Dit zou ik eens maar even aandachtig lezen als ik jou was !!!

Die relschoppers moeten dingen van zich zelf slopen kijken of het nog zo ''LEUK'' blijft.

Ik zelf haal soms ook wat geintjes uit... Maar zo ver ga ik echt niet.. Die vandalen moeten een vuurwerkverbod krijgen ofzo... 'Je gaat toch geen vuurwerk naar MENSEN/DIEREN gooien. Die mensen die dat wel doen,kunnen gewoon de .... krijgen.

IK sloop nooit iets met vuurwerk !!!!
Ik erger me kapot aan het vernielen met vuurwerk. Kvind het zelf geen probleem om harde knallen te horen (tenzij er iets kapot gaat) of af te steken. STeek zelf al ruim 10 jaar illegaal vuurwerk af maar heb nooit de neiging gehad om iets op te blazen.
Het ergste vind ik dat vuurwerk vaak de schuld krijgt ! neem nou een Enschede... .! puur een fout van mensen terwijl de eigenaar van S.E fireworks al vrij rond loopt.

Of het gezeik van afgelopen oud en nieuw. De media en overheid moeten een dader'' hebben en dan is het gewoon makkelijk om vw te kiezen terwijl WIJ allemaal in nederland weten dat er een bepaalde groepering is die voor overlast zorgt. Majah zulke dingen mogen er natuurlijk weer niet gezegd worden!

Het lijkt mij verstandiger om het vuurwerk op dit niveau en met deze tijden te houden en alle grote openbaare feesten af te schaffen (dan bedoel ik damrak, leidscheplein enz)!! aangezien mensen toch niet kunnen omgaan met drank en overbevolking!

Een dodelijke mix is drukte met alcohol!

Ik steek wel harde knallen af , maar ik hoef zoiezo niet te zien wat het kan doen , want dat weet toch iedereen ? Stoer joh , prullebak kapot , deuk in een bord , hier is het vooral brandje stichten wat ze doen , vooral bankjes zijn vaak de *** !!!WAAR IK GEWOON OP WIL CHILLEN DE REST VAN HET JAAR !!!!!
Van een harde knal , krijg ik al een kick en dat is voor mij genoeg .

En als het dit jaar zover komt van 22:00 tot 02:00 word het toch echt sochtends beginnen , no way dat ik wacht tot 10 savonds .

Ps: Voor de mensen die dit lezen , als jij wat opblaast , kost het jou alleen maar meer belasting dus je hebt jezelf nu en later alleen maar mee . En ga eens langs de kringloop winkel , koop een beruea voor 30 euro en blaas dat aan gort in je achtertuin bij je ouders !
Als je tegen mensen zegt : Ja het is irritant en stom voor andere mensen , boeit het ze toch niet dan moeten ze de feiten maar aanhoren .
Bord slopen - kost geld - moet de staat betalen - van jou belasting centjes .

Laatst bewerkt:
zelf een beruea van 30 euro is zonde om te slopen
daar kun je nog zeker 3 jaar plezier van hebben
en als je e zuinig mee bent mischien nog wel langer :wink:

ja ik begrijp het ookal niet.
als niemand met illegaal vuurwerk had gesloopt en niet veilig vuurwerk heeft gekocht waardoor hij is verwond , dan was het nu een prachtvuurwerkwereld geweest. denk maar aan al die berichten , bla bla vuurwerk gevaarlijk bla bla niks gevaarlijk volgens mij neemt iedereen wel meer dan 6 meter afstand van een pot. het slopen slaat nergens op. ok prullenbak kapot leuk allemaal stoer doen , op youtube zetten. volgende morgen politie aan je deur aan je schijt hem en zit je te huilen in de wc dat je dat hebt gedaan. precies giron normen en waarden krijg je van je ouders. oke oke we zijn allemaal jong geweest maar dat is geen excusses. wat zou jij doen als iemand een lawinepijl in jou brievenbus deed ? natuurlijk gelijk helemaal boos. gedraag je nou is. over misschien 10 jaar is er geen vuurwerk meer door al die vernielingen.

mijn eigen deel.

ik heb nog nooit gesloopt. maar wel gevaarlijk gedaan met vuurwerk waar ik ook spijt van heb. ik heb natuurlijk pijlen in de grond gedaan enzo. maar ik heb alle touschouwers op genoeg afstand gezet. ja vernielen doe je alleen als je aandacht tekort hebt en geen goede opvoeding hebt gehad. want jij vernielt je eigen kamer ook niet. dus verniel je ook geen anders mans spullen.

goed topic giron ! gelukkig zijn veel vwc'ers anti slopen. jullie krijgen van mij alle respect.

