Doorlont projecten - Foto's

Nog even de film van mijn Strobe en Blink-projectje. De kwaliteit van de film is helaas ruk, doordat mijn zoontje de cameraman achteraf gezien te dichtbij stond, waardoor de boeketten niet helemaal in beeld komen en de boel out of focus is. Ik had beter zelf ook met de smartphone gefilmd als back-up. Verder zijn de pauzes na de Sunflower Blinks veel te lang, terwijl ik de lonten wel onderaan de cakes heb verbonden. Een leermomentje...

00:00 project:
0000 project.jpg

Bestaande uit: Event Stagemaker, Speed, Cruelty, Crackling Chry 2.0 en als finale 4x Weco Black Ice, wat fluitpotjes en nog een Cruelty.

18:00 project:
1800 project (2).jpg
1800 project (3).jpg
1800 project.jpg

Bestaande uit: 2x Secret Salvo en 1 Happy Thunder Q als "openingsschot", meerdere fluitcakes, 2 nitraatcakes, 1 Malibu Action, 1 Weco Howling Wolff, 2x Solitaire, 6 losse Thunderkings, 1 Bloody Mary, Golden Thunder en 4x Secret Salvo en 2x Happy Thunder Q als finale, daarna nog een Sky Hunter.

Het 18:00 project was erg goed gelukt, m'n best geslaagde project tot nu toe.

Het 00:00 project was super mooi, maar minder goed gelukt omdat ik per ongeluk snellont heb gebruikt op stukken waar ik 'normaal' lont moest hebben, hierdoor ging vrijwel alles in no-time af, maar de finale viel hierdoor in het niets.

Op die 2e foto van onder zijn dat die Heron 3 halen potjes?

Toevallig video van gemaakt? Zat er zelf ook nog aan te denken, maar had er geen tijd meer voor.

Ok ben benieuwd:D

Vond zelf de 45er juist een aanrader, dikke crackling tale en leuk crackling boeket:) De Rap kan ik me zo niet voor de geest halen eerlijk gezegd

15826584_1299583153398535_1784449222761345402_n.jpg
3 pallets vol.
eerste 2 pallets Duits vuurwerk, laatste finale pallet elektrisch geschoten: compleet Nederlands op de whistle na.

Echt dikke projecten hierboven mij!

Ik heb ook een bescheiden projectje gemaakt. Gewoon omdat ik er zin in had! :D

Geen foto wel filmpie!

Mooi project Bombone. Heb zelf vaak met schietlont gewerkt, maar bij mij gaat het toch wel heel vaak mis doordat het schietlont gewoon de boel eruit trekt i.p.v. aansteekt. Zelfs met dubbele ti-raps. Ben je niet bang dat dit met jouw projectje ook zal gebeuren?

Mooi project Bombone. Heb zelf vaak met schietlont gewerkt, maar bij mij gaat het toch wel heel vaak mis doordat het schietlont gewoon de boel eruit trekt i.p.v. aansteekt. Zelfs met dubbele ti-raps. Ben je niet bang dat dit met jouw projectje ook zal gebeuren?

Oh das wel fucked up maat! Nee daar ben ik niet bang voor haha ik heb dan ook zoveel mogelijk getaped en getyrapt.

Hier is de film waarin die afgestoken wordt!

En alles ging nog af ook haha :D

Heel mooi kerel, maar dit was wel heel erg snel zeg. Pfff.. ik dacht eerst dat er nog wat moest komen. Haha :D

Ik zat zelf te denken om dozen met elkaar door te lonten. Heb dit vaker al geprobeerd maar iedere keer toch wel weer die verrekte schietlont dat er voor zorgt dat het niet lukt. Vorig jaar met de Six best possible, Multi color peony en Color strike van Wolff geprobeerd. Probleem was dat je ze niet van tevoren even goed met elkaar kan verbinden want dan moet je met drie zware dozen slepen en dat kan mijn rug niet aan. :P Dus, alle drie apart naar schietplaats en dan even snel met elkaar verbinden met wat tape en ti-raps. En ja hoor, weer niet goed gegaan, bij overgang naar andere doos.

Maar, ik probeer dit jaar iets nieuws. Ik koop een aantal MC4 Solar connectors en 3*6 mm silicone tubetjes. Dan doe ik het lont in deze tubes en de tubes in de connectors. Bij de ene doos bevestig ik dan het mannetje en aan een andere doos het vrouwtje. Dan hoef ik ze alleen nog maar aan elkaar te klikken. Natuurlijk ga ik wel eerst testen wat het beste zal werken. Ik denk dat dit een zeer goed idee is en het zeker zal gaan werken.

Zie https://www.alibaba.com/product-detail/mc4-crimping-tool-fit-for-mc3_60156085584.html voor de connectors

en https://www.alibaba.com/product-det...l?spm=a2700.7724838.2017115.24.3c93b095CxG7ko voor de tubes.

IMG_2292.jpgIMG_2292.jpg
Hier bij 2 projectjes van mij vorig jaar
Dit jaar 2x zo groot:)

Bijlagen

• IMG_2301.jpg
    IMG_2301.jpg
    125,9 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteravond een klein finalesalvo in elkaar geknutseld. Klein projectje maar, maar misschien toch leuk om te delen!

Wat je ziet is een gekietelde Ambush (zonder doos heeft die geen label) met daaropvolgend 2x hoogmoed (uit 2010) in V-shape.

IMG_0077.jpg
IMG_0078.jpg

Back
Bovenaan