Dooft jou kaarsje langzaam?

3xh

VWC lid
Het is niet voor te stellen want we zitten op dit moment een paar dagen voor oud en nieuw. Adrenaline in ons bloed , en vol spanning wachten op de dag der dagen.

Maar toch merk ik dat mijn liefhebbers kaarsje aan het doven is.
Door alle regels en veranderingen is bij mij het plezier drastisch aan het afnemen.
Vuurwerk ophalen geeft stress, want ja 25kg.
Vuurwerk in huis hebben geeft stress want ja 25kg,
De afsteek tijdens zijn verkort, en uitgerekend is die paar uur wordt het bagger weer! Nou ja dat kan toeval zijn maar dit wordt het 3e jaar op een rij.
Dan hebben we nog het cat1 waar je overdag mee kon vermaken maar dat is ook verminderd.
En aankomende jaar het kooiloze.
En laten we eerlijk zijn het vuurwerk aanzicht is flink aan de prijs op dit moment! En ja een Compound en een leuk potje ben je al reëel aardig geld voor kwijt. En wat heb je daar dan werkelijk voor?
Dit zijn natuurlijk geen leuke vooruitzichten.

Natuurlijk beleef ik plezier over een paar dagen.
Maar alles er omheen heeft me plezier in de aanloop we naartoe flink verminderd.
Hoe zit dat bij jou?.

Merk jij dat jou vuurwerk kaarsje ook aan het doven is?

Nah, ik denk dat het een halfleeg of halfvol glas verhaal is. Tis nou eenmaal je perceptie. Genoeg dingen die mij optmistisch maken, bijvoorbeeld alleen al door wat Riakeo Nederland dit jaar heeft voortgebracht zonder kooi krijg ik toch weer dopamine en hoop van voor de komende jaren. Spul dat tegen verfijnde kunst aan zit. Daarnaast, het hogere prijssegment wat betreft nlse compounds bevat echt wel parels momenteel. Zie het niet somber in.

Nee, totaal niet. Regels zijn er voor de bühne en de pechvogels. Prijzen zijn relatief, want freakshops, loonstijgingen, hogere kwaliteit etc. En uiteindelijk heb je kruit in je aders stromen of niet. Tuurlijk verandert het met de jaren, verlies je wat wilde haren en verschuift je hoeveelheid en type inkopen misschien wat (meer of minder).

Dus ik denk dat jij gewoon ouder wordt, milder, en een beetje je eigen kruit in je bloed ontstoken moet houden. Een kriebeltje en je gaat weer hoor. Beetje het vuur in je leven houden hè!

Het is niet voor te stellen want we zitten op dit moment een paar dagen voor oud en nieuw. Adrenaline in ons bloed , en vol spanning wachten op de dag der dagen.

Maar toch merk ik dat mijn liefhebbers kaarsje aan het doven is.
Door alle regels en veranderingen is bij mij het plezier drastisch aan het afnemen.
Vuurwerk ophalen geeft stress, want ja 25kg.
Vuurwerk in huis hebben geeft stress want ja 25kg,
De afsteek tijdens zijn verkort, en uitgerekend is die paar uur wordt het bagger weer! Nou ja dat kan toeval zijn maar dit wordt het 3e jaar op een rij.
Dan hebben we nog het cat1 waar je overdag mee kon vermaken maar dat is ook verminderd.
En aankomende jaar het kooiloze.. nou dat zij. Leuke vooruitzichten.

Natuurlijk beleef ik plezier over een paar dagen.
Maar alles er omheen heeft me plezier in de aanloop we naartoe flink verminderd.
Hoe zit dat bij jou?.

Merk jij dat jou vuurwerk kaarsje ook aan het doven is?
Ik kan mij ook goed vinden in het gevoel wat je beschrijft en ook precies die punten. Qua weer is het bijna lachwekkend qua timing en dan bekruipt het gevoel.. het mag ergens niet meer ofzo.

Het gevoel van de dagen der dagen is wel langzaam aan het verdwijnen door alle regels en extra stress maar de onbevangenheid van nieuwe freaks in de familie (13/14 jaar oud) laat wel het oude enthousiasme van vroeger zien. Dit geeft mijn gevoel wel weer een boost maar het is gewoon niet meer zoals het was een aantal jaar geleden

Nee totaal geen afhaalstress, geen 25kg stress, geen vuurwerk in huis stress. Afsteektijden zijn prima, ben geen 12 meer haha, dus hoef niet de hele dag met een rugzak rond te lopen. En ja het weer is balen natuurlijk, maar heb je niet in de hand. Spullen laten staan en kijken volgend jaar wel weer verder. Ook prima!

Collectie met deze prijzen word uiteindelijk met het wel jaar anders, ga geen 100+ betalen voor een 100sh. 30mm doosje, dan maar niet!

Dan maar wat kleiner spul, vind die kleine van me ook leuker!

Gister hele dag in Duitsland geweest, veel winkels gezien/bezocht en uiteindelijk voor 20 piek wat gekocht. Vind dit tripje eigenlijk het mooiste elk jaar van het hele vuurwerkgebeuren. Lekker kijken en sfeer proeven!

Laatst bewerkt:
Vuurwerk is voor mij altijd maar een bijzaak. Het is duur en pure luxe, maar het zijn ook de enige paar dagen in het jaar dat ik weer lol ervaar als een kind. Dat is ook wat waard. Maar geen duizenden euro’s, gewoon een paar honderd net als een weekend weg of een festival dat ook kost.

Totaal geen stress, beetje vermoeidheid maar dat hoort er bij! Ik ga vandaag nog even lekker wat winkels af om te kijken en morgen nog wat bestellingen ophalen in de buurt. Echt onwijs blij met me collectie dit jaar.

Ik heb zelf wat aanpassingen gemaakt om minder stress op ophaaldagen te hebben.
Niet meer achterlijk vroeg weg. Alle ruimte en tijd in mijn route. Bewust halverwege bij mijn oom en tante langs gegaan om even te relaxen en te lunchen. En geen giga bestellingen meer bij 1 locatie, maar meer verspreid kleine bestellingen.

Maar goed, ik haal ook geen giga hoeveelheden

Herken die stress wel lichtelijk hoor. En ook wbt het ophalen van grote bestellingen verder van huis. Ook de “euforie” die ik vroeger had met ophalen is echt stukken minder. Het is dat het vaak echt veel geld scheelt en/of elders een beter assortiment te halen is. Anders had ik het gewoon bij de dealer om de hoek gehaald.

Ook de prijs van artikelen haalt het plezier er soms uit als ik realiseer hoe achterlijk veel geld het is.

Én toch begin ik er elk jaar weer aan. Het zit diepgeworteld. Dit jaar voor het eerst naar Fallas geweest en merk dat mij dat wel echt veel meer plezier brengt dan de jaarwisseling.

Dit jaar een super collectie. De balans in januari maar eens opmaken of het dat waard was.

• Like
Waarderingen: 3xh
Mwuah, ik kan wel zeggen dat het de laatste jaren flink is afgenomen. Wellicht ook omdat je iets ouder wordt, geen idee. Ik had zelf ook het idee dat vuurwerk duurder was geworden, tot dat ik oude folders terug ging kijken. Hier bijvoorbeeld prijzen uit 2007:
IMG_1427.jpeg
Dan valt het nu eigenlijk allemaal wel mee.

Moet wel zeggen, de laatste jaar is het plezier tijdens o&n wel weer toegenomen. Mede dankzij mijn eigen besluit om flink te minderen in de collectie. Mezelf een budget op te leggen en lokaal te kopen. Als je lokaal koopt dan ben je min of meer verplicht om pas in november/december te bestellen, wat voor mij echt weer tijden van vroeger dat je foldertjes binnen kreeg. Lijstjes ging maken etc. Terug bracht.

Forum zit ook niet heel vaak meer op, vroeger echt dagen lang. Het is nu meer de laatste 2 dagen weer omdat het verkoop is begonnen. Maar daar buiten ben ik er niet veel geweest. We worden ouder, krijgen andere prioriteiten. Werken hard, dan mis je zo nu en dan wel eventjes “het” gevoel. Tenminste bij mij dan.

Totaal geen stress, beetje vermoeidheid maar dat hoort er bij! Ik ga vandaag nog even lekker wat winkels af om te kijken en morgen nog wat bestellingen ophalen in de buurt. Echt onwijs blij met me collectie dit jaar.
Waar gaan we heen dan buurman, ik kom er aan hahaha

Mwuah, ik kan wel zeggen dat het de laatste jaren flink is afgenomen. Wellicht ook omdat je iets ouder wordt, geen idee. Ik had zelf ook het idee dat vuurwerk duurder was geworden, tot dat ik oude folders terug ging kijken. Hier bijvoorbeeld prijzen uit 2007:
Bekijk bijlage 1806553
Dan valt het nu eigenlijk allemaal wel mee.
Dan kom je ook wel met een voorbeeld van de op dat moment meest dure lijn/importeur

Back
Bovenaan