Dit zou ik eens maar even aandachtig lezen als ik jou was !!!

Ik ben het met iedereen eens dat het probleem veroorzaakt wordt door een klein groepje rand...:). Maar vergeet niet dat we vaak ook zelf enige blaam treffen. Kijk op site's als you-tube etc. , vaak zie je bij "sloopfilmpjes" commentaar als gaaf, vet en andere breezertaal. Er zijn toch nog leeghoofden die dit leuk vinden!! Maar geef jij als liefhebber een veroordelend commentaar, vaak niet.

Ken jij jongeren die slopen of reddingsdiensten bekogelen, geef gewoon informatie aan de politie. Ik zie dit niet als klikken of verraad want deze mensen bedreigen mijn hobby. Nu is het in mijn dorp vrij rustig en door mijn leeftijd en postuur:D spreek ik makkelijk mensen aan. Dit heeft vaak het effect dat ze toch gaan nadenken over waar ze mee bezig zijn.

Kort samengevat: Wij als liefhebber moeten meer met woord en daad akties van idioten veroordelen. Je geeft op deze manier een signaal aan de samenleving dat slopen niet stoer is.

Gewoon gebruiken waar het voor gemaakt is.
Als iemand iets echt stuk wil maken lukt het hem toch wel, meestal word het gewoon makkelijk gedaan en halen ze het vuurwerk erbij

Goed geschreven bericht Giron,

Elk jaar is er wel voor miljoenen schade alleen ja maar waarom???
Hier in mijn woonplaats is het elk jaar ook feest.. brievenbussen kapot, verkeersborden opgeblazen, telefooncellen kapot, vuurwerk in de brievenbussen van huizen, vuurwerk in de lucht smijte en bij een persoon terecht komen (mij overkomen jaarwisseling 07/08), respectloos omgaan met mensen en dieren betreft vuurwerk...

het is niet alleen hier.. maar door het hele land.... :angry:

@Giron,

sireus? ah, dat vind ik echt zielig voor je hond. :sad:

Vernielingen en overlast met vuurwerk zijn voor mij niet normaal. Toen ik 12 jaar was had ik mijn eerste nitraten. Het waren goede Thumping Thunders met vlam en doffe knal. Ik was effe aan het lopen met mijn maat en te babbelen. Opeens zag ik mijn oud klasgenootje en een andere gast. Vroeger viel hij me lastig, dus ik pakte hem terug met een knal van achter. Niet heel dichtbij, maar wel geschrokken.
Hij kwam naar mij toe en zie wat was dat? ''Ja, een mooie TT'' Heb je er nog meer? ''Jep, thuis'' Daarna zei hij dat ik er een tussen een paal moest stoppen. Toen kwam die ermee dat ik een TT in de kliko moest gooien. Ik ging naar huis toe maar ik wou niet een TT halen, dus hij achtervolgde mij de hele dag. Ik was het zat en ik pakte een dikke candle met crackling. Toen wij eraan kwamen en de candle stond aan, zag ik hem nooit zo wegrennen. :bye:

@Giron,

sireus? ah, dat vind ik echt zielig voor je hond. :sad:

Vernielingen en overlast met vuurwerk zijn voor mij niet normaal. Toen ik 12 jaar was had ik mijn eerste nitraten. Het waren goede Thumping Thunders met vlam en doffe knal. Ik was effe aan het lopen met mijn maat en te babbelen. Opeens zag ik mijn oud klasgenootje en een andere gast. Vroeger viel hij me lastig, dus ik pakte hem terug met een knal van achter. Niet heel dichtbij, maar wel geschrokken.
Hij kwam naar mij toe en zie wat was dat? ''Ja, een mooie TT'' Heb je er nog meer? ''Jep, thuis'' Daarna zei hij dat ik er een tussen een paal moest stoppen. Toen kwam die ermee dat ik een TT in de kliko moest gooien. Ik ging naar huis toe maar ik wou niet een TT halen, dus hij achtervolgde mij de hele dag. Ik was het zat en ik pakte een dikke candle met crackling. Toen wij eraan kwamen en de candle stond aan, zag ik hem nooit zo wegrennen. :bye:

Dat je reageerd is prima zorro, maar ik zou het wel op prijs stellen als je eerst AANDACHTIG het topic leest.
Ten eerste is het niet MIJN hondje maar van iemand die ik niet ken.
En de Duitse herder en de kroftybom is OOK een nieuws item geweest, dus bij deze op voorhand ook NIET MIJN hondje.

