Dieptepunt in verkoop van legaal vuurwerk.

Ik denk dat de gewone verkoopdagen straks een hoop goed gaan maken.
Inderdaad ook als het weer een beetje mee werkt,en het dus iets kouder,droger en rustiger word.

Dat was vorig jaar ook zo, online bestellingen waren matig en de losse verkoop heeft toen een hoop goed gemaakt al ben je wel afhankelijk van het weer !!

Dit is wat ik ervan merk:
Het knalvuurwerk wordt in Nederland door de meeste te zacht genoemd, er wordt dus veel illegaal knalvuurwerk gekocht (ik denk richting 5% van totale vuurwerk)
Het siervuurwerk wordt in Nederland gewaardeerd en is in vergelijking met knalvuurwerk, van een wat hoger niveau. Hierdoor kopen de meeste mensen hun sier gewoon in Nederland.
Dit zorgt er dus wel voor dat er veel illegale knallers zijn, die vaak de overlast veroorzaken, want van sier heeft vaak niemand last!
Misschien een idee om het minimum decibel wat op te schroeven?? :angel:

Dit is ook weer voor een grote deel uit de duim gezogen, op website van RTL staat dat de knalvuurwerk minder wordt en sier alleen maar toeneemt en dat er na verwachting even veel vuurwerk wordt verkocht als afgelopen jaren, ad zegt dit alleen maar om te zorgen dat nog minder mensen vuurwerk gaan kopen

Nou ik zit dit jaar op weer een record bedrag..
Media en Cijfers.. dat gaat niet samen.

Wat wel zo is, is als je de halve dag schrapt, je niet raar om moet kijken dat het overdag spul minder verkocht zal worden. Want Nederlanders gehoorzamen massaal. Wat zijn we toch braaf volk.
Als de kroegen weer op 10:00 zouden sluiten verkoop je ook minder drank..

Alleen de media roept steeds dat de Crisis voorbij is.. Alleen in media land denk ik.. Hier nog volop crisis

En altijd weer een stukje over oogartsen en hulpverleners. Wat Faab ook al zei.. dat is hun werk. Als ze er niet tegen kunnen moeten ze ander werk zoeken denk ik. Want het is naïef om te denken dat het niet meer zal gebeuren..

Nou ik zit dit jaar op weer een record bedrag..
Media en Cijfers.. dat gaat niet samen.

Wat wel zo is, is als je de halve dag schrapt, je niet raar om moet kijken dat het overdag spul minder verkocht zal worden. Want Nederlanders gehoorzamen massaal. Wat zijn we toch braaf volk.
Als de kroegen weer op 10:00 zouden sluiten verkoop je ook minder drank..

Alleen de media roept steeds dat de Crisis voorbij is.. Alleen in media land denk ik.. Hier nog volop crisis

En altijd weer een stukje over oogartsen en hulpverleners. Wat Faab ook al zei.. dat is hun werk. Als ze er niet tegen kunnen moeten ze ander werk zoeken denk ik. Want het is naïef om te denken dat het niet meer zal gebeuren..

Ik weet niet of iedereen braaf is tegenwoordig gaan er ook veel over op carbid zeker hier in de buurt.:p

Natuurlijk gaat deze ***** media weer illegaal vuurwerk de schuld geven voor het verminderende verkoop van legaal knalvuurwerk. Wat een stelletje faalhasen die t bestaan niet waardig zijn, zijn t toch.

Ik haat t AD na wat ze mij tot 2x toe hebben geflikt!

Knalvuurwerk word niet meer verkocht omdat de tijden waarop we mogen stoken, zijn verruimd. Als we overdag niet mogen knallen (Waarvoor knalvuurwerk is bedoeld). Is er niet echt meer motivatie om het te kopen. Daarnaast mogen meeste kinderen in de avond (of zelfs in de nacht) in deze pedofiele terroristische wereld niet eens meer na buiten, dus is het logisch als t kleine spul minder goed verkoopt omdat ze t simpelweg niet mogen afsteken. Daarnaast is er nog t feit dat we producten hebben als single shots/knalcakes. Indien juist gebruikt knallen die behoorlijk goed en zoveel extra hoef je er niet voor te betalen, meeste mensen besluiten dit liever te kopen omdat ze t legale spul wat men in dit land knalvuurwerk noemt simpelweg t niet meer waardig is om te kopen, zeker aangezien deze alternatieven er zijn die stukken beter knallen. En daarna is er nog t feit dat t knalvuurwerk steeds slechter en duurder word, daardoor zien meesten t niet meer in om t te kopen. En dat gaat allemaal voor t illegale spul. T illegale spul werd vroeger ook al gekocht terwijl t legale knalvuurwerk ook werd gekocht. Nederlands knalvuurwerk is nostalgie, gewoon lekker pure verveling en om met vrienden te stoken. T illegale vuurwerk is om stoer te doen. Niks meer of minder.

En de rest van de verkopen. Dat komt nog goed. Ze moeten er ook mee rekening houden dat steeds meer winkels stunten, dus meer mensen grotere bestellingen doen voor lagere prijzen, waardoor het aantal verkopen inderdaad minder qua aantal en budget lijkt. Maar echt minder gaat t zeker niet worden.

En wat de oogartsen zeggen behoort totaal niet in dit artikel thuis. Sowieso spreken die mensen zo hypocriet als de pest en dienen ze doodgenegeerd te worden. Ze worden rijk door die mensen.

Sorry voor me ietwat felle toon.

Wat een ge*** weer allemaal over die verkoop. Veel mensen krijgen de laatste dagen pas vuurwerk kriebels en kopen dan pas in de winkel.

Ik blijf het toch raar vinden dat de oogartsen pleiten voor een vuurwerkverbod. Ze moeten juist blij zijn dat vuurwerk er is. Daarom hebben ze ook nog een baan.

Je gaat als krantenbezorger toch ook niet pleiten voor een drukverbod en dat alles maar digitaal moet.

niet mee eens,
die mensen zien altijd rond de jaarwisseling jonge knapen blind of verminkt worden door vuurwerk
dat laat je ook niet in de koude kleren zitten.
ik ben een freak maar kan de oogartsen wel begrijpen.

Ik blijf het toch raar vinden dat de oogartsen pleiten voor een vuurwerkverbod. Ze moeten juist blij zijn dat vuurwerk er is. Daarom hebben ze ook nog een baan.

Je gaat als krantenbezorger toch ook niet pleiten voor een drukverbod en dat alles maar digitaal moet.

Jongen, was het leven maar zo makkelijk. Oogartsen hebben het he-le-maal niet druk met diabetische retinopathie, macula degeneratie, glaucoma en noem maar op.

Meen je dit serieus? Ik kan me toch niet voorstellen dat een arts er blij van wordt als hij een oog moet verwijderen (ook al is het onderdeel van z'n werk). Dat is toch niet te vergelijken met kranten bezorgen. Als er geen vuurwerk meer is zitten ze echt niet werkloos thuis hoor. Verder weer een waardeloos nieuwbericht.

Meen je dit serieus? Ik kan me toch niet voorstellen dat een arts er blij van wordt als hij een oog moet verwijderen (ook al is het onderdeel van z'n werk). Dat is toch niet te vergelijken met kranten bezorgen. Als er geen vuurwerk meer is zitten ze echt niet werkloos thuis hoor. Verder weer een waardeloos nieuwbericht.

Eens, alsof een oogarts niet meer inhoud dan alleen ogen verwijderen en repareren :p

Back
Bovenaan