Doorlont projecten - Foto's

Nog een tweede projecte gemaakt, dit keer de lonten wat meer aan het begin aan elkaar gelust. Moest ook prutsen met schietlont om de lontje aan elkaar te maken :p
Hopelijk loopt hij zonder hapering door.

Stars Over Barcelona A -> Mayhem Box waaiercake -> Mayhem Box Waaiercake -> Stars Over Barcelona B -> Viking

2x de Mayhem Box waaier omdat ik die per ongeluk 2x heb gekregen.

IMG_0547[1].jpg

De Stars over Barcelona staan verkeerd, maar inmiddels heb ik ze kwartslag weten te draaien :p

Laatst bewerkt:
Dit is het eeeste jaar dat ik ben gaan doorlonten. Heb verschillende systemen gezien. Ik heb ze bijna allemaal op zelfde manier gedaan nu is mijn vraag of ik het goed heb gedaan. Ik heb de lonten helemaal tot onderen losgetrokken verbonden met een tyrep en daarna nog klein knoopje. Overbodig lont heb ik weggeknipt. Hoop zo dat ik het goed heb gedaan.

Kan iemand mij comment geven Hihi ben zenuwachtig en ben bang dat ik dadelijk verkeerd heb doorgelont

Tijdens het doorlonten heb ik per ongeluk de reservelont eruit getrokken (zat al vast blijkbaar). Kan je die gewoon terugstoppen? Leek me zelf niet heel verstandig, dus daarom dat ik het even vraag.

Tijdens het doorlonten heb ik per ongeluk de reservelont eruit getrokken (zat al vast blijkbaar). Kan je die gewoon terugstoppen? Leek me zelf niet heel verstandig, dus daarom dat ik het even vraag.
In principe wel, neem aan dat je die nog nodig hebt voor de volgende cake?
Zet die wel ff vast met tape zodat ie blijft zitten, eventueel klein beetje met een schroevendraaier er in prikken.

Was bezig met het handmatig doorlonten van de 1.2" bad ass box, en nu zie ik ineens dat bij de reservelonten het volgende zit:
20161231_160359.jpg

Heb in een ander topic te horen gekregen dat dit al een doorlontsysteem op zichzelf is. Moet ik die witte lontjes tegen de volgende cake aanzetten of hoe werkt dit?

Ja, op de volgende cake zit bij het hoofdlont (Fuse 1) hetzelfde. Dit kun je voelen. Ik ken het van Rubro en werkt bijzonder prettig. De lontjes branden door het papieren label heen en ontsteekt zo de volgende cake. Je hoeft ze alleen maar op de gewenste volgorde tegen elkaar aan te zetten.
Omdat het onderin bij de tube zit krijg je nauwelijks vertraging. Met losse lonten zou ik ze anders wel allemaal afdekken met alu folie. Dit voorkomt vonkoverslag, en het zou zonde zijn als de hele box in secondes de lucht vol schiet. Wel heftig, maar prijzig.

Nog 3 projectjes om de tijd tot 18.00 te doden :)

IMG_0541[1].jpg
Revival Cry -> Important Pyroshow B -> Made in Heaven -> Crown mix

IMG_0543[1].jpg
12uur opener: Gravity -> Event Imperial Blink

IMG_0552[1].jpg
Neon Night -> Wings of Darkness -> Revelation -> Red & Purple Peony -> Cruelty

3x fuego (the arrow), 4x The Junk, 3x secret salvo.

IMG_20161230_211542 - kopie.jpgIMG_20161230_211548 - kopie.jpg

2x Stars over Paris
2x Pounding napalm
2x Daisy Beam

IMG_20161231_231959 - kopie.jpg

Hier zit oa bij: 3x Blue Camuro 19sh, 3x Dare Devil (Cruelty)

IMG_20161231_225133 - kopie - kopie.jpg

Alles is volgens plan afgegaan gelukkig:)

Bloempje van 8 Heron Supermarkt Killers. Ik ben zelden zo creatief geweest :wink:
20161231_163042.jpg
20161231_163057.jpg

Strobe en Blink- projectje. Sunflower Blink - Red Ghosts - Sunflower Blink - 3x Red Club tegelijk. Bizar!
20161231_145137.jpg
20161231_145149.jpg
20161231_145236.jpg

Back
Bovenaan