Doorlont projecten en combo's

Ik trap af.
Ik ben van plan om een aantal door lont projecten te maken, met single shots.

Nu heb ik het volgende plan.
Ik wil van hout een halve cirkel (? shape) maken en daar op de single shots vastplakken en door verbinden.

Maar alleen lukt het me niet om een stuk hout in de vorm van een halve cirkel te vinden.

Heeft iemand een alternatief, om een halve cirkel te maken van enig makkelijk aan te komen materiaal?
Moet wel geschikt zijn om er iets onder vast te maken, zodat het stabiel blijft staan.

Dank alvast.

Ik zou gewoon een stalen strip van een 40 of 50 mm breed van 1 a 2 mm dik gaan gebruiken en daarna deze in een straal te buigen. De mortieren/single shots kun je daarop vast zetten met een hele goede kit of zelfs een super 3 seconden lijm.

De uiteindes van deze strip op een eventuele kleine voetplaat lassen voor de stabiliteit.

Ik wil dit jaar meerder projecten doen.

Mijn Avond project voor na 00:00 is:

4 x fonteinen

2 x een crackling cake + 2 x een 'parel' cake

2 x heavy van wolff in V shape

2 x heavy van wolff in V shape

Finale: 3 x batlle van wolff.

Dit project zal zo'n 90 euro gaan kosten.

Goed idee?

Ik trap af.
Ik ben van plan om een aantal door lont projecten te maken, met single shots.

Nu heb ik het volgende plan.
Ik wil van hout een halve cirkel (? shape) maken en daar op de single shots vastplakken en door verbinden.

Maar alleen lukt het me niet om een stuk hout in de vorm van een halve cirkel te vinden.

Heeft iemand een alternatief, om een halve cirkel te maken van enig makkelijk aan te komen materiaal?
Moet wel geschikt zijn om er iets onder vast te maken, zodat het stabiel blijft staan.

Dank alvast.

Als je perse hout wil, zou ik naar de Gamma of een dergelijke winkel gaan en daar een plaat triplex halen. Daar 2 halve manen uit zagen. En daar over heen iets van lood heen buigen. En dit dan met een täcker of gewoon spijkers vast maken. Lood kun je gewoon met een Stanley mesje door snijden. Het is stevig en niet brandbaar. En als je het ook nog een stukje over het hout heen trekt, kun je het gewoon weer in de schuur zetten voor volgend jaar. En nog een ander voordeel van lood is, het is zeer makkelijk te buigen op iedere manier die je wilt.

Weet je wat de loodprijzen tegenwoordig doen? Skyhigh! Reken maar op een euro of 20 per kilo.

Als het alleen voor wat singleshots is, zou ik gewoon twee lagen multiplex gebruiken, en dat dan zagen in een boog. Plaatsje multiplex van 18 mm dik kost een tientje. Sandwich je twee lagen op elkaar, dan is het 36 mm, wat dik zat is voor singleshots.

Of je zaagt 2 halve manen en bevestigd er in plaats van lood iets van een strook aluminium op? En wil je helemaal cheapo werken dan gebruik je gewoon een conservenblik, die je aan twee kanten ontdoet van de bodem en bovenkant. Even doormidden zagen en openbuigen...heb je ook een boogvorm.

Weet je wat de loodprijzen tegenwoordig doen? Skyhigh! Reken maar op een euro of 20 per kilo.

Als het alleen voor wat singleshots is, zou ik gewoon twee lagen multiplex gebruiken, en dat dan zagen in een boog. Plaatsje multiplex van 18 mm dik kost een tientje. Sandwich je twee lagen op elkaar, dan is het 36 mm, wat dik zat is voor singleshots.

Valt nog best mee weet je dat? Ik werk in een winkel waar we dat verkopen;) 2 euro per kilo. Ik weet niet waar jij het haalt? Maar voor zo iets kom je op maximaal anderhalve kilo uit. Grote kans op minder zelfs.

De gemiddelde freak stapt een doe-het-zelf winkelketen in, en zoekt daar naar slablood. Hij gaat daar rolletjes (ca. 150x20 cm) aantreffen, die geprijsd zijn rond de €40,- ofzo.
Ja, een aannemer heeft vast wel adresjes voor kleine reststukjes enzo, maar 2 euro per kilo lijkt me stug. Dan kan je het beter inleveren als non-ferro metaal bij een metaal recyclingsbedrijf; dan krijg je er al meer voor...

-----------------------------------------------------------------
Ontopic maar weer.

