Dringen in Duitsland..?

weco crosair inderdaad niet meer verkrijgbaar knalpatronen ook niet meer :p

heb nog wat potten en pijlen in itterbeck gehaald

Is er ook een link van het vuurwerk van de Liddl? of een folder?

Wil graag de prijzen weten.

En wat echte aanraders zijn zoals de Alligator van de Liddl en de Reno van de Aldi.

(voor volgend jaar)

Ook ik hem mn karretje aardig weten te vullen. Ik was in Kalkar,heerlijk rustig.Bij de aldi, was al veel weg, maar toen kwam je jonge dame vrolijk en keurig met handschoentjes aan met een doos waar weco op stond aanlopen. en dat ging zo een keer of 6 op en neer. Ik was de enige die daarop stond te wachten. En ook de Trink Gut in Kalkar was nog rijkelijk gevuld. Daar heb ik een paar terminators vandaan, al zijn die wel 2.50 duurder dan vorig jaar. Aguila hadden ze ook nog zat. prima ochtendje dus

hah . dat is precies wat ik wilde weten . ik ga morgen namelijk naar kalkar voor inkopen te doen :)

Is er ook een link van het vuurwerk van de Liddl? of een folder?

Wil graag de prijzen weten.

En wat echte aanraders zijn zoals de Alligator van de Liddl en de Reno van de Aldi.

(voor volgend jaar)

verkopen ze trouwens in elke aldi en liddl vuurwerk?

heb even op googlemaps gekeken waar de dichtsbijzijnde zit, en dat is in de buurt van monschengladback ofzoiets ;)

komt iemand daar wel eens?

Ben uiteindelijk toch maar richting Aldi-Süd gereden, vanwege het betere aanbod ten opzichte van Aldi-Nord. Ergens in de omgeving van Bocholt belandt, en daar viel het qua drukte wel mee. Om 07:59 uur de auto geparkeerd, karretje gepakt, en in de rij gaan staan :) Jaja, een rij! Er waren nog zo'n 5 à 6 Nederlanders, en enkele verdwaalde oude Duitsers die zich afvroegen waarom het toch zo druk was haha. Enkele minuten later deuren open, en de Nederlanders linea recta naar de vuurwerkschappen. Zonder geduw en getrek kon iedereen pakken wat hij wilde. Echter was het allemaal nog wel een keer op, zo had ik niet zoveel Reno's als ik wilde, en geen Toronto. Gelukkig o.a. wel een paar Phoenix, Sevilla's, Barcelona, Monte Carlo's, Casablanca en dus enkele Reno's. De kar was toch nog aardig vol geworden, en ik wilde ook nog langs de Lidl, dus heb ik het bijvullen niet meer afgewacht.

Toen naar een Lidl in de buurt gereden. Tot mijn vreugde zag ik dat de Rewe ernaast zat, dus 2 winkels in 1 klap! Ik was er rond 08:15 / 08:20 uur gok ik, en wonder boven wonder lag het meeste er nog :D Wederom lekker de kar vol kunnen pakken dus, met Dragon Fire's, Big Crackles, Laser fontein, Speed Bombs, Aligators, etc. Alleen de Uranus lag er niet. Grappig genoeg kwam niet veel later een groepje van 3 Nederlanders binnenlopen, die ik zojuist ook bij de Aldi-Süd hun kar had zien volladen haha.

Tot slot even bij de Rewe naar binnen, tja, je bent er toch :wink:
Hier lag nog ruim voldoende, maar de prijzen waren dan ook een tikkie hoger dan die van Lidl en Aldi. Toch heb ik hier maar de omgelabelde variant van Toronto en Uranus meegepakt. Voor die paar euro had ik weinig zin om nog weer allerlei andere winkels langs te klepperen. Verder hadden ze hier heel veel geinig klein (kinder)vuurwerk, ook maar iets van meegepakt.

Zo was het al met al een geslaagde vuurwerk ochtend op deze 29e december. Klein uurtje later had ik de hele bende thuis staan. Ik hoorde trouwens van mensen die eerst achter het net hadden gevist, dat 's avonds de Lidl bij ons in de buurt gewoon weer volle schappen had...

Dit jaar was ik in goch bij de aldi en lidl geweest heerlijk rustig 2 nederlanders gezien zo me lijst af kunnen gaan en weer naar huis geen controle.

Nu maar hopen dat er geen botsing komt'
DVHN | Gepubliceerd op 29 december 2009, 17:57

Laatst bijgewerkt op 29 december 2009, 18:55
Vanaf vandaag mocht Nederland het langverwachte vuurwerk inslaan. Dat kan via de fietsenmaker of tabakshandel om de hoek, maar veel Groningers kiezen liever een omweg. Vlak over de grens in Duitsland kun je volgens vele vuurwerkjagers terecht voor beter spul en een zachtere prijs. Wij gingen kijken in het Duitse Bunde. Niet bij een fietsenmaker, maar… bij de Lidl.

video:

http://www.dvhn.nl/nieuws/dvhn-video/article5640943.ece/-‘Nu-maar-hopen-dat-er-geen-botsing-komt'

Leuke reportage Fred wat er hierbij gezegd word is 100% bij de grens streken werd gewerkt via bestellijsten om het in goede banen te leiden.

Laatst bewerkt:
Geen dank Michel, wat ik mij afvraag hoe het in het algemeen met de kwaliteit van het Duitse vuurwerk is gesteld.? Ik heb slechts ervaring met een paar cake,s.
Maar is het Duitse vuurwerk alleen goedkoper als in Nederland, of ook beter?

In nederland heeft men de 500 gram regels.In Duitsland mag doorlonten wel en meer grams via de doorlont methode helaas is dat via Nederlands wetgeving verboden geworden.
Maar als men goed informeert over effecten etc. dan is er zeker mogelijkheden ook voor 200gram die eventueel goedkoper is en waarvan de kwaliteit ook wel goed is.:wink:

Laatst bewerkt:
Euuu elke aldi-lidl suppermarkt en in de dorpen wel stuk of 10 per winkel straat heb je echt geen adressen voor nodig hoor.

heb even een vraag of hoop dat ik hier ongeveer goed zit.
In duitsland moet je dan de 29ste gaan want daarna is alles op? of kan je ook de 30ste gaan dat het word bijgevuld of iets?
Dan nog een vraagje heb je ook een webwinkel in duitsland dus dat je kan bestellen en de 30ste ophalen? I.V.M vakantie
Alvast bedankt;)

je moet gewoon lekker op tijd gaan. Zelf ging ik altijd de eerste verkoopdag.
en dan mooi op tijd. Zelf ging ik naar Leer. Altijd rustig daar. Famila, lidl en Aldi. Ze vullen overigens wel bij hoor. alleen is het jammer als je er 3 uur op moet wachten. Dus beter op tijd gaan.
greetzzz
PS: van webwinkel heb ik nog niet gehoord.

Back
Bovenaan