Drukte in Nordhorn??

skyblue

VWC lid
Een algemene vraag ,Weet iemand of het meestal erg druk is in Nordhorn op eerste verkoop dag
Als het te druk is kan mijn moeder niet samen met mijn zoon shoppen Rolstoel gebonden anders rijden wij toch wat verder.

Zo vlak langs de grens is over het algemeen altijd druk.

Gewoon een half uur Duitsland in rijden levert vaak al een stuk legere winkels op :)

Ik ga al een paar jaar naar Nordhorn op de eerste verkoopdag en het valt eigenlijk best mee daar. Het is bijvoorbeeld veel minder druk dan in Meppen. Maar Nitraat12 heeft wel gelijk. Als je echt rustig wilt winkelen, dan is het beter om iets verder Duitsland in te gaan.

Hoort niet helemaal in dit topic, maar ook enig idee bij regio Gronau? Ik lees verschillende verhalen namelijk..

Meppen is prima te doen, niet perse rustig maar zeker niet extreem druk. zoals hierboven gezegd word paar km verder duitsland in raad ik zeker aan lekker in alle rust je boodschappen, vuurwerk en cosmetica spullen halen en de hoofdpijn bezorgende drankjes ;).

Nog een tipje voor de mensen die naar meppen gaan: Schnitzel welt in meppen is een aanrader voor een prima schnitzel en een dik portie patat. (kost ook niet de hoofdprijs daar.

Epe is het prima te doen, normaal gesproken en ahaus ook. Ben alleen bang dat gezien we na 2 jaar weer losmogen dat het alle dagen druk zal zijn.

Ik ging ook elk jaar naar nordhorn, is prima te doen daar, geen bijzonder grote rijen voor de winkels. Praat ik wel over een jaar of 4/5 geleden

Denk dat het met de prijsstijgingen in Nederland icm de stabiele prijzen in de supermarkt in Duitsland wel eens heel druk kan gaan worden overal.

Zijn er veel controles op de afhaaldagen bij de noordelijke overgangen?
Hier de grens overgang emlichheim/schoonebeek staan toch regelmatig mensen hun kofferbak uit te laden in de verkoopdagen. Aangehouden door politie in burger en dito auto

Ik denk dat ik de snelweg A1 pak bij Oldenzaal. Lijkt me toch sterk dat ze de snelweg dicht gaan zetten. Ben van plan wat ouderwetse "astronauten" mee te nemen, en wil niet graag dat ze om die dingen de rest in beslag zouden nemen ...

Ik denk dat ik de snelweg A1 pak bij Oldenzaal. Lijkt me toch sterk dat ze de snelweg dicht gaan zetten. Ben van plan wat ouderwetse "astronauten" mee te nemen, en wil niet graag dat ze om die dingen de rest in beslag zouden nemen ...

Vorig jaar stond er politie en marechaussee aan de grens (A1 Oldenzaal), random auto's pakken ze er dan uit. Dacht dat er ook wel regelmatig bij Emmen werd gecontroleerd op de snelweg. Als je in de buurt woont gewoon even iemand voor je laten rijden :)

Laatst bewerkt:
Misschien kan een dagje later ook. Ben een jaar of wat geleden op de 30e geweest en dat was rustig shoppen. (Voorbij kleve).

Hier de grens overgang emlichheim/schoonebeek staan toch regelmatig mensen hun kofferbak uit te laden in de verkoopdagen. Aangehouden door politie in burger en dito auto
Dat moet toch een lastige snor zijn zonder vrouw of kinderen denk ik, die niet weet wat hij met zijn vrije tijd moet doen. Hier ook nog nooit een controle gezien tijdens de verkoopdagen. Wél daarentegen bij de Belgische grensovergangen. Daar kunnen ze in december regelmatig staan...

Back
Bovenaan