Den-Bosch: Mega-handel illegaal vuurwerk maandag voor rechtbank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
mensen snappen niet dat dit een een eis is altijd belachelijk hoog.
Wat betreft de eis je kunt nog beter iemand verkrachten of drugs verkopen want dat levert minder straf op bizar eigenlijk.

Mega vuurwerkzaak rechtbank te Den Bosch

Mega vuurwerkzaak rechtbank te Den Bosch

Zou er vandaag geen uitspraak zijn geweest van de rechtbank?

Zojuist van een kennis gehoord dat één van de verdachten die niet geweest is wel een dure advocaat gestuurd heeft. Naar ik begrepen heb de voormalige advocaat van Holleder t.w. Jan-Hein Kuijpers. Dat zal een centje gekost hebben om zo'n dure advocaat te bekostigen.

Men lijkt hier vooralsnog moeite te hebben met het begrijpen van het volgende: De verdachten Handelden in vuurwerk. Het was een crimineel circuit.
Daar ligt de zwaarte van de straf.

Men lijkt hier vooralsnog moeite te hebben met het begrijpen van het volgende: De verdachten Handelden in vuurwerk. Het was een crimineel circuit.
Daar ligt de zwaarte van de straf.

Mag ik even lachen, hahaha

Crimineel circuit zijn mensen die in mensen handelen, er niet voor chromen iemand om te leggen die te veel zien. Crimineel circuit is de mafia, toch niet een paar pubers die via via wat illegaal vuurwerk regelt. Goed, veel vuurwerk maar crimineel is toch in mijn ogen echt iets anders

In de wet ben je al "crimineel" als je een 50kmph te hard rijd of een fiets sloopt, want dat zijn misdrijven. Maar een paar jongens die wat in vuurwerk handelen en gewoon hun passie bedrijven en geen andere mensen intimideren, beroven, verwonden of dood maken is in mijn ogen geen Crimineel circuit.

Een stelletje bengels zijn het. En gestraft worden is terecht maar zeker geen 5 jaar, maar we gaan zien wat de rechter hiervan vind. Ik denk dat het een verstandig man is en de straf lager uitvalt

Ze kijken in NL niet wat er is gebeurt maar wat er in het ergste geval had kunnen geburen. Als een lading van 600 kg lawinepijlen de lucht was in gegaan.
Dat is ook het probleem met dit soort dingen ze denken veel te ver vooruit, wat er allemaal niet had kunnen gebeuren,en daar word de straf op bepaalt.
te gek voor woorden is het vort.

Zou er vandaag geen uitspraak zijn geweest van de rechtbank?

Zojuist van een kennis gehoord dat één van de verdachten die niet geweest is wel een dure advocaat gestuurd heeft. Naar ik begrepen heb de voormalige advocaat van Holleder t.w. Jan-Hein Kuijpers. Dat zal een centje gekost hebben om zo'n dure advocaat te bekostigen.

Dit hoeft niet zoveel geld te kosten hoor.is een leuke zaak voor hem veel media aandacht. dus kan hij ook pro deo doen. Of als de verdachten geen cent heeft,en de afgelopen 2 jaar niet meer dan 24.000 heeft verdient,komt hij in aanmerking voor een advocaat van onvermogen, dan kost het hem misschien paar tientjes en die zijn zelfs ook weer terug te krijgen. :D lang leven Nederland
Je kan beter helemaal niks hebben. of heel veel want als je er tussen zit ben je de l*l. zoals 90% van de bevolking.

Mag ik even lachen, hahaha

Laat mij ook even lachen, meer om jouw stuk. Hahaha?...:bonk:

Crimineel circuit zijn mensen die in mensen handelen, er niet voor chromen iemand om te leggen die te veel zien. Crimineel circuit is de mafia, toch niet een paar pubers die via via wat illegaal vuurwerk regelt. Goed, veel vuurwerk maar crimineel is toch in mijn ogen echt iets anders

Een crimineel circuit is als je met meerdere mensen aan georganiseerde misdrijf doet namens eigen belang. Hier valt Maffia onder, maar ook matchfixing met voetbal en ook grote georganiseerde vuurwerkhandel. Er valt grote bakken met geld te verdienen door de wet te verbreken.
Hoe het ook klinkt of niet, hier deden ze gewoon aan mee. Het is namelijk niet de lokale buurjongen die toevallig 1 lawinepijl heeft.

