[Demo+show] Vuurwerkduitsland.com - Kalkar - 14-12-2019

Jammer om te zien dat het overgrote merendeel niet is afgegaan in de finale of überhaupt gebruikt is kunnen worden. Heb gehoord dat ze ontzettend veel tegenslag gehad hebben en met dat in gedachten hebben ze toch een mooie demo weten neer te zetten met ontzettend kwalitatief hoogwaardig spul!

Als je de verwachtingen loslaat was het alsnog een finale (begin van de finale daargelaten) waar geen enkele demo tegenop kan. Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen.

Buiten dat wel een ontzettend gezellige avond gehad met iedereen. Nu pitten en morgen de foto's bewerken.

Zal die natuurlijk plaatsen in dit topic :)

Leuke demo gezien met allemaal kwaliteit spul. Pyrocentury is goede kwaliteit, de Pyro Special lijn ( heet het geloof ik ) was nog dikker en Funke was helemaal dik. Vooral de Fireball is serieus het dikste consumentenblok wat ik ooit heb gezien. GAOO was trouwens opvallend slecht vergeleken met de rest.. vooral de 2 toppers Hammer 51 en Memories waren echt beduidend minder.

Door de regen vooraf liep de demo enorme vertraging op en ik zag dat bijna de hele finale aan de zijkant in de opslag stond. Tijdens de demo ging er ook het 1 en ander mis omdat er geloof ik door de regen alles snel geregeld moest worden. En door de drassige ondergrond ging er wel eens een schot lager. De finale leek in het begin gefakkeld te worden met af en toe een shell en vervolgens het finale salvo. Met SALUTES... daar zeg je u tegen! Leken wel 5" Italiaanse salutes, vooral de laatste. Niet normaal, toverde zo een glimlach op m'n gezicht :)

Jammer voor de schieters en Vuurwerkduitsland dat het zo liep, maar het was al met al de moeite alsnog zeker waard. Ik heb wat secondes er tussen uit geknipt zodat het iets strakker lijkt geschoten.

Gisteren alweer bij de vuurwerk show gaan kijken, we stonden dus gewoon op de golfbaan...
maar al met al met de vele tegenslagen die ze hebben gehad toch even een demo weg kunnen zetten.

Na de show ook te horen gekregen dat het dus ook flinke tegenslagen waren waar ze zelf niks aan konden doen helaas maar al met al het was goed te doen op de koude voeten na.

Hierbij even een indruk van de finale die werd geschoten en die kon je ook voelen ook met de laatste salute.

Na een heenreis vol regenbuien en zware windstoten rond 7 uur aangekomen in Kalkar, daar was het rustig en droog.

Een hele bijzondere demo gezien. Het was ten eerst moeilijk te vinden, overal behoorlijk donker.
Daar eenmaal aangekomen, ons plekje kunnen vinden onder de overkapping.
Productendemo was nogal chaotisch, omroepen ging zeer snel. Cakes die per 2 geschoten werden waren niet synchroon met elkaar.

Met de producten zelf was niks mis en zaten hele leuke producten bij.

De eindshow was zeker heel dik. We hoorden van te voren al dat er tijdnood was bij het opbouwen, single shots werden er laat geleverd. Einde was zeer dik en die 10 inch, wat een ding haha, erg lekker

De finale:

Het is zonde dat niet alles goed is gegaan. Natuurlijk kan het pech zijn voor een deel, maar als men zich beter had voorbereid had het al een verschil gemaakt vermoed ik.

Toch zien de filmpjes er goed uit dus er zal vast genoten zijn van het vuurwerk en dat is het belangrijkste !

Die Funke Fireball, never nooit dat dat productie was. Wat een dik blok. Echter nog steeds niet 300 euro waard.

Ik ben niet zo van de hypes, niet als het om Evo gaat, en ook niet als het om Funke gaat.
Maar als dit echt productie was, dan is dit met afstand het beste consumentenblok dat ik ooit heb gezien.
Alles van Evo en VWT valt hierbij volledig in het niet wat mij betreft, en daarom voor mij zeker die 300 euro wel waard!
De diverse producten in de finale waren natuurlijk geweldig en indrukwekkend, maar van dit blok heb ik toch wel wakker gelegen. Deze móet ik een keer hebben!

Toch eindigt die fireball voor mijn gevoel wel wat abrupt. Opeens klaar. Effecten zijn inderdaad prachtig maar ik heb geen wauw gevoel om er 300 euro aan uit te geven.

Ik ben niet zo van de hypes, niet als het om Evo gaat, en ook niet als het om Funke gaat.
Maar als dit echt productie was, dan is dit met afstand het beste consumentenblok dat ik ooit heb gezien.
Alles van Evo en VWT valt hierbij volledig in het niet wat mij betreft, en daarom voor mij zeker die 300 euro wel waard!
De diverse producten in de finale waren natuurlijk geweldig en indrukwekkend, maar van dit blok heb ik toch wel wakker gelegen. Deze móet ik een keer hebben!

Op de Trophy werden meerdere Funke blokken geschoten met dezelfde burst ( Corolla Blue, Elegant Night, Scala 100 ) en op de Funke demo bij Burning Airfield had de Snowblind ook dezelfde burst. Dit is gewoon productie en hij was keihard!

Het was zeker geen foutloze demo, maar al met al toch genieten van een breed scala aan kwalitatief goede producten. Vooral Pyrocentury verraste mij zeer positief door de goede uitwerkingen en harde burst. Van Funke hebben we natuurlijk al wat hogere verwachtingen, maar wat dit exemplaar van de Fireball allemaal klaarspeelde was echt ongekend. Jammer dat de eindshow niet helemaal vlekkeloos verliep, maar die laatste salute hebben ze tot over de grens gehoord. Wat. Een. Klap. Deze demo staat voor volgend jaar weer in de agenda genoteerd, hopelijk dan nóg beter dan dit jaar.

Dit is natuurlijk een totaal oneerlijke vergelijking. Voor de prijs van de Fireball heb je ook bijna 3x Triplex 100sh blokken bij wijze van.

Ik bedoel hij was ook écht goed, maar 300 euro never nooit. 200-220 was een passendere prijs geweest.

Gisteren met Darksoul naar deze demo geweest.
Afgesproken bij de Mac drek in Ochten, Darkie wou nog wat eten, maar ik was blij dat we onderweg waren.
Onderweg regen, regen en voor de verandering regen en dan ging ook nog het benzine lampje branden.
Gelukkig bij de afslag een benzinepomp kunnen vinden, gelukkig maar.

Na het tanken werd het steeds droger, zou het dan toch?
Auto geparkeerd en naar het schietterrein.
Schietterrein is een zeer mooie locatie, maar de demo is nog niet klaar.
De demo zou om 19:00 uur beginnen, maar de single shots waren te laat binnen en die waren ze nog aan het aansluiten.
20:10 uur begint de demo, zeer veel mooie producten gezien.
Pyrocentury en Pyro specials is mooi spul.
Gao Hammer, volgens de overlevening de hardste knalcake die in Duitsland te koop is een mooie blaf bak, alleen de adviesprijs van 65 euro....
Dan komt Funke.
De eerste cake, de Funke Brokat Blinker vond ik niet echt mooi.
Maar de cakes die er na komen zijn mooi, zeer mooi.
En het finale stuk de Funke Fireball is echt zeer mooi, echt mooie grote effecten, prachtig.

En dan de finale.
Helaas hoorde ik vooraf en achteraf van de Rode baron dat er veel is blijven staan.
Zo'n 400 single shots zijn blijven staan en nog meer groot spul.
Jammer maar wat er geschoten is, was echt pracht spul.
De Italiaanse 5 inch salutes gingen dwars door mij heen.
Maar toen kwam het finale stuk, een 10 inch salute met 6 kilo kruit.
Wat een blaf ding zeg, die Fireball ging door mij heen, maar die knallende Italiaan kwam echt lekker binnen.

Leuke en fraaie demo gezien, helaas werden er sommige producten tijdens de demo verkeerd geschoten, maar het is leuk om te zien dat het Duitse vuurwerk in de loop van de jaren een inhaalslag hebben gehaald.

Nou mijn review had ik al gedaan, dus bij deze geen heel verhaal maar een aantal plaatjes. Rest van de plaatjes zal ik aankomende week in mijn eigen topic zetten. klik

Heb nog een tijdje staan praten met een man en vrouw in een camo-jas die kwamen ergens uit de buurt van Rotterdam en hebben naast ons aan een tafeltje gezeten in het restaurant van de golfclub, ben uiteindelijk vergeten te vragen of ze ook lid van VWC waren dus hierbij een oproep haha! ben wel benieuwd wie het waren :)

DSC02376_logo.jpg

DSC02385_logo.jpg

DSC02417_logo.jpg

DSC02425_logo.jpg

DSC02429_logo.jpg

Laatst bewerkt:
Goede samenvatting, Cigarman :D

Ik heb een leuke avond gehad. De lokatie was prima, en ondanks dat het door Nederlanders gerund wordt, heerst er toch een leuke Duitse sfeer bij deze demo. De vreetkraam was een goede toevoeging, hoewel de zoete geur van glühwein mij niet kon bekoren.

Pyrocentury was prima spul. Gaoo viel mij wat tegen. Maar toppers waren uiteraard te vinden bij Funke. Wat een onbeschofte producten zitten daar toch bij. Mind blowing!

De finale was een lichte teleurstelling. Natuurlijk heb ik een paar dikke bommen gezien. Maar echt een show was dit niet te noemen. Er ontbraken te veel elementen. 400 single shots, en vele dikke 8" cilinders werden niet geschoten. Nu heb ik geen spijt dat ik naar Kalkar ben gegaan. Maar ik heb wél spijt dat ik niet naar Holten ben gegaan :rolleyes:

Hier is mijn video van de finale. Zeker in het begin zitten veel dooie momenten.

Die Funke Fireball, never nooit dat dat productie was. Wat een dik blok. Echter nog steeds niet 300 euro waard.

Verder inderdaad vreemde finale maar wel mooi. Dikke 6"? salute op het laatst. De hele demo zat het tempo er wel goed in :D Had van mij wel rustiger gemogen.
Mocht het verschil maken, bij Zena België is de Fireball €350, met de megastore korting van 25% blijft €262,50 over. Scheelt toch weer iets.
Lastig te zeggen of het duur is, maar blijft veel geld.

Mocht het verschil maken, bij Zena België is de Fireball €350, met de megastore korting van 25% blijft €262,50 over. Scheelt toch weer iets.
Lastig te zeggen of het duur is, maar blijft veel geld.
Volgens mij geldt de 25% korting regel niet op de Funke producten bij Zena (denk dat je de LVC korting bedoelt). Althans.. de laatste keer dat ik er was. Of het moet gewijzigd zijn..

Volgens mij geldt de 25% korting regel niet op de Funke producten bij Zena (denk dat je de LVC korting bedoelt). Althans.. de laatste keer dat ik er was. Of het moet gewijzigd zijn..
Ik bedoel de LVC korting inderdaad. Volgens mij geldt de reguliere 25% LVC korting wel op Funke, alleen bij de grotere acties van 1+1 gratis of 50% korting is Funke vaak uitgesloten.

Back
Bovenaan