Doden door explosie vuurwerktruck in China

kwintos

VWC lid
PEKING -
In China zijn meerdere doden gevallen doordat een vrachtwagen met vuurwerk explodeerde op een brug waarvan vervolgens een deel instortte. Meerdere voertuigen zouden zo'n 30 meter de diepte in zijn gestort. Het incident had plaats nabij de stad Sanmenxia in de centraal gelegen provincie Henan.

Over het aantal slachtoffers bestaat verwarring. In eerste instantie maakten lokale media melding van zeker 26 doden, maar provinciale autoriteiten zeiden later dat het om zeker vijf doden gaat.

Bron:http://www.telegraaf.nl/buitenland/21262384/__Doden_door_explosie_in_China__.html

Update.

Update.

SANMENXIA(China)(Novum/AP) - Een vrachtwagen met vuurwerk is op een snelweg bij de Chinese stad Sanmenxia in de provincie Henan geëxplodeerd. Daarbij zijn 26 mensen om het leven gekomen. Dat hebben Chinese staatsmedia gemeld. Zeker vijftien mensen zijn gewond geraakt.

Door de enorme explosie raakte de verhoogde snelweg zwaarbeschadigd. Voertuigen stortten zo'n dertig meter naar beneden en de ruiten van een nabijgelegen wegrestaurant gingen aan diggelen.

De Chinezen vieren op 10 februari aanstaande het Chinees Nieuwjaar. In de dagen voorafgaand worden er altijd enorme hoeveelheden vuurwerk vervoerd. En dit wordt niet altijd op de meest veilige manier gedaan.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

wacht eens ff die brug komt me bekend voor .
dit zelfde ongeluk is ook op tv geweest maar dar is niet bij gezegd dat het ongeval door een explosie kwam .
of ik heb het niet goed mee gekregen dat kan ook .
nou ja vanavond laat komt dat bericht heus nog wel een keer voorbij

Bizar gevolg van het ongeluk, een deel extra hoog viaduct ingestort! :shocked:
Een ravage daar zeg!

Zo hoeveel vuurwerk heb er wel niet ingelegen? niet enkel ratelbanden?
is het in 1x ontploft? n soort meltdown ofso? die vent zecht door de klap ging die vrachtwagen n stuk de lucht in volges getuigen :bonk:

ja ik kijk er niet van op eigenlijk sorry, dat hier wat teveel regels zijn heb je dat in china echt niet,
er sta erges op youtube n filmpie van n dance feest werde 4" shells afgeschoten tussen de mensen ging er 1 fout bleef in de buis zitten waren gelukkig geen gewonden, ik ken dat filmpie niet meer vinden op youtube

Zo hoeveel vuurwerk heb er wel niet ingelegen? niet enkel ratelbanden?
is het in 1x ontploft? n soort meltdown ofso? die vent zecht door de klap ging die vrachtwagen n stuk de lucht in volges getuigen :bonk:

ja ik kijk er niet van op eigenlijk sorry, dat hier wat teveel regels zijn heb je dat in china echt niet,
er sta erges op youtube n filmpie van n dance feest werde 4" shells afgeschoten tussen de mensen ging er 1 fout bleef in de buis zitten waren gelukkig geen gewonden, ik ken dat filmpie niet meer vinden op youtube

1.1g vuurwerk is massaexplosief en is er dan iets afgaat in de truck gaat de heleboel tegelijk.
Salute shells, siershells boven 6 inch en flinke flash knallers vallen hieronder.

Back
Bovenaan