In de wet ben je al "crimineel" als je een 50kmph te hard rijd of een fiets sloopt, want dat zijn misdrijven. Maar een paar jongens die wat in vuurwerk handelen en gewoon hun passie bedrijven en geen andere mensen intimideren, beroven, verwonden of dood maken is in mijn ogen geen Crimineel circuit.

Een paar jongens die hun passie bedrijven? Door illegaal vuurwerk handel? Wat weet jij nou wat hun passie was? Misschien was het wel bonsaiboompjes knippen:bonk:

Maar zou hun passie volgens jouw zijn? Vuurwerk of het handelen zijn?
Mits het vuurwerk was konden ze prima zonder handelen, mits het handelen zijn kon het prima zonder vuurwerk.
Ze deden dit gewoon voor het geld, waarom zouden ze anders 150k pijlen hebben?! Niet om zelf af te steken hoor.

Het maakt niet uit hoe je het went of keert, ze zaten fout (en wisten dat) en zullen gestraft worden.

Een stelletje bengels zijn het. En gestraft worden is terecht maar zeker geen 5 jaar, maar we gaan zien wat de rechter hiervan vind. Ik denk dat het een verstandig man is en de straf lager uitvalt

Ik verwacht dat de straf meerdere jaren zal zijn. Zeker als je ziet dat je voor een paar shells al een jaar kan krijgen. In mijn ogen ook meer dan terrecht

Een gebed zonder eind voor deze vuurwerk 'bandieten'.

Een gebed zonder eind voor deze vuurwerk 'bandieten'.

Zojuist, van een kennis één der verdachten, gehoord dat 3 van deze 4 schelmen aanstaande vrijdag in Roermond moeten voorkomen voor feiten uit 2009. Dat was o.a. die partij vuurwerk die bij een Duits transport bedrijf in beslag genomen was. En één van die 3 moet zich later nog verantwoorden voor feiten uit 2011, 2012 en 2013. Tenminste er loopt nog steeds één of meerder GVO's tegen deze knaap.

Ik verwacht dat de straf meerdere jaren zal zijn. Zeker als je ziet dat je voor een paar shells al een jaar kan krijgen. In mijn ogen ook meer dan terrecht
Ongelofelijk wat een respectloze opmerking ten opzichte van alle liefhebbers hier die mooie shells schieten! Jij zit op totaal de verkeerde site!

Ongelofelijk wat een respectloze opmerking ten opzichte van alle liefhebbers hier die mooie shells schieten! Jij zit op totaal de verkeerde site!

Ik vind eerder jouw reactie respectloos, alsof jouw mening heilig is en indien je een andere mening hebt op de verkeerde site zit:frusty:

Het staat los van wat een eventuele liefhebber er van vindt, het is illegaal en strafbaar, punt! En de hoeveelheid, de handel, criminele organisatie zorgt voor de strafmaat, ook een feit!

Staat totaal los van of het mooie shells/pijlen etc zijn :frusty:

Weet je wat ik vind.....
De sfeer hier *****!!
Kom op jongens laten we het nog ff gezellig houden.

Ik vind eerder jouw reactie respectloos, alsof jouw mening heilig is en indien je een andere mening hebt op de verkeerde site zit:frusty:

Het staat los van wat een eventuele liefhebber er van vindt, het is illegaal en strafbaar, punt! En de hoeveelheid, de handel, criminele organisatie zorgt voor de strafmaat, ook een feit!

Staat totaal los van of het mooie shells/pijlen etc zijn :frusty:
Dat iemand een andere mening heeft komt wel vaker voor en respecteer ik, maar er zijn grenzen. Hortz vindt blijkbaar dat het meer dan terecht is dat je voor slechts een paar shells een jaar achter de tralies kunt verdwijnen - een jaar van je leven weg, en na vrijlating een strafblad - voor een slachtofferloze misdaad met de beste intenties van de wereld: het zorgen voor mooi vuurwerk.

