[Demo] Quartel Vuurwerk Pijnacker - 20 december 2025

Even alles teruggekeken en jammer dat de Topaz Blue weigerde en dat de Snowman tegelijk met de Hurricane werd geschoten. Voor zover te zien was heb je met de Snowman een mooi product in huis. Rambak vond ik op film echt een dikke ''Rambak''.. laat staan dat je er 2 in de straat tegelijk hebt.

Andere producten die op film positief opvielen waren voor mij de Thermal Jewel, Magnificent, Secret Salute en Bloddy Cameleon. En die Melkbus kwam verdikke wel hoog zo te zien.. damn.
Ik was aanwezig, maar de secret salute waren echt alleen maar plopjes. De crackling is nog leuk, maar daar houdt het wel mee op. Het is toch wel een tijdje geleden dat die bak ooit gewoon een goede knalcake was, van de salutes is weinig over!

Even alles teruggekeken en jammer dat de Topaz Blue weigerde en dat de Snowman tegelijk met de Hurricane werd geschoten. Voor zover te zien was heb je met de Snowman een mooi product in huis. Rambak vond ik op film echt een dikke ''Rambak''.. laat staan dat je er 2 in de straat tegelijk hebt.

Andere producten die op film positief opvielen waren voor mij de Thermal Jewel, Magnificent, Secret Salute en Bloddy Cameleon. En die Melkbus kwam verdikke wel hoog zo te zien.. damn.
Secret salute viel echt zwaar tegen hoor man, ti salute is eruit en zei meteen bij de start al tegen @Pyro-adam dit is niks meer flut ding

Ook wij waren aanwezig en natuurlijk erg benieuwd hoe de producten van GBV voor de dag kwamen. Persoonlijk vonden we, ondanks onze wellicht rozig gekleurde bril, dat de producten van GBV in het algemeen beter overkwamen dan bijvoorbeeld Rubro. Deed er in ieder geval zeker niet voor onder.

De Thermal Jewels was echt heel goed overigens! Daarentegen viel de Transbomber wat tegen, maar desondanks blijft een leuke box met heerlijke opbouw.
Van GBV vonden we de Snowman in zeer positieve zin opvallen. Een eervolle vermelding voor de Terracotta/Pitbull, Rambak en Magnificent. De kleuren en tails van de Terracotta waren echt heel helder. Rambak mist voor het mooie net iets aan burst, maar de opbouw is top en we vonden hem beter dan de Transbomber. De Magnificent had een prima burst met mooie boeketten.

De demo zelf verliep niet helemaal vlekkeloos, maar dat mocht de pret niet drukken. Dank voor de organisatie en we nemen de ervaring van de producten mee naar de verkoopdagen.

Ook wij waren aanwezig en natuurlijk erg benieuwd hoe de producten van GBV voor de dag kwamen. Persoonlijk vonden we, ondanks onze wellicht rozig gekleurde bril, dat de producten van GBV in het algemeen beter overkwamen dan bijvoorbeeld Rubro. Deed er in ieder geval zeker niet voor onder.

De Thermal Jewels was echt heel goed overigens! Daarentegen viel de Transbomber wat tegen, maar desondanks blijft een leuke box met heerlijke opbouw.
Van GBV vonden we de Snowman in zeer positieve zin opvallen. Een eervolle vermelding voor de Terracotta/Pitbull, Rambak en Magnificent. De kleuren en tails van de Terracotta waren echt heel helder. Rambak mist voor het mooie net iets aan burst, maar de opbouw is top en we vonden hem beter dan de Transbomber. De Magnificent had een prima burst met mooie boeketten.

De demo zelf verliep niet helemaal vlekkeloos, maar dat mocht de pret niet drukken. Dank voor de organisatie en we nemen de ervaring van de producten mee naar de verkoopdagen.
Leuk jullie even gesproken te hebben, veel succes de komende tijd!

Uhm echt? Ook qua cakes? Ik vond GBV prima presteren maar ook vanwege het contrast met vulcan die door de mand viel. Maar de burst van Rubro (bonfireworks) was toch wel echt een van ander caliber? Bij compounds is het soms een beetje moeilijk vergelijk, met veel shots vs kaliber enz.. Je zou de rambak wel met de TB kunnen vergelijken, allebei 25mm 144 en hebben ongeveer hetzelfde doel.. Maar toch zijn ze ook wel weer anders. Ik vond de Rambak wel constanter over alle 4 de cakes heen presteren maar ook wel eentoniger om naar te kijken. Allebei mooie blokjes wat mij betreft.
Melkbus deed het wel weer lekker, top. Ik zie het dus precies andersom, ik vond Rubro over het algemeen beter overkomen en GBV deed er soms niet voor onder. Daarnaast hebben we ook niet de (verwachte) toppers uit de lijn gezien bij de Rubro compounds.

