De weersverwachtingen

Gelukkig hebben we David! De altijd vriendelijke en geruststellende weer guru.
Hopen dat de weergoden ons de 31ste net zo goed gezind zijn.

Kijk nu al uit naar jou bevindingen david! Hopelijk brengt het veel goeds...

Volgens mij word het eerst nog stuk warmer, maar gaat de temperatuur richting kerst toch langzaam dalen.

Niet Alle runs gaan 15 dagen vooruit dus vanaf vandaag en morgen zal kerst steeds beter in beeld komen.

Hoop dat ik alle kaarten goed gelezen heb :p

Vooruitzichten oud en nieuw pas in de loop van volgende week....

Op de weerkaart wordt vanaf vrijdag de strijd der giganten gevoerd...Boven Rusland een 1055 hoog, boven de Oceaan een 965 hPa laag, ofwel 90 millibar verschil. Dat levert veel wind op 8-9 Bft op zee en rond de ZW Noorse Bergen komt zelfs een zuidoost 11 Bft te staan. (dikke blauwe pijl) Deze verandering geeft bij ons een enorme stijging van temperatuur vrijdag aanstaande, die gaat snel richting 9 of 10 graden. Vervolgens lijken we tot rond de kerst wel met actieve lagedrukgebieden te maken. De Russische beer lijkt echter nog niet verslagen en blijft op afstand liggen, wellicht wakend om ineens een keer een flinke sprong te maken richting West Europa. In ieder geval vanaf vrijdag geen winterse perikelen meer en een T-shirt minder dragen voorlopig.
giganten.png

Ik heb het gevoel dat we dit jaar veel pech met het weer hebben rond de jaarwisseling.!
Maar aan de andere kant bedenk ik me dat ze soms het weer voor 1dag vooruit nog niet goed kunnen spellen dus er is hoop. Hopen maar dat davidh volgende week met positieve verwachtingen komt.

Met kerst hoop ik wel op een beetje sneeuw, maar de temperaturen die verwacht worden voor volgende week (5-8graden), mogen met oud en nieuw ook wel. Lijkt me ook wel een keer lekker, een redelijk warm oud en nieuw.

Met kerst hoop ik wel op een beetje sneeuw, maar de temperaturen die verwacht worden voor volgende week (5-8graden), mogen met oud en nieuw ook wel. Lijkt me ook wel een keer lekker, een redelijk warm oud en nieuw.

Vorig jaar was het anders 12 graden boven nul. :p Ach we zien wel wat voor weer het word. Je kunt er zo weinig aan doen, behalve klagen. :)

Eigenlijk is de enigste weertype die ons tegen zou moeten kunnen houden, mist die zo dik is dat je je eigen vuurwerk niet meer kan zien. Oke, echt harde wind kan ook n probleem zijn, maar goed. Verder...

Ik heb afgelopen jaren geleerd dat als ik hoop dat t mooi weer wordt: T rot weer lijkt te worden. Maar zodra die wens/gedachte weggaat en alle hoop uit me ziel gehaald is, blijkt alles toch leuker te worden.

Qua Kerstmis hoop ik weer een witte boel. Maar zoals nu, lijkt t regenachtig te worden. Agh we zitten toh de hele dag binnen. Pak wat suiker en je hebt sneeuw binnen wat nog eetbaar is ook xD

En ja op Oud & Nieuw. Nog niet bekend wat t woord. Maar regen/hagel/ijskou/hitte. Houden me echt niet tegen om te stoken. Zeker nu ik n paraplu heb en aansteeklonten gebruikt.

Klagen is wel iets waar ik heel goed in ben. Maar goed. Op dit moment maakt t me nog niks uit. Zolang ik 29 december maar me vuurwerk veilig en droog op me fiets kan ophalen.

Dacht dat we in 2008 die erge mist hadden.Was echt zwaar balen,want toen moest ik stoppen om 12 uur om vervolgens alles 1 januari af te steken.

Zal wel weer meevallen denk ik. Als ik terug kijk naar de afgelopen jaren, is er 1 keer een jaar geweest dat het met bakken uit de lucht kwam.

Het is alweer heel wat jaren terug dat ik stond te stoken met een mooie blauwe lucht en een winters zonnetje op mijn bol. Het is wel koud op dat soort dagen maar echt het perfecte stookweer. Laatste jaren altijd miezerig en veel nevel :S

Precies, om nu al over te praten.. is nog helemaal niet betrouwbaar.

Even op david wachten met zijn altijd vriendelijke en duidelijke updates, vanaf volgende week maandag.

Ps. stel het is pokkeweer met nieuwjaar, dan mag je 1 januari in de avond afsteken? :D

Dat mag niet en toch doen we het allemaal :P

Even offtopic...Maar dat is niet helemaal waar. Paar jaar geleden was het in sommige delen van het land zo mistig, dat er gemeentes waren die het gedoogde om het gekochte vuurwerk op 1 januari toch af te steken.

Maar laten we er niet op hopen dat dit gebeurt. Hoop dat het zulk weer als vandaag zal zijn, heerlijk!

Oke, dan mag dus waarschijnlijk toch wel.... mja hoop gewoon dat het mooi weer is. Maar dat gaan we meemaken jongens. Elke dag en elk uur komt het dichterbij en wordt het weer ook steeds betrouwbaarder xD

Back
Bovenaan