Dit topic spande zeker de kroon?De hoeveelheid popcorn die ik dit jaar heb gegeten in de topics coconut bounty, het weer, color hypnose en nog een paar anderen is ongekend.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Dit topic spande zeker de kroon?De hoeveelheid popcorn die ik dit jaar heb gegeten in de topics coconut bounty, het weer, color hypnose en nog een paar anderen is ongekend.
Nu nog een Vulcan Popcorn Fontein afstekenDe hoeveelheid popcorn die ik dit jaar heb gegeten in de topics coconut bounty, het weer, color hypnose en nog een paar anderen is ongekend.
Eens hoor, wij stoken gewoon vanaf het moment van de verkoop tot het op is. 4 januari is onze zoon jarig, rammen we sowieso altijd wat de lucht in. Ze zien het maar wat ze ermee doenReserve avonden genoeg van 2 januari 18:00 tot en met 4 januari 18:00 uur. @GMP
Kan geen popcorn meer zien inmiddels.Nu nog een Vulcan Popcorn Fontein afsteken![]()
Volgend jaar met allen die het kaarsje zien doven (veel vanwege niet stoken met mede liefhebbers) een vakantiepark afhuren?
Doen we het toegangshek op slot en beginnen we gewoon om 10 uur s ochtends. Lekker met pyro gekken je hobby optimaal zonder gezeik beleven.
Waar nodig vrouw en kinderen ook mee, degenen die het leuk vinden stoken mee, degenen die het niet leuk vinden kunnen elkaar opzoeken en klagen tegen elkaar.
Ik zeg DOEN!
Als 67-jarige liefhebber herken ik mij zeker in LMFR zijn verhaal en ga er elk jaar weer voor! Mocht ik het in de toekomst lichamelijk niet meer op kunnen brengen,Dooft bij mij langzaam het vuurwerkkaarsje? Dat is een goede vraag en iets wat mij als 53-jarige liefhebber ook zou kunnen gebeuren. Want natuurlijk zijn er factoren die van negatieve invloed zijn op het plezier. Het weer is constant een onzekere factor en de kwaliteit van wat je uiteindelijk in de straat krijgt is zeker niet constant. Maar dat weet je.
Wat wel wezenlijke impact heeft is de oneerlijke discussie van de vuurwerkhaters. Onwetendheid op z’n best maar ik vrees doelbewust feiten verdraaien, onjuiste conclusies trekken en het publiek bespelen. Ik merk dat ik hier steeds slechter tegen kan en oprecht boos word als er voor de zoveelste keer onzin in de media langskomt. Vaak begin ik thuis dan met stemverheffing een vlammend betoog om met argumenten de onzin en leugens te weerleggen. Tot mijn vrouw vraagt ‘tegen wie heb je het eigenlijk? Wij weten dit al en de tv praat niet terug’.
Dooft daardoor de vlam van het kaarsje? Nee! Tenminste, aan onderstaande voorbeelden te zien niet:
- Nog steeds een heel jaar bezig om een mooie collectie samen te stellen. Al jaren tussen de 600-900 euro.
- Lezer van heel veel topics op VWC tijdens een groot deel van het jaar.
- Paar keer per jaar een vuurwerkdroom, ook gewoon in juni ofzo.
- Bij het afsteken van categorie 1 moeten de kinderen vragen: ‘Pap ben je zo klaar, zullen we weer eens naar binnen gaan?’
- Zojuist toch nog 3 Riakeo-cakes besteld voor de volle mep, ondanks de weersvoorspellingen.
- Op dit tijdstip bezig met deze reactie ondanks dat ik morgen om 08.00 uur moet werken.
Kortom, ik geloof dat de vlam nog niet dooft en ga ook deze jaarwisseling voor een mooi Oud en Nieuw.
Veel plezier allemaal, iedereen op z’n eigen manier, en maak er wat moois van!
Mooi geschreven man! Positiviteit erin houden!Guusje loopt al wat langer mee dan de meeste liefhebbers hier. De vuurwerktraditie is inderdaad veranderd netzoals Guusje zelf. Ik hoef niet meer met een rugzak rotjes en pijltjes op pad.
Ja er is veel verdwenen rotjes, pijlen, matten, kaarsen etc. Maar er is ook veel bijgekomen zoals compounds en 500 grams potten. De potjes en fonteinen die ik als kleine Guusje in mijn meterpakket had zouden nu onder cat 1 vallen. Waar we vroeger stiekem zilvermatten en strijkers in België haalden, haal je daar nu andere zaken als je dat aandurft. Nederland is altijd strenger geweest en je moet zelf een keuze maken of je je aan alle regels houdt.
Zo ook de 25kg. De kans dat de politie jouw woning binnenvalt om te checken of je meer in huis hebt is gewoon niet zo groot. Een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest. Dat geldt helemaal voor de weersvoorspellingen. De kans op regen, wind en mist zijn gewoon veel groter dan op perfect stookweer. Maar ook met minder weer kun je prima genieten. Ik weet niet anders dat er discussie is over een verbod op vuurwerk. Dat is onderdeel van de traditie.
Ik heb fases in mijn leven gehad waarin ik weinig met deze hobby heb gedaan. Zelfs enkele jaren dat ik met oud en nieuw om 22.00 op bed lag. Echter, het vlammetje is nooit helemaal gedoofd geweest. En de afgelopen jaren weer opgevlamd. Ik vind het heerlijk om te zien dat dat vlammetje ook bij mijn kids brandt. En bij miljoenen Nederlands die ik tijdens de verkoop en stooktijden zie genieten van deze mooie traditie. Zolang we mogen.
Want er zal ooit een verbod komen. Juist nu moet je er optimaal van genieten en herinneringen maken waar je met veel plezier en liefde op kan terug kijken.