Maar qua burst voelde je in het publiek echt wel meer sensatie bij de burst van eerdergenoemde cakes. Inderdaad ook de thermal Jewels, die klapte heerlijk.

Zo we zijn een paar uurtjes verder, dus zoals beloofd nog een wat uitgebreider verslagje. Zoals ieder jaar was het ook dit jaar weer gezellig druk. Nog wel iets drukker zelfs dan voorgaande jaren naar mijn idee. Ik was er behoorlijk ruim van te voren en zelfs toen stonden er al de nodige mensen. Het vak in het midden dat speciaal gereserveerd was voor alle camera's was echt top! Alle ruimte op deze manier en gelijk een goede plek om alle liefhebbers te verzamelen (ik zal ze verder niet in een hokje plaatsen). De sfeeractie vooraf met de strobe fakkels was super leuk! Ze gingen trouwens goed lang door, leuk spul! En af en toe een brandende ster in je nek werd je gelijk weer warm van. :p

Dan de demo zelf. Zoals gezegd niet geheel vlekkeloos geschoten. Er liepen wat dingen door elkaar. Wat weigeraars, etc. Jammer. Verder wel veel goede producten gezien. Alles van BonFireworks presteerde erg goed. Ook een hele goede burst bij alle producten. De Thermal Jewels vond ik er positief uitspringen. Prachtig goud, goede burst. Baal ervan dat ik die niet eerder in het jaar meegenomen heb, maarja het is keuzes maken. De Universe of Passion vond ik een heel stuk beter presteren dan vorig jaar. Goed om te zien dat er bij Evo toch verbetering in de kwaliteit zit. De Rambak was een lekker blok. Bijzondere crackling en een heerlijk tempo. En dan de Snowman. Hier was ik heel benieuwd naar, aangezien het een soort van remake van de goede oude Snowstorm zou moeten zijn. Helaas schoot de Hurricane erdoor. Maar wat er van te zien was, was echt heel erg goed. Zo goed dat ik erover twijfel om hem alsnog aan te schaffen. Het is precies mijn smaak.

Er waren helaas ook wat floppers. De Secret Salut bijvoorbeeld. Waar we in het verleden grapjes maakten over de verborgen salutes kunnen we nu grappen maken over de verborgen burst. Helemaal niets van over helaas. Ook de Transbomber kwam er matig over. Cake 1 leek wel de helft van de inhoud te missen. Cake 3 en 4 waren nog wel oké en de crackling tails in cake 2 en 4 vind ik een leuke toevoeging. Gek genoeg gingen de Transbombers in de finale ietsje beter. Behalve die op de meest rechter post. Die kakte ineens volledig in. Benieuwd waar dat hem in zit. Inconsistente productie? Vocht?

De finale was, sorry, een rommeltje. Een misrekening kan, maar een gat van meer dan een minuut? Dan is er ergens toch echt een nulletje teveel achter gezet in het tijdscript. Afijn. Er zaten wel toffe producten in. De Matador, Terracotta, en de toevoeging van PSE waren top! Hieronder mijn beelden. Ik heb de pauzes er even uitgeknipt, vandaar dat de overgang soms wat gek aan kan voelen.

Ondanks de kleine probleempjes tijdens het schieten van de vuurwerkdemo heb ik intens genoten. Het moment dat je daar staat, omringd door zoveel mensen die allemaal met dezelfde verwachting kijken, blijft voor mij iets heel bijzonders. Juist met de gedachte dat dit misschien wel het laatste jaar was dat we vuurwerkdemo’s op deze manier mogen meemaken, maakt het voor mij als liefhebber toch wel apart. De enorme opkomst liet duidelijk zien dat vuurwerk nog altijd leeft, dat het mensen raakt en dat er elk jaar weer naar wordt uitgekeken. Hierbij enkele foto's van gister avond

mncHT3a.jpeg

365JDoB.jpeg

eOsD7EL.jpeg

Gb6hmxO.jpeg

0BblTdi.jpeg

8nk9kDG.jpeg

KxrR65k.jpeg

bPw8IXZ.jpeg

hxWIQN5.jpeg

xWDvPfN.jpeg

9peSyQh.jpeg

QBRlqiT.jpeg

Wx1hwIe.jpeg

HJR4s9U.jpeg

Vond het echt heel slecht. 3 of 4 artikelen die niet af gingen, producten die tegelijk gingen.. dit controleer toch? Producten waren wisselend van kwaliteit

Back
Bovenaan