En als ik dan verder lees wat je schrijft over je oud klasgenootje die je liet schrikken.
Ook daar is VW NIET voor bedoeld, en al helemaal niet een roman candel halen met crackling en die gebruiken waar hij niet voor bedoeld is.
Ik kan dat niet leterlijk uitje reactie opmaken maar het lijkt er op dat die candel NIET in de grond stond maar je deze op hem gericht heb.
Of zit ik er nu naast.
Wees eens eerlijk!!!!

Nogmaals, reacties van jou zoals wat jij geschreven heb is niet echt netjes om te vertellen wat jij met je VW doet.
Nogmaals daar is het niet voor gemaakt.
Wees verstandig en lees de opening nog maar eens een keer.
Thanx, Stef

Dat je reageerd is prima zorro, maar ik zou het wel op prijs stellen als je eerst AANDACHTIG het topic leest.
Ten eerste is het niet MIJN hondje maar van iemand die ik niet ken.
En de Duitse herder en de kroftybom is OOK een nieuws item geweest, dus bij deze op voorhand ook NIET MIJN hondje.

En als ik dan verder lees wat je schrijft over je oud klasgenootje die je liet schrikken.
Ook daar is VW NIET voor bedoeld, en al helemaal niet een roman candel halen met crackling en die gebruiken waar hij niet voor bedoeld is.
Ik kan dat niet leterlijk uitje reactie opmaken maar het lijkt er op dat die candel NIET in de grond stond maar je deze op hem gericht heb.
Of zit ik er nu naast.
Wees eens eerlijk!!!!

Nogmaals, reacties van jou zoals wat jij geschreven heb is niet echt netjes om te vertellen wat jij met je VW doet.
Nogmaals daar is het niet voor gemaakt.
Wees verstandig en lees de opening nog maar eens een keer.
Thanx, Stef
Ok, denk jij soms dat ik echt op hem mikte? Nee man, gewoon op de grond heel ver van hem vandaan. :) Ja, 9/10 zaten van mij in de grond vast en deze dus een keertje niet.

Ik stook verstandig. Aan hele zware knallers doe ik niet aan en de wat minder zwaardere moet je rechtop zetten. De meeste straten in NL zijn klein en kans op een kapotte ruit is groter als je het niet doet.

-

Maar die mensen die vernielen worden helemaal niet hard aangepakt. Als je onder de 16 bent moet je maar 6 uur vegen en ben je weg. :frusty:

Giron,

mensen die slopen zitten niet op dit forum denk ik. En als ze er toevallig wel zitten dan hebben ze niet de ballen om hun verhaal te vertellen. Mijn grootste jeugdzonde bestond uit het volgende: Ik ging bij mijn ouders de schuur in op zoek naar een mooi leeg verfblik vervolgens ging ik achter in het pad staan, legde onder het blik een strijker en boem, het blik vloog 10 meter de lucht in. Ik baal ook als een stekker van al die pikkies die onze mooie hobby in een negatief daglicht zetten. Helaas zie ik de resultaten van de zinloze vernielingen pas als het al gebeurd is maar anders geeft deze stoker de sloper direct aan!!!!!!!!!!

Ps. Ik denk dat een groot deel van het probleem al weggenomen wordt op het moment dat er geen illegaal meer te krijgen is.

Ps. Ik denk dat een groot deel van het probleem al weggenomen wordt op het moment dat er geen illegaal meer te krijgen is.

dat ben ik niet helemaal met je eens! brandjes stichten hoef je niet persee met illegaal vuurwerk te doen en er zijn genoeg auto's in rook op gegaan en ander soort tafarelen, die vaak na 12 uur 's nachts gebeuren als er een hoop alcohol aan te pas is gekomen.
het opblazen van dingen is een heel ander verhaal, maar ik vind dat je met het normale consumenten vuurwerk wat nu in belgie te koop is nog maar weinig op zou kunnen blazen ook daar zijn immers de regels verscherpt.
mochten ze niet aan zwaarder illegaal spul komen gaan ze zelf wel weer dingen verzinnen, voor dit soort personen is de kick dan ook niet de knal die het vuurwerk geeft maar ze hebben over het algemeen gewoon plezier in het dingen vernielen.
ik vind het erg jammer dat er van dat soort pipo's rondlopen, en die het niet snappen dat ze alles lopen te verzieken voor anderen omdat deze mensen enkel aan zichzelf denken en stoer willen zijn.

dat ben ik niet helemaal met je eens! brandjes stichten hoef je niet persee met illegaal vuurwerk te doen en er zijn genoeg auto's in rook op gegaan en ander soort tafarelen, die vaak na 12 uur 's nachts gebeuren als er een hoop alcohol aan te pas is gekomen.
het opblazen van dingen is een heel ander verhaal, maar ik vind dat je met het normale consumenten vuurwerk wat nu in belgie te koop is nog maar weinig op zou kunnen blazen ook daar zijn immers de regels verscherpt.
mochten ze niet aan zwaarder illegaal spul komen gaan ze zelf wel weer dingen verzinnen, voor dit soort personen is de kick dan ook niet de knal die het vuurwerk geeft maar ze hebben over het algemeen gewoon plezier in het dingen vernielen.
ik vind het erg jammer dat er van dat soort pipo's rondlopen, en die het niet snappen dat ze alles lopen te verzieken voor anderen omdat deze mensen enkel aan zichzelf denken en stoer willen zijn.

