[Demo] Rijswijkse & Zoetermeerse Vuurwerkhal - 11 december 2023

Ik was nog nooit bij deze demo geweest maar ik hoorde van Raider en Pyrofan dat dit echt een top locatie is met de perfecte akoestiek dus ik liet me verrassen. En daar was niks over gelogen, het deed me zelfs een beetje denken aan Valencia met die weerkaatsing op de flats haha. Ik vergeet soms hoe goed China Red is en ik baal echt dat ik het toen der tijd nooit heb besteld in de freakactie van hun voor corona. Want het is echt bizar goed, dikke doffe harde burst en mega boeketten voor 25mm. Het hele goedkope segment is matig maar dat is bij alle importeurs. Maar het gekooide vuurwerk is allemaal top. Soms is het wat meer 'familie vuurwerk' met een beetje random een mix aan leuke effecten en andere producten zijn zeker freak waardig en dan durf ik stellig te zeggen dat het bij de top hoort van het Nederlandse vuurwerk! Goed gefakkelt, alles liep soepel en je merkt dat Frits ervaring heeft en dat inspreken ook op een leuke manier doet.

De finale was echt heerlijk, op muziek maar geen pyromusical. Gewoon lekker rammen zoals het hoort en bij de finale salvo had ik echt een Fallas finale gevoel met trillende trommelvliezen! Ben blij dat ik ben geweest, vind het 1 van de leukere demo's waar ik ben geweest en zal 'm zeker elk jaar in de agenda houden. Leuk om wat freaks te hebben gesproken trouwens, jammer dat het zo druk was want er waren nog wat liefhebbers die ik helaas niet heb gesproken.

Thanks Frits en iedereen die geholpen heeft om dit mogelijk te maken en je hebt een fan van China Red erbij! Als er nog een persoonlijke freakactie mogelijk is mag je me altijd een berichtje sturen hehe :D

Die Hurricane Crystal deed me denken aan de Sparkling Snow van Orange Label die ze vroeger hadden.
Mooie producten gezien.
Bedankt voor de Demo Frits!

Het was een top avond, samen met mijn gezin echt goed genoten van deze demo.
China Red producten waren allemaal super.. De Rooster was voor mij de topper, wat er uit dat blokje komt wow

Iemand die specifiek de Jayhawk in de gaten heeft gehouden? Ben erg benieuwd hoe die in het echt was

Zo zie je maar dat niet iedereen met dezelfde ogen kijkt.
Aardige compound, zeker overeenkomstig de beelden van de product video, maar dik prima zeker niet.
Vrij laffe burst, zeker voor CR begrippen, en onregelmatige boeketten, en dan was er vandaag gelukkig nog weinig wind op het moment van de demo.
Het verschil met de 30 millimeters (en prijs, uiteraard) van Gorilla en Lion, maar ook met de 25 mm van Massive Gold is enorm.
Ik vond hem per saldo toch tegenvallen en schrap hem van de lijst.

Laatst bewerkt:
Begonnen met een etentje en een drankje in het restaurant op het plein, je kunt vanaf daar al goed zien dat de heren druk bezig zijn met het opzetten en nogmaals controleren van de demo.

Demo, goed georganiseerd en een fijne gemoedelijke sfeer. Producten waren wat ik van Chinared gewend ben weer boven gemiddeld goed met wat uitschieters zoals de lion en de gorilla WAT EEN BOXEN!

Alles verliep soepel met de producten en het aansteken, geen weigeraars en geen ploffers. (Op 2/3 producten na) maar niks extreem slechts.

Volgend jaar weer van de partij

Bedankt een ieder voor het plaatsen van de ervaringen van gisteren.
Mooi om te zien en te lezen.

Nog vraagje...heeft iemand de Angel Dust nog op video vastgelegd?
Of wat vond je er van? Ben wel benieuwd naar die cake. Straatfilmpjes van vorig jaar zagen er veelbelovend uit.

Die moet je gewoon kopen hele mooie 500 gram cake die ook gisteren weer goed presteerde. Heb wel filmpje van gemaakt maar staat op mn telefoon krijg ik hier niet geupload!

