Den-Bosch: Mega-handel illegaal vuurwerk maandag voor rechtbank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is er iemand die naar die zitting gaat om eens te horen wat er precies aan de hand is? Vaak staat er in de krant dat een zaak voorkomt maar de uitspraak daar hoor je weer niets van.

Ik ben ook erg benieuwd naar het verloop van deze zaak. Een grote omvangrijke zaak is het iig wel!

Ik denk niet dat klanten welkom zijn op de rechtbank!
Zal je dealer niet leuk vinden aangezien je dadelijk nog als getuige zelf naar voren mag komen.
Zit je zelf ook in de problemen ;)

Dit is een van de redenen dat er nu zo weinig illegaal vuurwerk op de markt is!
Ga er maar van uit dat dat ieder jaar minder gaat worden!
Belgie is zo goed als dood en te duur kwa in kopen.

Oost-europa is veel interessanter om vuurwerk in te kopen alleen is het wel goed zoeken.
Maar als je iemand hebt gevonden lach je je pas kapot als je ziet welijke prijzen je voor producten moet betalen.

Moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben hiervan. Men noemt het de grootste handel etc etc, maar 137.000 lawinepijlen (zink 901 ga ik even van uit) zijn 'slechts' 685 kartonnen van 200 stuks (inhoud karton zink 901) Als ik zo eens kijk naar partijen die in het verleden zijn gepakt (cafferata, low budget vuurwerk) dan valt het nog best mee.

@Redbaron

De verdachten hebben dit en ander vuurwerk geinporteerd met pyro papieren!
Maar de opslag plaats of plaatsen vol deden niet aan de eisen! Gewoone garage boxen etc..
Maar als je doet inporteren via groothandel moet je toch naast je pyro papieren, ard vervoer en een geldig opslagplaats beschiken ?

@Redbaron

De verdachten hebben dit en ander vuurwerk geinporteerd met pyro papieren!
Maar de opslag plaats of plaatsen vol deden niet aan de eisen! Gewoone garage boxen etc..
Maar als je doet inporteren via groothandel moet je toch naast je pyro papieren, ard vervoer en een geldig opslagplaats beschiken ?

Er zijn of waren importeurs die (destijds Jorgé) die niet naar dat soort papieren vragen.. alleen je licentie verder niks.. Natuurlijk doet een (flink) bedrag onderhands natuurlijk ook (bunker)deuren open zo hier en daar

Sodelawinaaa! Das een beste buit.

er is mij na dit artikel in ieder geval veel duidelijk geworden.

tuurlijk is het veel maar alsnog 5 jaar is echt overdreven voor vuurwerk. maakt niet uit wat het is

Ik vind dat ze hiermee een goede boodschap neerzetten voor de handel/import in vuurwerk dat hier de noemer illegaal krijgt. Ik meen dat je hiermee een hoop handelaren en mensen die hierin willen stappen ontmoedigd.

Verder is deze persoon in kwestie een gevalletje recedive. Dus 5 jaar lijkt mij een goed begin.
Dit is ook een zaak die iets groter is dan de gemiddelde huis, tuin en keuken dealer. Daarbij horende een passende straf.

Begrijp me niet verkeerd ik ben vuurwerkfreak en bekend met de termen legaal & illegaal. Maar ik ben mij er ook van bewust wat de eventuele gevolgen en consequenties zijn. Dus als je op deze schaal gaat meespelen, moet je je ook erbij neer kunnen leggen ook al vind je de straf te hoog.

Ik vuurwerkfreak wanneer het over illegaal of legaal gaat, weet wat de mogelijke consequenties zijn.

boemboemtheo

boemboemtheo

Kerel, dat artikel dat hij aangehouden is in Steijn (BE) klopt van geen kanten..
Hij is toen staande gehouden door de Belgische Douane en was dit showspul en tevens 1.4G, paar 1.3G dingen waar papieren voor waren.. als je hem dan toch zo goed kent :bye: Verder niks aan de hand daar..

