoon legaal in Nederland. Je mag daarvan tenslotte ook tot 25 kg brutogewicht van vervoeren tijdens de 3 verkoopdagen eind december. Ook vanuit Duitsland.
Hier op VWC mag alles wat in Nederland is toegestaan toch besproken worden? Zelfs F3 siervuurwerk (50 mm sier) en pijlen, die hier beide verboden zijn.

Uit de forumregels:
Professioneel vuurwerk dat niet meer besproken mag worden:
  • Lawinepijlen
  • Salutes
  • Siershells en shellkitjes
  • Professionele cakes met een kaliber groter dan 50mm (2 inch)
  • Vuurpijlen met meer dan 75 gram kruit
Professioneel vuurwerk dat wel besproken mag worden:
  • Professionele cakes met een kaliber tot en met 50 mm (2 inch)
  • Vuurpijlen tot en met 75 gram kruit

Zou ook onzin zijn om het bespreken van deze legale F2 potten uit Duitsland op het forum onmogelijk te maken, want ze zijn wettelijk toegestaan om in Nederland te bezitten (tot 25 kg), te vervoeren (op 28, 29 en 31 december 2024) en af te stoken op 31 december na 18:00.
Het is tenslotte ~30% van het totaalbedrag aan siervuurwerk wat in Nederland door particulieren gekocht wordt.

Gezien vuurwerk kopen in Duitsland 100% legaal is voor Nederlanders heeft het waarschijnlijk een andere reden dat het hier niet besproken mag worden.

Ik wil het hier niet op de spits drijven. Een Nederlandse koper kan in Duitsland legaal vuurwerk kopen wat ook in Nederland legaal is en is toegestaan.

Ik lees redelijk wat op het forum. Een veel besproken onderwerp hier in Nederland is dat vrijwel iedereen over de 25 kg heengaat in Nederland en of ze het wel meekrijgen etc.

Ik respecteer de keuze van de moderators als ze beslissen dat buitenlandse folders niet mogen.

Wel denk ik dat dit een enorme toevoeging zou zijn hier en dat het het forum nog groter sterker en interessanter zou maken.

Ik ga dat jaar voor de 17e keer op rij naar Duitsland voor vuurwerk.

Ik denk ook dat het juist extra duidelijkheid zal geven van wat wel en niet toegestaan is om mee te nemen voor de mensen die wel zich aan de NL regels willen houden.

Kijk hier weer een topic dat mijn interesse gewekt heeft.

Ik ben benieuwd hoelang het topic geopend blijft.

Op YouTube bij "dekermisreporter" heb ik al wat Duitse folders voorbij zien komen.

De meeste komen pas 2 a 3 weken voor oudjaar online omdat de Duitse supers vaak met weekaanbiedingen komen.

De beleving onder de oosterburen zelf wordt ook per jaar groter en groter. Met name de discounter vorfreude voorafgaand aan de bekendmaking van het assortiment. Ik ga al jaren kijken maar vooral de laatste 2 jaar sta je niet alleen met NLers in de rijen. Ook dieper in Duitsland staan rijen Duitsers klaar voor dat de winkel open gaat.

Kijk hier weer een topic dat mijn interesse gewekt heeft.

Ik ben benieuwd hoelang het topic geopend blijft.

Op YouTube bij "dekermisreporter" heb ik al wat Duitse folders voorbij zien komen.

De meeste komen pas 2 a 3 weken voor oudjaar online omdat de Duitse supers vaak met weekaanbiedingen komen.
Uiteraard is De kermisreporter al jaren onze man! Ook leuk als je ziet hoe zijn filmpjes een paar jaar geleden nog waren. Hij las een folder door en wist het verder ook niet. Nu zie je dat hij het goed kan onderbouwen en dat er leuke demo video's zijn ingevoegd.

Back
Bovenaan