Gisteravond weer een heerlijke demo gezien. De CR producten vallen echt op door hun harde burst en grote boeketten. De dierencakes blijven gewoon erg goed en de nieuwe 30mm boxen zien er goed uit! Zelf was ik, ondanks het wat trage eerste deel, erg gecharmeerd van de Blackhawk. De Transbomber komt ook nog steeds goed mee en viel weer positief op tussen al het CR spul. Qua (budget) cakes vond ik ook dit jaar de Hurricane Chrystal opvallend goed. En ondanks dat ik zelf geen enorme fan ben van knalcakes vond ik de 5 seconde Dum Bum erg gaaf! Tot slot nog de Snow Chrystal. Zelfs op de grote afstand op de demo vond ik hem goed overkomen. Ik ga in ieder geval met een glimlach mijn 4 stuks ophalen dit jaar! :)

De finale was ook weer lekker. Ik heb ze wel eens beter en voller gezien hier, maar toch was het weer dik genieten. Het blijft ook altijd mooi om te zien hoeveel liefhebbers er bij deze demo op de been zijn. Het was in ieder geval weer gezellig!

Hieronder ook nog mijn beelden van de finale. De producten die zijn geschoten upload ik in de loop van de week en plaats ze in de betreffende product topics.

Weer genoten in Zoetermeer! Samen met Nyxx en PPW alles van vakkundig commentaar voorzien. Kan je zo uitzenden:D

Alles van China Red dikke prima! Blink en kleur hebben ze prima op orde, goud vaak wat dunnetjes en gevoelig voor wind. Maakt niet zoveel uit wat je pakt, het lijkt veel op elkaar. Maar prima prijs-kwaliteit.

Verder vielen vooral de twistercake met witte blink, Transbomber, Massive Gold en de DumBum-cakes positief op. En natuurlijk de dierencakes, niet normaal wat een burst en spreiding.

We zouden er eigenlijk wat mee moeten doen hé :yes:

Was zeker een prima avond. Paar mooie producten (Bull, Transbomber, 30mm bakken van CR), maar ook de gebruikelijk ''net-niet'' bakken/potten (samen verschillen). Al met al gezellig en druk bezocht evenement. Volgend jaar weer :)!

Gisteren ook weer aanwezig geweest bij de demo van de Vuurwerkhal. Dit is inmiddels een traditie. Het was weer een geslaagde middag en avond op het schietveld en het blijft mooi om zo met de hobby bezig te zijn. De schietlijst sprak mij vooraf al erg aan en 32 artikelen op een schietlijst zien we tegenwoordig niet vaak meer. Jaren geleden was de schietlijst bij de Vuurwerkhal zelfs nog veel langer. De sfeer zat er gisteravond weer goed in. Onwijs veel forumleden en bekenden gezien en ook de normale consument was weer in grote aantallen aanwezig. Ik ben al jaren bekend met de kwaliteit van China Red en ook gisteren presteerde een groot aantal artikelen weer erg goed. Om een aantal toppers te noemen: DumBum 5sec, Snow Crystal, Rooster, Rabbit, Angel Dust, Bull, Thunderbolt, Massive Gold, Lion, Gorilla en Chinook.

De Rooster was ook gisteravond weer één van de toppers. Kleuren leken iets anders t.o.v. een vorige batch, maar ik vond hem erg mooi en indrukwekkend. De Massive Gold ramde er ook flink op los. Ik vond het goud wel wat fijn, maar in combinatie met het tempo is dit echt een kleine krachtpatser. 's middags in de bunker grepen de Gorilla en Lion al mijn aandacht en ik keek er dan ook echt enorm naar uit om deze live te zien. Het is al benoemd maar dit zijn toppers van de bovenste plank. Gewoon erg goed vuurwerk zowel voor de freak als voor de normale consument. Ook de Chinook vond ik erg mooi en vooral het dubbele crackling effect was geweldig. Breng daar maar een aparte single effect cake van uit en het wordt gegarandeerd een topper. De Transbomber wist mij gisteravond niet te overtuigen al kan dat ook komen door het geweld van o.a. de Massive Gold, Gorilla en Lion.

Ook de finale ramde er weer flink op los en was zo een toffe afsluiting van weer een geweldige demo van de Vuurwerkhal. Dit was qua sfeer, schietlijst en beleving precies zoals een demo moet zijn. Complimenten.

Was voor mij de eerste keer naar een demo en toch wel leuk om nu al vuurwerk te kunnen bewonderen.

De dierencakes vind ik idd erg goed, zowel de potten als de compounds. Verder zoals de rest ookal zegt, de hurricane crystal was echt tof, dikke spinners zeg. En de Snow crystal, nu toch twijfelen om er nog snel een van te kopen, wat groot!

Mijn oudste (10 jarige) zoon was ook mee en die was erg onder de indruk (papa, het is zo hard allemaal). De akoestiek was echt geweldig, dat weerkaatsen tussen de flats gaf het een extra dimensie en het weer was ook goed.

Al met al, top avond!

En even kunnen stoeien met mijn telefoon en heb nu wel een idee wat de handmatige instellingen zijn om goes te filmen!

Back
Bovenaan