Dromen over vuurwerk ?

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Velen hebben last in de maand december om in slaap te komen, en dan met name de laatste dagen. Maar de paar uurtjes die je wel slaapt, droom jij dan wel eens over vuurwerk ?

Mag nachtmerries ook?

Die ene fijne hele dure compound die op maandag ochtend is gemaakt en waar gewoon geen lontjes aanzitten.

Wat dacht je van weer regen en storm.
En dan zo als onderstaande met een heerlijke rooie vlek die uren blijft hang boven je stooklocatie.

Screenshot_20250802_143216_Gallery.jpg

Aan het einde van het jaar geregeld dromen over:
- Vergeten te bestellen;
- Wakker worden op 1 januari en de hele periode aan me voorbij is gegeaan;
- Complete bestellingen vergeten op te halen;
- Alles vergeten en daar achter komen op de 31e op het moment dat alle winkels al gesloten zijn.

Echt, hoe het menselijk brein werkt in deze gevallen...

Aan het einde van het jaar geregeld dromen over:
- Vergeten te bestellen;
- Wakker worden op 1 januari en de hele periode aan me voorbij is gegeaan;
- Complete bestellingen vergeten op te halen;
- Alles vergeten en daar achter komen op de 31e op het moment dat alle winkels al gesloten zijn.

Echt, hoe het menselijk brein werkt in deze gevallen...

Dromen over bestellingen vergeten op de halen of de verkeerde dag komen wel is voor :frusty:

Ik had een verschrikkelijke nachtmerrie afgelopen nacht.

Het was oudejaarsavond: klein zuchtje wind, koud, geen wolkje te zien — perfect weer. Tot ik ’s avonds ineens besefte… ik had helemaal geen vuurwerk gehaald! Daar stond ik dan, omringd door knallen en kleuren, met lege handen.

Wat een nachtmerrie. 😅

Ik had een verschrikkelijke nachtmerrie afgelopen nacht.

Het was oudejaarsavond: klein zuchtje wind, koud, geen wolkje te zien — perfect weer. Tot ik ’s avonds ineens besefte… ik had helemaal geen vuurwerk gehaald! Daar stond ik dan, omringd door knallen en kleuren, met lege handen.

Wat een nachtmerrie. 😅
Haha, heerlijk dit.

Ik droom zelf nooit (heb er in ieder geval geen herinneringen aan), maar kan me wel van een paar jaar geleden herinneren dat ik badend in het zweet wakker werd omdat mn wekker niet was afgegaan en ik ergens op tijd moest staan... uiteraard om vuurwerk te halen.

Haha, heerlijk dit.

Ik droom zelf nooit (heb er in ieder geval geen herinneringen aan), maar kan me wel van een paar jaar geleden herinneren dat ik badend in het zweet wakker werd omdat mn wekker niet was afgegaan en ik ergens op tijd moest staan... uiteraard om vuurwerk te halen.
Was het uiteindelijk wel gelukt of was de nachtmerrie die ik vannacht had voor jou werkelijkheid?

Mag nachtmerries ook?

Die ene fijne hele dure compound die op maandag ochtend is gemaakt en waar gewoon geen lontjes aanzitten.

Wat dacht je van weer regen en storm.
En dan zo als onderstaande met een heerlijke rooie vlek die uren blijft hang boven je stooklocatie.

Bekijk bijlage 1811663
Haha ik heb wel eens gedroomd dat de cake/box wel begint te schieten maar dat er vervolgens niets tot ontploffing komt.. 🤣

Ik droom heel veel, dus ook over vuurwerk. De recenste was, dat ik in een supermarkt was, en overal stonden dozen met bordjes Flashdeal erop. Maar ook minder leuke dromen, zoals dat je gaat afhalen en het is megadruk met parkeren, na lang wachten is er vrijwel niets meer ook al had je besteld.

Dromen over vuurwerk.. ik heb hem ook meegemaakt: je bestelling vergeten op te halen.

Hopen dat dat een droom blijft hahaha.

Het gekke is ieder jaar komt het terug. Dat het 31 december is en ik dan even ga shoppen want 29 december had ik overgeslagen. En als ik bij de winkel kom het net gaat sluiten mocht niet meer naar binnen, volgende winkel ook gesloten. En met het handen in het haar zit en nu? En gek genoeg komt de droom altijd goed en ik vuurwerk via via kon kopen, dat hij het in België op kocht voor verkoop. Peperduur maar had wel iets uiteindelijk. Niet echt een leuke droom maar ook geen slechte. Behalve het 2de coronajaar die droom werd werkelijkheid reed als een speer naar België en kocht vuurwerk bij dolfijn, Zena, pyroshop en bedacht wat ik droomde voerde ik uit. Een dag na het shoppen werd ik wakker er lagen sierpakketten, vuurpijlen en een doos potten en zo zie je maar weer vuurwerkdromen kunnen ook leuk zijn en mijn pa was in mijn droom een vuurwerkhater maar in werkelijkheid leg hij er een beetje bij meestal cakes.

Dromen over vuurwerk doe ik alleen als ik wakker ben. Dromen in m'n slaap doe ik misschien wel maar ik zou niet weten waar ze over gaan.

Is het raar om nachtmerrie scenarios te hebben i.p.v dromen? Denk aan een cake dat in je gezicht ploft na aansteken, cake die omvalt en een geliefde omstander raakt etc. Heb ze niet zo vaak gelukkig ;p

Is het raar om nachtmerrie scenarios te hebben i.p.v dromen? Denk aan een cake dat in je gezicht ploft na aansteken, cake die omvalt en een geliefde omstander raakt etc. Heb ze niet zo vaak gelukkig ;p
Is niet raar hoor, ik denk eerder dat het ongemerkt een bewustwording is van wat je niet moet doen. Niet boven een cake hangen of een cake die niet vast staat. Ik beschouw dat zelf als bewustwording van de scenario's.

Back
Bovenaan