Met zo'n opmerking laat Hortz zien geen enkel respect te hebben voor de medeliefhebbers. Deze medeliefhebbers mogen van hem wel de gevangenis in, en wel enkel wegens een andere mening over het privégebruik van shells. Alsof zijn mening heilig is en je indien je een andere mening hebt een onmens bent wat zware straffen verdient. Dat is bij mij een mening van de categorie: ik ben een moslim en ongelovigen moeten dood. Arrogant en eng

Even los van dit alles is het misschien in aller belang gewoon lekker af te wachten wat de uitspraak gaat worden en dan komt er nog een hoger beroep naar alle waarschijnlijkheid.
Dus i.p.v. mekaar hier af te zeiken/speculeren etc.
Dit lekker laten rusten en afwachten wat het gaat worden.

gr

Weet je wat ik vind.....
De sfeer hier *****!!
Kom op jongens laten we het nog ff gezellig houden.

Bdn het wel met je eens 3xh. Voorheen was de sfeer nog best relaxed hier met mensen die zowel wat (belgisch) illegaal als nederlands legaal vuurwerk hadden. Tegenwoordig echter merk ik op dat de algehele sfeer steeds verder het negatieve in gaat, meestal om menings verschillen tussen boven genoemde groepen. Er is langzaam aan een groepje ontstaan dat onder invloed van de media (mag ik dat zo zeggen) streng tegen het illegale vuurwerk is, omdat dit volgens hun de traditie kapot maakt. Volgens mij zou je als liefhebber moeten kunnen genieten van klein spul als zevenklappers tot groot spul als shells e.d. Dat het een en ander van onze bekrompen overheid dan niet mag zou dat niet direct moeten beinvloeden.

@hypez..

Moraalridders heb je er altijd tussen, maar ondertussen zijn ze zelf geen haar beter. Ze zijn allemaal legaal bezig, maar ondertussen wel alles doorlonten etc. wat ook illegaal is :)

Laatste tijd veel meer jonge pisventjes die denken de hele wereld al te kennen :)

oei, je slaat de spijker op zijn kop dahustla

tegenwoordig heel veel hypcrieten op het forum die alles wat maar met "illigaal" vuurwerk te maken heeft gaan afzeiken dat het allemaal niet kan en dat de straffen terecht zijn etc etc.

( hypocriet = iemand die voordoet bepaalde waarden te huldigen, maar zich er zelf niet aan houdt )

maar zelf hoogstwaarschijnlijk wel doorlonten en meer dan 25kg vervoeren
en vroeger waarschijnlijk ook o.a lawinepijlen/shells en andere zware dingen hebben zitten stoken.

p.s niet alleen hypocrieten wat betreft illigaal vuurwerk maar ook mensen met belangenverstrengelingen bij schieters, winkels en importeurs, waardoor ze geen eerlijke mening en gedachten meer neerzetten op het forum.

@hypez..

Moraalridders heb je er altijd tussen, maar ondertussen zijn ze zelf geen haar beter. Ze zijn allemaal legaal bezig, maar ondertussen wel alles doorlonten etc. wat ook illegaal is :)

Laatste tijd veel meer jonge pisventjes die denken de hele wereld al te kennen :)

oei, je slaat de spijker op zijn kop dahustla

tegenwoordig heel veel hypcrieten op het forum die alles wat maar met "illigaal" vuurwerk te maken heeft gaan afzeiken dat het allemaal niet kan en dat de straffen terecht zijn etc etc.

( hypocriet = iemand die voordoet bepaalde waarden te huldigen, maar zich er zelf niet aan houdt )

maar zelf hoogstwaarschijnlijk wel doorlonten en meer dan 25kg vervoeren
en vroeger waarschijnlijk ook o.a lawinepijlen/shells en andere zware dingen hebben zitten stoken.

p.s niet alleen hypocrieten wat betreft illigaal vuurwerk maar ook mensen met belangenverstrengelingen bij schieters, winkels en importeurs, waardoor ze geen eerlijke mening en gedachten meer neerzetten op het forum.

Absoluut en je merkt dat dit ook onder de staff van deze (en andere) website leeft. Enerzijds willen ze het illegale verbieden / censureren terwijl het ze anderzijds veel actieve leden kost.

Ik zat zojuist nog een stuk te lezen over hoe gevaarlijk 'illegaal' vuurwerk wel niet is. Uiteraard was daar ook iemand (leo groenenveld) van de belangenvereniging pyrotechniek die zijn zegje over het gevaarlijke illegale spul moest doen. In het hele stuk merk je dan ook direct dat ook hij echt verstrengelde belsngen heeft en dan met name als je kijkt naar de manier waarop licht illegaal spul als wat nitraatjes worden weggezet ten faveure van de nederlandse markt ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan