Doorlont projecten - Foto's

Ramon

VWC lid
1doorlontyx9.jpg

2doorlontwf8.jpg

Mijn doorlontprojectje met: proline, weco, original en thor :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Netjes man, zal leuk worden. :wink:

Kreeg vandaag enkele foto's ingestuurd met doorlontprojectjes. Gekheid ten top, 1x 8 maal Heavy 3-cakes, 1x 25 maal Heavy 3-cakes... :bonk:

IMG_0400vwc%7E0.jpg

IMG_0401vwc%7E0.jpg

IMG_0404vwc%7E0.jpg

IMG_0405vwc.jpg

Mikeyvwfreak, ga je dit ook filmen? Een erg leuke opening van het vuurwerkseizoen voor jou.
Maar pas wel op he, het zou erg zonder zijn als je gepakt wordt.

@mikey: ik hoop wel dat dat proline potje leeg is he XD

ik ben zelf ieder jaar weer van alles van plan, maar het komt er eigenlijk nooit van:P nouw ja ik heb vorig jaar zelf een mat gemaakt, maar die ging erg langzam:( miss dat ik dat dit jaar opnieuw probeer maar dan op een andere manier:) ik wil eigenlijk dit jaar toch een ''blok'' maken van een aantal potjes maar of ik dat ga doen....

Doorlonten is iets anders als knutselen met vuurwerk. 'Een blok maken' klinkt al meer in de richting van zelfmaak...

Die kaarsen in die pot zou ik maar afdekken met folie want dat gaat zo in 1 keer af omdat het helemaal doorschiet :p

Ja hoor ik had 4 lagen ducktape gebruik vorig jaar eerste balletje brande het weg en daarna ging ie vrolijk door :p

Het gaat tegen de vonken he dus je moet wel zilver folie gebruiken :) anders brand het er nog doorheen :p

Ik denk inderdaad dat het beter is geen aluminiumfolie te gebruiken.
Vaak is het alleen nuttig als men gebruik maakt van blackmatch, als men geen gewenste vonkoverslag wil, of als men geen resten in de naastliggende buizen wil hebben.
In dit geval zie ik dus dat alle viscolonten bijelkaar gebonden zijn om zo te zorgen dat de waaier synchroon verloopt dus de bewuste keuze voor vonkoverslag is zobiezo al aan de orde hier lijkt mij, naja in dit geval zal het altijd moeilijk wezen omdat je hier praat over viscolont, uiterst onhandig lont vind ik dat, leuk als je een pallet hebt of een grote plank met potten erop, maar om iets synchroon te laten gaan met visco is het minder geschikt lont.

Maargoed opzich een erg leuk projectje, ik zou graag een kleine film er van willen zien, vind het altijd wel tof als mensen doorlontprojecten maken.

Succes:cool:

En dat filmpje gaat er dan ook zeker komen. En dat folie is ook wel handig als het toevallig een beetje zal regenen :wink::bye:

Ja oke als je het zo bekijkt.

Maargoed meeste viscolonten zijn watervast, althans de laag viscose die om het BP zit is watervast materiaal, beetje regen kan geen kwaad.
Je kan het hele geval wel sneller af laten gaan maar er zit risico aanvast, sneetjes maken in het viscolont zodat er meerdere ontstekingsvlakken ontstaan, trek je hier aluminiumfolie dunnetjes omheen, dus met wat ruimte, dan gaat je viscolont wat sneller af, mits de verbrandingsgassen gesloten/gevangen blijven.

Maargoed ga hier maar niet mee aan de slag, kan goed maar ook fout gaan, niet in de vorm dat je rek uitelkaar knalt maar in de vorm dat wel eens weigeringen op kunnen treden.

Back
Bovenaan