Deze burgemeester pleit juist voor ‘vuurwerkblije’ zones: ‘Net als met carbidschieten’

Zal wel druk worden op dat ene veldje of pleintje! Ik ga er vanuit dat het vast geen 10 man zullen zijn! Vakgrootte(s) moet voldoen aan de vereiste afstanden! Alles moet streng gecontroleerd doorlopen worden! Je kan je de regelementen en de praktische rompslomp die daarbij komt kijken wel voorstellen! Deze burgervader creëert hiermee juist een gevaarlijke situatie voor zijn dorpsgenoten! Ik zet liever in alle vrijheid mijn doosje gewoon op straat! Veel beter overzicht of alles goed gaat! Zoals honderdduizenden andere nederlanders die 118 mijoen euro aan vuurwerk uitgeven, ga je echt niet allemaal in vakjes zetten! Hopeloos gezwets dat blije zone gedoe! Gaat er echt niet komen!

Laatst bewerkt:
Tjaaa ik word er niet heel erg gelukkig van. Werken gaat het sowieso niet. En hoe zien ze de verkoop voor zich dan? Dat zal dan ongetwijfeld ook een flinke tik gaan krijgen want hoeveel van die zones komen er....meer niet als wel.
Kortom ik word er absoluut niet vrolijk van..

En hoe ziet die dat dan voor zich? Pa die met 2 glazen sjampie en de rest met familie de auto pakt naar dat veldje en vanuit zn kofferbak gaat stoken ofzo?
En dan het gajes gewoon voor hun deur f3 en f4 staat te stampen?

Flikker toch op man.

Gaat absoluut niet werken. Wie verzint dit ook weer. Pak A.U.B. het tuig op die de hulpverleners en de 👮 bedreigen met zwaar vuurwerk en andere shit. En dan met name in bepaalde wijken van de grote steden.

En op een apart veldje met een vereniging en de brandweer erbij kan een sierpotje niet omvallen? Wat een onzin!

Wat denken ze nou, dat de meeste vuurwerkliefhebbers niet weten hoe ze veilig een sierpotje aan kunnen steken ofzo?

Gaat absoluut niet werken. Wie verzint dit ook weer. Pak A.U.B. het tuig op die de hulpverleners en de 👮 bedreigen met zwaar vuurwerk en andere shit. En dan met name in bepaalde wijken van de grote steden.

Dat is precies wat er moet gebeuren en niets anders.

Alsof er dan ineens wel genoeg politie capaciteit is om dit uit te voeren. Het lijkt mij teminste dat hier ook politie begeleiding voor nodig is. Het probleem blijft nog steeds een grote groep mensen bij elkaar op oudjaarsdag/avond en niet het vuurwerk.

Ik lees steeds meer berichten over evenementen zoals sport en andere zaken die niet doorgaan omdat de veiligheid niet gegarandeerd kan worden omdat er niet genoeg politie capaciteit is. Bij alles gaan ze voor de makkelijke oplossing: Dan verbieden we maar alles. Het is zo simpel gedacht en aan de werkelijke problemen wordt niks gedaan.

Goed plan. Rij ik om 23.45 met familie en 25kg bruto vuurwerk naar het lokale weiland net buiten het dorp, wachten we tot 0.50 tot de mensen die eerst waren klaar zijn en dan ga ik afsteken (onder het toeziend oog vd 'vereniging') Rijden we om 01.00 uur terug naar huis.

Wat een gezelligheid!

Beter plan:

Ik wil graag een hufter/tokkie/dombo/aso/neanderthalervrije zone.

Als we die figuren dan gewoon bij elkaar stoppen, op afgezet terrein, met beveiliging, dan kan de rest van Nederland gewoon op een nette manier -voor uun deur- genieten van siervuurwerk.

Oh wacht, dat bestaat al....

Alsof er dan ineens wel genoeg politie capaciteit is om dit uit te voeren. Het lijkt mij teminste dat hier ook politie begeleiding voor nodig is. Het probleem blijft nog steeds een grote groep mensen bij elkaar op oudjaarsdag/avond en niet het vuurwerk.

Een grote groep beschonken mensen bij elkaar, zet er een paar BOA's en politieagentjes bij en de vlam slaat in de pan en we krijgen mega-rellen.

Goed plan. Rij ik om 23.45 met familie en 25kg bruto vuurwerk naar het lokale weiland net buiten het dorp, wachten we tot 0.50 tot de mensen die eerst waren klaar zijn en dan ga ik afsteken (onder het toeziend oog vd 'vereniging') Rijden we om 01.00 uur terug naar huis.

Wat een gezelligheid!

Lekker met je oude oma of ouders van 85 jaar of met je kleine kinderen op pad in de regen, kou en wind. Echt gezellig!

Een grote groep beschonken mensen bij elkaar, zet er een paar BOA's en politieagentjes bij en de vlam slaat in de pan en we krijgen mega-rellen.
Elke grote stad heeft wel een paar van die wijken. Tot nu toe elk jaar een heel groot succes. Zo'n succes dat ze het legale vuurwerk in de normale buurten willen verbieden.

Snapt u het nog? :bonk:

Droevig maar ook zeer droevig. De politiek is droevig maar burgemeesters zijn nog droeviger. Roepen alles van de hoge daken alsof het een top idee is, maar de conclusie in het hele totaalpakket is gewoon droevig. Mede mogelijk gemaakt door droeftoeters.

Back
Bovenaan