Dode door vuurwerk in Medemblik

Babiloot

VWC lid
Dode door vuurwerk in Medemblik

Bij een vuurwerkincident in Medemblik is dinsdag rond 18.30 uur een 51-jarige man overleden.

Foto: ANP

Het vuurwerk ontplofte aan het Geldelozepad, meldt de politie Alkmaar en omstreken op twitter. Het zou vermoedelijk gaan om zwaar vuurwerk, aldus de politie.

De politie doet nog onderzoek naar het voorval. Wat er precies is gebeurd, kon een politiewoordvoerster nog niet vertellen. De man bleek al dood te zijn toen de politie aankwam.

De hulpdiensten zouden rond 18.22 uur een melding hebben gekregen dat er een gewonde was gevallen bij een vuurwerkincident, aldus RTV Noord-Holland.

'Geschokt'

Een buurvrouw, die liever anoniem wil blijven, is 'diep geschokt door het overlijden van haar buurman'. "Ik weet dat hij drie kinderen had", zegt ze tegenover RTV Noord-Holland.

2011

In 2011 overleden twee jongeren tijdens de jaarwisseling. Een 13-jarige jongen uit Harderwijk en een 17-jarige jongen uit het Groningse Tolbert overleden beiden aan de verwondingen die zij opliepen toen een vuurwerkbom ontplofte.

Bron: NU.nl

'Dode door vuurwerk'
Hoe erg en verschrikkelijk het ook is, het is wel makkelijk om het vuurwerk de schuld te geven.

Medemblik is mijn buurdorp, maar ik heb er nog vrij weinig over gehoord.

Erg droevig dat dit heeft kunnen gebeuren en sterkte aan de familie van deze man gewenst.

Ja precies. 'Dode door incident met vuurwerk', zou beter zijn. Maar goed de media doen toch niet aan objectieve berichtgeving.

Kom kom, laten we aan "onze" kant van de discussie nu ook weer niet doorslaan. "Dode door vuurwerk" is een logische en correcte kop en dat heeft niets te maken met het zwart maken van vuurwerk. Kranten kunnen niet alle relevante informatie in een kop zetten, en we moeten niet direct overal iets achter zoeken.

Sneu dat er iemand dood is, en ik wil niet te snel oordelen, maar als je zulk zwaar vuurwerk niet kent en snapt moet je er ook niet mee spelen. Al die handjes die er dit jaar weer af zijn gevlogen ook - stuk voor stuk zwaar illegaal spul en vaak i.c.m. slopen of andere "stunts". Niet dat dat hier ook het geval moet zijn, maar hij was vast niet met babypijltjes in de weer.

Respect voor shells schieten in een woonwijk....neuhhhh. eigen schuld, dikke bult.

Dat doet half Nederland? En wie zegt dat het een shell was, is weer een aanname. Dadelijk komt het uit het onderzoekt dat het een goedgekeurde legale vuurpijl was.

En te denken van zijn 3 kinderen. Ga jij tegen hun zeggen: "Eigen schuld, dikke bult" Want die zijn slachtoffer.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat doet half Nederland? En wie zegt dat het een shell was, is weer een aanname. Dadelijk komt het uit het onderzoekt dat het een goedgekeurde legale vuurpijl was.

En te denken van zijn 3 kinderen. Ga jij tegen hun zeggen: "Eigen schuld, dikke bult" Want die zijn slachtoffer.

Als half nederland in de sloot springt doe jij het ook toch?
Een legale pijl...wees eens realistisch...
De kinderen zijn slachtoffer... ja inderdaad, van de dommigheid van hun vader... Ik hoop dat de kinderen meer hersenen van mamma hebben meegekregen.

En? Dat zegt dus echt helemaal niets.
Je steekt een cake aan die vervolgens omvalt, jij krijgt de bombette in je gezicht en sterft.
Maakt dit dan: ''eigen schuld, dikke bult?''.

Wat mij betreft niet in ieder geval. Hoe jij hier over denkt kan ik niet bepalen.

Laat ze nu eerst de oorzaak maar achterhalen voor jullie met deze voorbarige conclusies komen.

Als half nederland in de sloot springt doe jij het ook toch?
Een legale pijl...wees eens realistisch...
De kinderen zijn slachtoffer... ja inderdaad, van de dommigheid van hun vader... Ik hoop dat de kinderen meer hersenen van mamma hebben meegekregen.

Je bent gewoon te voorbarig en meerdere met jouw om te roepen: "Eigen schuld, dikke bult" daarbij loop je zo de nabestaande voorbij waaronder de kinderen het meest getroffen omdat zij nog kind zijn.

Nou het feit is dat half Nederland het doet en slechts 1 doden valt het misschien niet zo gevaarlijk is dat jij graag wilt doen geloven. Maar gezien de foto werk je bij een schietbedrijf of ben je een vuurwerker. Die met name fans van vuurwerk zoals ik de les gaat lopen voorlezen die op halve waarheden berust maar dat heb je geleerd bij de overheid en daar mag je niet tegen in gaan anders raak je papieren kwijt of mag je niet mee mee schieten.

En? Dat zegt dus echt helemaal niets.
Je steekt een cake aan die vervolgens omvalt, jij krijgt de bombette in je gezicht en sterft.
Maakt dit dan: ''eigen schuld, dikke bult?''.

Wat mij betreft niet in ieder geval. Hoe jij hier over denkt kan ik niet bepalen.

Laat ze nu eerst de oorzaak maar achterhalen voor jullie met deze voorbarige conclusies komen.
Ik heb nooit beweerd dat de telegraaf ook echt de waarheid spreekt.
Ik heb over deze zaak geen mening aangezien de doodsoorzaak nog niet bevestigd is.
Mijn reactie is dus niet om de reacties als "eigen schuld, dikke bult" te ondersteunen.
Ik plaats alleen wat ik heb gevonden.

Dat iemand op zo'n manier komt te overlijden is erg. Dat hij nog drie kinderen heeft maakt het nog erger.

oke jongens relax heb eigenlijk niets met vuurwerk maken . want hij had zelf een PIJPBOM VAN IJZERSTAAF.. in mekaar geknutseld .woon zelf in medemblik dus ik hoorde het nieuws rond 19.0o al van mensen uit de woonwijk het is erg wat gebeurd is .en had niet hoefen gebueren ... van die man van snakbar smikkelhoek en voor ze 3 kinderen maar hij had wat beter na moete denken

Back
Bovenaan