Helemaal gelijk Kevin. Ik heb het gevoel dat de meeste mensen dit wel vertellen, maar als ze al op straat staan, zijn te lopen kl***n met spullen. Ik zeg niet dat iedereen het zijn, maar ik heb er toch mijn gevoel over.

Er zijn veel vernielingen en een paar van die vernielers zitten wel op forums. Daar posten ze gewoon mee dat ze niks doen, maar stiekem wel. :frusty:

Ik had eens tegen een jongen gezegt dat hij niks moest vernielen met Time-Fuse SV. Hij zei oke, doe ik niet. Paar dagen later kwam die aan met foto's van z'n ''werk''

Al dat geslopen spul kost natuurlijk erg duur en het moet weer worden betaald. Daar betalen wij ook aan mee! :sad:

Ik heb al 2 mensen aangeven. Een keer hebben ze een vuilbak opgeblazen bij een hondentoilet. Het was een groepje van 3. Ik ben deze drie gaan aangeven bij het politiebureau en heb gezegt wie de 'dader' was, 4 dagen later stonden de gemeentewerkers er een nieuwe te plaatsen.

2de keer waren we te laat met het vuilnis buiten zetten, riep men moeder om nog snel het vuilnis buiten te zetten, toen zag ik de vuilwagen uit de bocht komen en er reden twee scooters achter, een wallaroo met een uitlaat waar precies de demperwol uitwas :frusty: en een runner. Ze stopten en zwierden iets eronder...
Ik heb tegen de vuilnisman die het vuilnis aan de linker kant ophaald mijn verhaal vertelt en heb gezegt dat ik het zou aangeven :) en dat heb ik dus gedaan...

Dankzij dit soort 'toeren' krijgt vuurwerk een slechte naam... Ja ik verraad zelfs 'freaks' :shocked: mja beter dan dat later geen vuurwerk meer:wink:

Trouwens ik heb zelf illegaal, ik ben belg en heb knalvuurwerk maar onze stookgroepje zie je niets opblazen, buiten onze eigen spullen wat niet verboden is denk ik zo ?

Vuurwerk, hartstikke leuk, geweldig, super, fantastisch!
Maar als je er dinden mee gaat slopen word het wel wat minder!:angry:
Door dit nutteloze gedrag van die " vuurwerkstunters " krijgen wij als freaks een slechte naam!
Als het zo door blijft gaan staan we over twee jaar om 12 uur ZONDER:shocked:
vuurwerk!!!

Groeten, DeDeu.

Zo nu wil ik mijn ding ook ff kwijt.
Zoals bekend is vuurwerk gewoon erg mooi en ongevaarlijk.
Maar het moet wel door de juiste persoon en op de juiste plek ontstoken worden !!
Ik prijs mij gelukkig dat er 100 mtr vanaf mijn huis een zeer groot plantsoen
bevind.
Op 31 december ben ik daar altijd op mijn gemakkie aan het stoken.
Nooit geen problemen .
Voor mijn deur heb ik ook genoeg ruimte...maar daar stook ik alleen de kleine blokkies.
Ik stook al vanaf mijn 16e jaar , en ik ben nu 52.
Nog nooit iets ernstigs meegemaakt , maar dat komt omdat ik altijd
de regels in acht neem.

Op ieder stukje VW staat een gebruiksaanwijzijng....volgens mij
kan 80% van de bevolking niet lezen.

gebruik VW waar het voor bedoeld is.

Het moet mij ook van het hart dat veel mensen voor 31 december al
gaan stoken.
Ik word hier zo moe van.
Huisdieren hebben al genoeg te lijden.
Goed Topic Giron...bedankt !!

Grtz:bye:
Mek

Giron,

Tja maar wat hier illegaal is, is in het buitenland Legaal.
Ik denk dat je dat nooit tegen kan houden dat dat spul ons land binnen komt.
Maar.... als je dan laten we zeggen een trueno of een supervlinder wil afsteken, dan doe je dat in mijn ogen om een kick te krijgen van de klap!
En niet om er wat mee op te blazen.
Dus men gebruikt het vw niet waar het voor bedoeld is.

Zoals al eerder gemeld in deze post heeft men ook vaak een camera in de aanslag.
Jongeren onder elkaar met als eind doel het slopen kunnen dat maar moeilijk verkroppen dat hun filmje minder heftug is als dat van hun leeftijdsgenottjes waarop er vervolgens een bushalte opgeblazen moet worden.
En zo zijn we dan aan gekomen bij de debielen die geen normen en waarden hebben mee gekregen.
Groetjes Stef

Laatst bewerkt:
Heel vaak wordt ook vernieling aangezet door youtube etc. want dan krijg je mooi vuurwerk te zien en dan ineens een benzine bom, dat vind ik niet acceptabel als je dat laat staan. Dus daar moeten ze ook op letten

Het zal raar klinken maar wanneer men meer respect gaat tonen voor het vuurwerk (respect als de gebruiksaanwijzing volgen, genoeg afstand nemen, veilig aansteken) zal men ook meer respect krijgen van de anderen om je heen. Als ik iemand vuurwerk zie afsteken op een onacceptabele manier zeg ik er het lieftst iets ervan. In sommige gevallen kan je dat beter niet doen, maar gun niemand een verkeerde afloop met vuurwerk.

Ik snap je boosheid maar waarom is je eerste post zo persoonlijk? Zoals iemand al zei; een echte vuurwerkfreak sloopt niet. In ieder geval niet andermans spullen en gooit al helemaal geen vuurwerk naar mens of dier. Die mongolen die slopen zullen hier waarschijnlijk niet zijn.
Zelf sloop ik natuurlijk niet (a)
Althans niet de eigendommen van andere personen/overheid. Want, zoals gezegd, je betaald altijd de schade direct of indirect terug. Ook is het gewoon zonde.

Het vuurwerk gooien naar hulpverleners is idd gewoon ziek en slaat nergens op. De daders mogen van mij zeker een paar jaar de cel in of in ieder geval een gigantische boete van hier tot tokio en weer terug. (zogenaamd; poging tot het verwonden van een ambtenaar(?) in functie ofzo).
Ook vuurwerk gooien naar dieren of het maken van crofty bommen is belachelijk. En maakt me kwaad. Meestal als ik dat zie, stap ik er naar toe of, rond oudjaar, gooien we zelf vuuwerk op die 'mensen'. Mensen die andere mensen of dieren zonder hele goede reden proberen te verwonden, verdienen geen respect en geen vuurwerk natuurlijk :).

Helaas kun je hier niets aan doen, behalve dan het ophangen van de daders, maar dat is dus een beetje te overdreven. Ook de leeftijd verhogen van 16 naar 40 ofzo zal geen zin hebben want er is altijd wel iemand die er voor je aan kunt komen.
Wil je het echt stoppen, dan zou je al het vuurwerk moeten verbieden! Maar wie wil dat nou? :O

Wat ik wil zeggen is dat het dus geen zin heeft om actie te voeren tegen vuurwerkgeweld.Het blijft maar doorgaan. alleen strengere controles en hogere straffen kunnen dit hooguit verminderen.

Heb zelf een gezin, vindt vuurwerk leuk, mooi, gezellig en wil mijn kinderen met plezier om laten gaan met oud en nieuw vuurwerk. Trek de vergelijking met een voetbalfan en een relschopper. De persoon die rotzooi wil trappen vindt altijd wel een reden.

Natuurlijk is vuurwerk gevaarlijk. je moet er alleen goed mee om gaan!!! want dat stelletje dat dit niet doet, verpest het voor ons. Geeft toe mensen: Vuurwerk is een van jullie grootste hobby's. anders zit je hier niet. Reageer. want als je het mij vraagt? Nou logisch: IK BEN HET VOLKOMEN EENS. WAAROM? WAAROM? REGERING....

WAAR ZIJN WE MEE BEZIG NEDERLAND? EEN GROTE BANK DIE BIJNA TEN ONDER GAAT, WE MOETEN WAKKER LIGGEN VAN HET KLIMAAT, DE KNVB HEEFT ALLES VOOR HET ZEGGEN IN HET VOETBAL, HET AANTAL WERKLOZEN WORD GROTER. KOM OP ZEG.

WAAROM VUURWERK AANPAKKEN ALS ER HONDERDEN ANDERE, VEEL ERGERE PROBLEMEN ZIJN. WE HEBBEN TOCH OOK POLITIE. NOU PAK DIE VERPESTERS AAN! GA HET NIET VERBIEDEN. WANT DAN VERPEST JE HET VOOR IEDEREEN. KOM OP MENSEN.... PROTEST HEEFT RESULTAAT. LET OP MIJN WOORDEN...... ZO.. DAT WAS HET.... :shocked:

Back
Bovenaan