Ik maak zelf meestal een aantal kleine projecten. Geen shows, maar ik lont gewoon een twee- tot viertal potten door, om zo mooie combinaties te maken. Zo had ik vorig jaar de twee Zware Jongens van Marijn iets versneld, voorafgaand door een Concerto Rosso van Wolff. Deze combi begon rustig, maar versnelde steeds meer :) Kwestie van goed doorlonten. Op het laatst was het een mayhem van gefluit en geknal!
Ik heb ook eens 72 stuks romeinse kaarsen tegelijk aangestoken (doorgelont). Het werd een mooie kolom met kometen! Een snel geroffel van de kaarsen die de balltjes uitspuwen.
Een ander jaar heb ik vijf kleine blokjes van Mercurius doorgelont. Het begon met crackling tails, en ging over in blauwe boeketten. Die schoten in rap tempo, waardoor het voor een klein bedrag echt een WOW-factor had! :)

Ik ben wel fan van kleine projectjes. Leuk combineren, tempo hoog houden, goedkope potjes, maximaal resultaat!

waarom willen jullie lood gebruiken? dit is nergens voor nodig hoor! dat korte moment van vuur is echt niet in staat om het multiplex te laten branden. menig oneshot rekken van pyrotechnische bedrijven zijn ook gewoon van hout (of metaal natuurlijk).

Voor hoeveel schoten wil je dit maken? Ik heb hier zelf ook plannen voor. 7 schots en 11 schots. Ik ben nou bezig met wat ontwerpen en mogelijkheden.

Dit jaar ben ik ook wat groots van plan. Heb nog een paar meter snellont en een paar meter visco lont.
Vorig jaar had ik 36 binkies doorgelont. Eerst 6 per 1. Dan 9 per 2 en de overige 12 in 1 keer. Dat ging erg goed en dat bracht me op leuke ideeën.

Dit jaar wil ik hetzelfde doen maar dan met 100 binkies en 100 andere singleshotjes met sier.
en die dan eerst rustig opbouwend naar steeds sneller tot de laatste 20 sier en 20 knal in 1 keer de lucht in jagen!

Hoop dat dat wat mooist gaat worden :D

Zelf wil ik dit jaar ook een aantal combo cakes gaan schieten.
Deze 2 heb ik nu in mijn hoofd:

Golden Mayhem -> Brocade Pine -> Crackling Chry -> Pyro 1
Lijkt me een mooi waaier blok als alles verloopt zoals het hoort.

en vorig jaar schoot ik 2 keer de Purple Tail van Hardix, wat een super product, wil er dit jaar minimaal 4 tegelijk de lucht in jagen.

dan moet je wel hopen dat er nog genoeg voorraad is bij je verkooppunt teun aangezien de purple tail eruit gaat dit jaar...maar mooie combo hoor!

Dit jaar ben ik ook wat groots van plan. Heb nog een paar meter snellont en een paar meter visco lont.
Vorig jaar had ik 36 binkies doorgelont. Eerst 6 per 1. Dan 9 per 2 en de overige 12 in 1 keer. Dat ging erg goed en dat bracht me op leuke ideeën.

Dit jaar wil ik hetzelfde doen maar dan met 100 binkies en 100 andere singleshotjes met sier.
en die dan eerst rustig opbouwend naar steeds sneller tot de laatste 20 sier en 20 knal in 1 keer de lucht in jagen!

Hoop dat dat wat mooist gaat worden :D

Waarom koop je van dat geld van die binkie's niet gewoon silver salute's van wolff? Is makkelijker en goedkoper volgens mij, plus je krijgt een Mine plus ti boeket. Plus meer kans dat het goed gaat toch?

Voor hoeveel schoten wil je dit maken? Ik heb hier zelf ook plannen voor. 7 schots en 11 schots. Ik ben nou bezig met wat ontwerpen en mogelijkheden.

Ik zit zelf aan 10 a 15 shoten te denken.
Ik denk dat ik bij de doe het zelfer triplex platen ga halen.
Dat zag ik dan twee halve circels uit, die ik dan aanelkaar maak met stukken hout er tussen.
Moet wel iets hebben om die lege ruimte op vullen.
Maar ik bedenk wel wat.

----

Ik ben ook van plan om 20 single shots door te verbinden met quick match.
Aansteken en dan heb je zo'n bakkie zoals je die in Valantie (Spanje) kan kopen.

Waarom koop je van dat geld van die binkie's niet gewoon silver salute's van wolff? Is makkelijker en goedkoper volgens mij, plus je krijgt een Mine plus ti boeket. Plus meer kans dat het goed gaat toch?

Maar gaat er niet juist om lekker bezig te zijn?
+ ik wil een combinatie van goede knallen en sier. En uiteindelijk is het mooiste natuurlijk dat je zelf de snelheid kan regelen dus rustig opbouwen naar een daverende finale!

Klopt inderdaad wat jij zegt. Ik zou dan eerlijk gezegt een paar binkie's als rustig tempo afsteken en dan opeens 2 x silver salute tegelijk doen en als finale allemaal sier single shots! Dan ben je denk wel tijdje bezig :)

Het is trouwens maar een idee hoor je moet zelf doen watje wilt toch, ik wil je alleen wat inspiratie geven. :thumbsup:

J heb wel gelijk, en zo'n silversalute is ook een mooie toevoeging met die mines en ti boeketjes.
Daar ga ik ook wat mee doen denk ik!
Thx!

Back
Bovenaan