Dode door vuurwerk in Medemblik

erg zat dat zulke dingen gebeuren net wat iedereen zegt kids/en vrouw moeten nu veder gaan zonder hun vader en man. en denk aan mensen die het gezien hebben gaat je niet in je koude kleren zitten.

een salute in een stalen buis ziet men bij de EOD vast ook als pijpbom

Laatst bewerkt door een moderator:
die heeft zich nog net op het laatst gequalificeerd voor de Darwin Awards van 2013 :bonk:
niks met vuurwerk te maken, maar wel met een hoop domheid.

Snap sowieso niet als je 51 jaar bent dat je dan nog met pijpbommen zit te *****n.

Nou dat zeg je nu wel maar voor oud en nieuw in Heenvliet was toch een 61 jarige man aangehouden toen in Zeeland een 63 jarige man en ergens bij Utrecht-Amersfoort een 36 jarige man?

Zware knallers fabriceren gebeurd niet alleen door kinderen/pubers. Zie de grote kanalen in Duitsland zoals Hauspion, hhhfffffffjjjjjfffff en de meester bommenmaker: TheOftlerer

Allemaal jongens van rond de 30 jaar. Er zijn heel veel oudere die met vuurwerk knutselen, ik vergeet nog die man vorig jaar in Opheusden. Ik denk dat nog maar een puntje van de IJsberg is. Vorig jaar was er ook ergens met oud en nieuw zo'n harde knal dat de ramen sneuvelden. Dat soort bommen worden niet door kinderen in elkaar geflanst.

Of het dom is. Ja hij is 61 jaar dus als die het al vanaf zijn 16de doet. Is hij 45 jaar bezig en 45 jaar ging het goed. En dan nu in eens een foutje en dat is het nu net. Die lopen direct fataal af. 1 foutje en het is een enkeltje hemel.

Maar waarom zelf bommen maken als je Cobra 6, Big Boys en andere zware knallers kunt kopen vraag ik me altijd af.

oke jongens relax heb eigenlijk niets met vuurwerk maken . want hij had zelf een PIJPBOM VAN IJZERSTAAF.. in mekaar geknutseld .woon zelf in medemblik dus ik hoorde het nieuws rond 19.0o al van mensen uit de woonwijk het is erg wat gebeurd is .en had niet hoefen gebueren ... van die man van snakbar smikkelhoek en voor ze 3 kinderen maar hij had wat beter na moete denken
Nou, dan weten we alweer genoeg. Het heeft weer niks met vuurwerk te maken. Gewoon een zelfgemaakte BOM

Zonde dat mensen zulke dingen doen

oke jongens relax heb eigenlijk niets met vuurwerk maken . want hij had zelf een PIJPBOM VAN IJZERSTAAF.. in mekaar geknutseld .woon zelf in medemblik dus ik hoorde het nieuws rond 19.0o al van mensen uit de woonwijk het is erg wat gebeurd is .en had niet hoefen gebueren ... van die man van snakbar smikkelhoek en voor ze 3 kinderen maar hij had wat beter na moete denken

Geen idee wat voor vuurwerk het was of misschien iets heel anders. Maar wat je zegt klopt niet. Dit slachtoffer heeft niks met de snackbar te maken. De beste man van de Smikkelhoek is ook overleden, dat wel, maar niet vanwege vuurwerk.

Ik snap gewoon nog steeds niet dat mensen,vooral mensen boven de 30 waarvan je zou denken dat ze wel wat levenswijsheid hebben pijpbommen gaan knutselen? Iedere volwassen gozer kan toch wel in godsnaam bedenken dat daar splintertjes vanaf schieten???? Zoveel berichten van mensen die gewond raken van zelfmaak bommen tijdens oudjaar. Ik snap het gewoon niet:frusty: Mensen die weten hoe ze pijpbommen maken moeten gewoon weten wat de risico's daarvan zijn. En al helemaal iemand van 51 midden in een straat met allemaal families die naar het vuurwerk staan te kijken met waarschijnlijk zijn bloedeigen kinderen verderop. Ik begrijp het gewoon niet hoe mensen in elkaar zitten..

Ik snap gewoon nog steeds niet dat mensen,vooral mensen boven de 30 waarvan je zou denken dat ze wel wat levenswijsheid hebben pijpbommen gaan knutselen? Iedere volwassen gozer kan toch wel in godsnaam bedenken dat daar splintertjes vanaf schieten???? Zoveel berichten van mensen die gewond raken van zelfmaak bommen tijdens oudjaar. Ik snap het gewoon niet:frusty: Mensen die weten hoe ze pijpbommen maken moeten gewoon weten wat de risico's daarvan zijn. En al helemaal iemand van 51 midden in een straat met allemaal families die naar het vuurwerk staan te kijken met waarschijnlijk zijn bloedeigen kinderen verderop. Ik begrijp het gewoon niet hoe mensen in elkaar zitten..

Aan de andere kant hoeveel mensen knutselen niet en hoevaak gaat het fout? Al die keren dat het goed gaat horen we niet maar god mag weten hoeveel mensen er knutselen. Elk jaar nieuwe feiten en weer nieuwe mensen....

Aan de andere kant hoeveel mensen knutselen niet en hoevaak gaat het fout? Al die keren dat het goed gaat horen we niet maar god mag weten hoeveel mensen er knutselen. Elk jaar nieuwe feiten en weer nieuwe mensen....
Ja maar toch. Ik vind het nogal apart

Heb van een collega van me gehoord dat het om het afschieten van een Shell (waarschijnlijk 5") ging. De Shell ging niet volgens plan af de man is vervolgens in de buis gaan kijken wat er aan de hand was en toen kwam de Shell eruit. Volgens een ooggetuige jongetje van 11 (die even later bij mijn collega op zijn feestje was) was zijn halve gezicht weggeblazen.

Geen idee wat voor vuurwerk het was of misschien iets heel anders. Maar wat je zegt klopt niet. Dit slachtoffer heeft niks met de snackbar te maken. De beste man van de Smikkelhoek is ook overleden, dat wel, maar niet vanwege vuurwerk.
ja sorry was eve in de war ..

Heb van een collega van me gehoord dat het om het afschieten van een Shell (waarschijnlijk 5") ging. De Shell ging niet volgens plan af de man is vervolgens in de buis gaan kijken wat er aan de hand was en toen kwam de Shell eruit. Volgens een ooggetuige jongetje van 11 (die even later bij mijn collega op zijn feestje was) was zijn halve gezicht weggeblazen.
ik hoorde van me buurman is 2 straten verder op gebuerd weet niet zkker of ales wel klopt wat verteld woord

Even in de buis kijken ... :shocked:

We moeten voorzichtig zijn met conclusies, maar van iemand die shells schiet mag je toch verwachten dat hij de vuistregels kent? Een moment van onbedachtzaamheid, moet het dan geweest zijn. Tragisch en hartverscheurend voor de moeder en kinderen van het gezin.

Erg verdrietig dit nieuwsbericht.

Nick

Back
Bovenaan