Die relschoppers moeten dingen van zich zelf slopen kijken of het nog zo ''LEUK'' blijft.

Ik zelf haal soms ook wat geintjes uit... Maar zo ver ga ik echt niet.. Die vandalen moeten een vuurwerkverbod krijgen ofzo... 'Je gaat toch geen vuurwerk naar MENSEN/DIEREN gooien. Die mensen die dat wel doen,kunnen gewoon de .... krijgen.

wat voor "geintjes" moet ik me hierbij voorstellen?

Kik sommige mensen die kunnen gewoon de verantwoordelijkheid niet dragen daarvoor.
En dat er dan andere mensen verwond moeten raken door hun dat is dan 1 maar 2 is dat ze dat ook afstraffen door die andere 14miljoen mensen die wel goed ermee om kunnen gaan het zwaardere vuurwerk niet meer mogen!
Kijk overal heb je die pretbedervers en dat het zo erg was wist ik niet maar ja je ziet ze overal ik wil ze niet goed praten daar niet van maar er valt bijna niks aan te doen.
Ik vind dat ze die mensen hetzelfde moeten aandoen wat ze bij andere ook deden. :P maar dan verlaag je je tot hun niveau.
En al die gewonden wat betreft het vuurwerk zijn 99% van de gevallen van dit soort stunts met een zink pijl met haarlak bussen eraan of iets dergelijks.
Vriendelijke Groeten Mitch.

Het is inderdaad een relatief kleine groep die het voor de normale liefhebber verpest. En dat is niet alleen zo bij vuurwerk.

Daarbij wordt er te makkelijk gezegd dat het puur aan het vuurwerk ligt.
De laatste jaren zijn de regels een stukje beter geworden. Door het versoepelen van het beleid ga je de directe overlast tegen.

Jonge kids die het stoer vinden om iets van een ander op te blazen dienen ook hardere straffen te krijgen. Directe inbeslagname van alles wat ze hebben, opdraaien voor de schade en een flinke boete erbij. Maak ze maar flink bang, dat zal ze eens leren.

Die idioten die het nodig vinden om keihard te gaan zuipen en met illegaal spul naar hulpverleners te gooien en dingen te slopen dienen per direct in hun knieeen geschoten te worden. Helaas is er te weinig politie om alles te controleren. Mensen zouden zelf eens harder moeten optreden tegen zulke vandalen.

Vuurwerk is zeker wel gevaarlijk, toch levert het geen problemen op indien je er verstandig en wijs mee omgaat.
Ik ben een grote liefhebber van vuurwerk en hoe harder hoe mooier, echter ik zie te vaak kleine kids lopen met zwaar spul, of "stoere" gasten met consumentenvuurwerk waarbij ze met een dronken hoofd erboven hangen.
Misschien moeten mensen meer tevreden zijn met wat we hebben, ik denk dat er teveel vuurwerk is dat niet in handen dient te komen van de normale burger op straat om 0.00 uur snachts.

Hier sluit ik me dus volledig bij aan.
Ik denk dat de echte vuurwerk liefhebber het ook wel zo vindt...
En de jeugd zal nooit veranderen lijkt mij ook al behoor ik zelf ook tot de jeugd.
Ik doe bijna niks fout maar ik ben ook ook weer geen heilig boontje, hiermee wil ik dus aangeven ik blaas niks op maar af en toe een strijker afsteken in het wieland vind ik wel leuk kan er maar niet naar blijven kijken zonder er iets mee te doen.
Als je maar geen overlast veroorzaakt zegt mijn vader altijd. :)

Ik sluit me hier ook volledig aan.
Ik behoor ook tot de jeugd, maar ik blaas helemaal niets op dat niet van men eigen is en 'kprobeer dan overlast te vermijden, ik ga niet zoals een gek door de nacht met nitraten rondlopen en iedereen wakkermaken of dingen vernielen, want dat is dom -.-.

Het verhaal klopt. Waarom zou je in godsnaam dingen gaan slopen met vuurwerk.

Ben je wel goed opgevoed als je dat doet

ik vind het belachelijk als mensen niet normaal kunnen doen met vuurwerk. Zo gaan we straks echt krijgen dat niemand meer vuurwerk af mag steken en het alleen gecontroleerd wordt afgestoken door " professionals"
Als iedereen nou gewoon lekker normaal doen en het vuurwerk afsteekt zoals het bedoelt is ( je kan mij namelijk niet vertellen dat op een super vlinder staat, let op !! variatie tip stop hem in een telefooncel voor een extra leuk effect)

Veel plezier met oud en nieuw dit jar allemaal en iedereen die niet normaal kan doen daarvan hoop ik dat je alleen jezelf dupeert en niet alle "normale mensen"

Back
Bovenaan