Volgens mij heeft die iets fout gedaan bij je Sander, je lijkt wat gefrustreerd? :bonk: Tof van je dat je dit via het internet op een forum durft te vertellen.. Onnodig maat

Vuurwerkhandel t.o.v. andere delicten
Er zijn moordzaken waar lagere straffen worden gehanteerd (of poging tot doodslag), drugszaken die hetzelfde worden bestraft (maakt volgens mij net iets meer leven kapot, niet?), pedofielen die je dochter jaren misbruiken en na een taakstraf of een half jaartje weer klaar zijn met brommen, etc. Naïef vind ik je als je zegt dat 5 jaar op zijn plaats is voor een meervoudige economische strafzaak op gebied van vuurwerk IN VERHOUDING TOT ANDERE DELICTEN.

Vuurwerkstraffen, net als verkeersboetes, staan niet in verhouding tot andere straffen. Vervolging dat is waar het in Nederland aan ontbreekt. Waarom blijven die gewapende overvallen anders zo interessant?? Je komt er mee weg met max. 3 - 5 jaar (helemaal lekker als je onder de 18 jaar bent, krijg je max 2 jaar jeugddetentie).
Of je zegt 5 jaar voor vuurwerkhandel is oké en laat drugszaken, pedofilie, ed. veel zwaarder bestraffen. Of 5 jaar is veeeeel te veel! In dit geval in verhouding tot andere delicten kan je alleen maar concluderen dat de straf te zwaar is kom nou..

Vervolg al dat Oostblokse tuig wat hierheen komt, terug gaat naar het eigen land, maar hier uitkering blijft vreten (met het hele gezin) omdat men hier nog ingeschreven staat VAN MIJN BELASTING CENTEN. Die mensen zijn hier niet eens en krijgen duizenden Euro's..gewoon omdat het systeem dit toelaat. En geef ze eens ongelijk?!
Tuurlijk..doe daarnaast iets aan handel van illegaal vuurwerk. Maar altijd die overdreven media aandacht ervoor, zorgt voor die verschrikkelijk opgedreven straffen. Blegh! Net als de verkeersboetes..ze weten wel waar ze makkelijk wat kunnen halen. Maar in de drugsindustrie of in het kamp durven ze zich niet te mengen.

Maarja naar mijn mening zou uitlokkerrij vanuit politie en Justitie ook mogelijk moeten zijn om meer criminelen te pakken te krijgen. Maar hangt weer een hoop vanaf, niet?!

Ontopic.
Lijkt me trouwens dat zij zeker maar max. 3 jaar zullen krijgen van de geëiste straf, gezien ook de zaak een jaar geleden voor de Eindhovenaren. En deze zaak loopt al sinds 2009..inmiddels 4 jaar overheen.

@Vuurwerkers
Waar gaat het vuurwerk heen? Waar blijven documenten als er een ramp is geweest? Waar verdwijnen verklaringen? Waarom worden onderzoeksopdrachten tijdens een onderzoek aangepast? ZIJ weten het, that's for sure! Wij blijven gissen en proberen in het goede in de mens te geloven :wink: Pessimistisch of realistisch?

Ah fijn, hoop mooi vuurwerk minder de komende jaren. Jammer!

.
hoe kom jij erbij dat het plat ligt , als je de artikelen goed leest is deze knakker voor zijn handeltje belg geworden ..
dit is het bekende artikel..
Belg opnieuw in de fout met vuurwerk

STEIN - De politie heeft een inwoner van het Belgische Flemalle aangehouden in verband met de vondst van bijna 600 kilo illegaal vuurwerk. Dat maakte de politie dinsdag bekend.

en ja ik ken de knakker goed en nee ik ben niet 1 van de 8 handelaren.

Die mensen komen redelijk uit mijn buurt, alleen nooit wat van ze gemerkt, raar verhaal dit.
150.000 lawinepijlen, wie gelooft dat nou.
Ken ze ook niet maarja.

Wat vind je hier raar aan? 750 karton Zink..aantal personen..you do the math. Wel een hoop bomen die daarvoor zijn omgehakt damn..lekker sorteren ook die bundels fabriek af

En wat verwacht je normaal te merken van handel om je heen dan? :bonk:

Wat vind je hier raar aan? 750 karton Zink..aantal personen..you do the math. Wel een hoop bomen die daarvoor zijn omgehakt damn..lekker sorteren ook die bundels fabriek af

En wat verwacht je normaal te merken van handel om je heen dan? :bonk:

Ja in de laatste 5 jaar. Dusja, alles in verhouding. Maar dit gaat nergens over

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan