• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Di Blasio Elio] Cobra5 FR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon Ell Blasio
Het treft hier een cobra 5 Fr dus voor de France consumenten markt.
Er zit 2 gram flash (hoogwaardige kwaliteid) in.

Gewoon Ell Blasio
Het treft hier een cobra 5 Fr dus voor de France consumenten markt.
Er zit 2 gram flash (hoogwaardige kwaliteid) in.

Hoe bedoel je dat? Er mag in Frans consumenten vuurwerk geen flash zitten namelijk.

Ik heb even een Italiaans e-mailtje gestuurt naar de export-consumenten afdeling. Ik ben benieuwt of ik een reactie terug krijg. :)

Hoe bedoel je dat? Er mag in Frans consumenten vuurwerk geen flash zitten namelijk.

Ik heb even een Italiaans e-mailtje gestuurt naar de export-consumenten afdeling. Ik ben benieuwt of ik een reactie terug krijg. :)

Ga mij eens uitleggen hoe dat zit? In frankrijk geen flashpowder? Ik heb vaak op vakantie wat rotjes in frankrijk gekocht en altijd zat er flashpowder in. Nog nooit rotjes met buskruit daar gezien.

Ga mij eens uitleggen hoe dat zit? In frankrijk geen flashpowder? Ik heb vaak op vakantie wat rotjes in frankrijk gekocht en altijd zat er flashpowder in. Nog nooit rotjes met buskruit daar gezien.

Goh, ik zou toch zeggen dat in al die Le Tigre rotjes gewoon buskruit zit hoor. Ik ben ze zelf ook nog nooit tegengekomen in frankrijk, en voor zover als ik weet, gaan juist alle Fransen naar België heen om daar hun vuurwerk te halen. Maar misschien dat jij mij een bron kunt laten zien waar het staat dat er wel flash in de knallers verwerkt mag worden. :)

Goh, ik zou toch zeggen dat in al die Le Tigre rotjes gewoon buskruit zit hoor. Ik ben ze zelf ook nog nooit tegengekomen in frankrijk, en voor zover als ik weet, gaan juist alle Fransen naar België heen om daar hun vuurwerk te halen. Maar misschien dat jij mij een bron kunt laten zien waar het staat dat er wel flash in de knallers verwerkt mag worden. :)

Vroeger zat er in de 'Le tigre' rotjes flashkruit. Dit is een rotje waar het in zit/zat:

TGAHr.png

Tegenwoordig mag er volgens mij slechts een beperkte hoeveelheid flash in zitten. Het is een combinatie tussen flashpowder en buskruit wat er tegenwoordig in zit. Wat dit voor kruit is weet ik verder ook niet precies.

Het gaat over deze versie:

HwIEz.png

Er kan nogal wat onenigheid ontstaan over het soort kruit wat er in deze knallers zit, gezien het feit er het zogeheten 'stopkruit' in zit, waardoor deze knallers vaak geassocieerd worden met de Nederlandse 'kanonslag'.

Wanneer je echter goed kijkt merk je toch wel dat deze 'Le tigre's' een ander soort knal hebben dan de Nederlandse kanonslag plofjes.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Hoe het verder zit met die Cobra 5 FR zou ik zelf ook niet weten.

:bye:

Nu we toch aan het gissen zijn.
Kan het zijn, dat deze versie speciaal gemaakt is voor de Italiaanse plaats Florance?

Vroeger zat er in de 'Le tigre' rotjes flashkruit. Dit is een rotje waar het in zit/zat:

image

Tegenwoordig mag er volgens mij slechts een beperkte hoeveelheid flash in zitten. Het is een combinatie tussen flashpowder en buskruit wat er tegenwoordig in zit. Wat dit voor kruit is weet ik verder ook niet precies.

Hoe het verder zit met die Cobra 5 FR zou ik zelf ook niet weten.

:bye:

Ligt het nou aan mij op staat er op het bovenste plaatje toch echt "Le Tiger" in plaats van "Le Tigre"?

Lees anders dit topic van FPM.com even door over het knalvuurwerk in Frankrijk. Volgens mij zegt dit wel genoeg en zijn de Franse staven gewoon het zelfde als die Nederlandse Choeet-knalpaketten van Zena NL.

Maar we dwalen wel erg ver af.

De cobra op de foto @ eerste post kan ik wel wat over kwijt.

Deze zijn gemaakt voor de franse markt en bevatten flash
Midden van vorig jaar was de introductie van deze in frankrijk.

In frankrijk mag er 2 gr flash in een knaller zitten, effect voor de knal is niet toegestaan.

gr

Buon pomeriggio Signora Signore,
Recentemente sono stato su internet a guardare i prodotti di Elio Di Blasio,
mentre ero in un punto contro la FR Cobra 5.
Quando mi sono imbattuto in questo prodotto, mi sono chiesto che cosa la "FR" significa ora.
Speriamo che qualche chiarimento qui mi dai una spiegazione di ritorno.
Cordiali saluti,

Vertaald naar het Nederlands:

Goedemiddag geachte heer/mevrouw,
Ik zat laatst op het internet te kijken naar de producten van Di Blasio Elio,
en daarbij kwam ik op een gegeven moment de Cobra 5 FR tegen.
Toen ik dit product tegenkwam vroeg ik me af wat de "FR" nou betekent.
Hopelijk kan U hier enige opheldering over geven, door mij een uitleg terug te sturen.
Met Vriendelijke Groet,

Met als reactie:

Dear Mr. Rob,

the COBRA FR is a firecrackers for the French market.
For further information, please don't hesitate to contact me.

Yours,

----Messaggio originale----
Da: --------------------
Data: 08/08/2011 15.46
A: <[email protected]>
Ogg: Cobra FR ?

:)

Oooh ik dacht even dat het de 2 grams van ZENA waren die hebben geloof ik ook van die cobra op de markt gebracht die bij El Blasio Elio geproduceerd worden, en original is daar weer de tussenhandelaar van.

Oooh ik dacht even dat het de 2 grams van ZENA waren die hebben geloof ik ook van die cobra op de markt gebracht die bij El Blasio Elio geproduceerd worden, en original is daar weer de tussenhandelaar van.

Wacht even.
De 2 grams versie die je bedoelt is voor de Belgische markt.

Niet voor de Franse, waar die Cobra5 FR verkocht mag worden.

------
Ondertussen mag de Belgische versie van de (Orginal) Cobra niet meer verkocht worden in Belgie.
Reden afkeuring, het dopje voor en achter, kan volgens volgens de keuring luitjes er af schieten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan