De Traditie

ofwel gewoon een omlabeling van de special #1, die voor minder dan 5 tientjes te scoren is

Qua effecten redelijk gelijk, maar ik ga er vanuit dat deze compound 30mm is en geen 25mm?

Ik moet zeggen dat ik hem wel serieus aantrekkelijk vind. Afhankelijk van de freakprijs, ga ik deze wel halen en samen met de Special #1 schieten als middelste in W-shape.

De film stelt me in ieder geval niet teleur!

Qua effecten redelijk gelijk, maar ik ga er vanuit dat deze compound 30mm is en geen 25mm?

Ik moet zeggen dat ik hem wel serieus aantrekkelijk vind. Afhankelijk van de freakprijs, ga ik deze wel halen en samen met de Special #1 schieten als middelste in W-shape.

De film stelt me in ieder geval niet teleur!

nope, is 25mm

ofwel gewoon een omlabeling van de special #1, die voor minder dan 5 tientjes te scoren is

Ik raad je dan aan om nog eens een filmpje van de special#1 te kijken. Enige gelijkenis die ik zie in de beide boxen is dat het de lucht in schiet en daar voor mooie effecten zorgt...

Ik vind het wel een gave box, gewoon rammen met de king of blue en strobe attack, lijkt het op. 1 vind euro ook wat matig en denk dat er meer marge beschikbaar gesteld kan worden ten behoeve van de traditie.

Laatst bewerkt:
Laat ik (voor de verandering) eens een beetje kritisch zijn.

Ik vind de donatie van 1,- wel een beetje armoede. Natuurlijk, leuk gebaar en iets met een gegeven paard. Tegelijkertijd vraag ik mezelf af wat de voornaamste reden van deze actie is, het behoud van de traditie of eigen belang? 1,- van de marge weggeven om daar goodwill (imago) en een hogere afzet mee te bewerkstelligen. Vanuit marketing oogpunt geen gekke gedachte, maar laat ik uitgaan van een win-win en alle helpende beetjes waarderen.

Misschien zijn mijn verwachtingen van importeurs (algemeen) te hoog, maar ik vind dat zij hun belangen onvoldoende behartigen, los van de dekmantel ‘achter de schermen’. Je hebt immers ook een podium nodig om publiek te bereiken in plaats van alleen maar optreden in een geluidsdichte studio.

Qua product, leuke rambak maar wel 13 in een dozijn. Niet overdreven duur, maar redelijk aan de prijs. Ben groot fan van het label.

Ok, het doet misschien iets. Maar mijn reactie komt deels voort uit frustratie. Ik heb jarenlang flink wat tijd en energie gestoken in het behoud van onze traditie. Het ontwerpen en op de markt brengen van een cake of box als deze (een statement voor de traditie, inclusief sponsoring) is toen ook meermaals concreet als idee aangedragen op diverse plekken. Maar dan wel branche-breed (ofwel: meer boxen) en met een hoger percentage dan 1%.

Je raadt het al, daar is NIETS mee gedaan.

Dat ze dan nu zo'n beetje 10 jaar later met dit op de proppen komen, terwijl het 1 seconde voor (of over?) 12 is, is ronduit bedroevend.

Hoeveel van deze boxen zullen ze importeren? 500? Gefeliciteerd, 500 euro voor het behoud van de traditie. Succes tegen een club met o.a. Achmea aan boord, met HELE diepe zakken.

Dit is een zoveelste brevet van onvermogen. Er werd onlangs 'gevierd' dat alle partijen binnen de NL vuurwerkwereld met elkaar aan tafel zaten. Pas NADAT de hele branche een jaar niet heeft mogen verkopen en de consument een jaar niet heeft mogen afsteken.

Daar zakt mijn broek echt van af.

Kan me hier goed in vinden!

Ik raad je dan aan om nog eens een filmpje van de special#1 te kijken. Enige gelijkenis die ik zie in de beide boxen is dat het de lucht in schiet en daar voor mooie effecten zorgt...

Bedankt voor de tip! Ik heb mijn eigen filmpje nog eens goed vergeleken met deze fake film van De Traditie en ik ben ervan overtuigd dat wie deze box bestelt, 31-12 gewoon de special #1 in de straat heeft staan. Maar goed, als jij je graag laat naaien...

Ik heb ze ook allebij bekeken. En moet zeggen dat ze echt wel op elkaar lijken. Alleen dat als je de filmpjes vergelijkt dat de Traditie iets sneller schiet dan de filmpjes van de special#1. Maar dat kan ook een kwestie van goed doorlonten zijn.

Bedankt voor de tip! Ik heb mijn eigen filmpje nog eens goed vergeleken met deze fake film van De Traditie en ik ben ervan overtuigd dat wie deze box bestelt, 31-12 gewoon de special #1 in de straat heeft staan. Maar goed, als jij je graag laat naaien...

Special 1 en deze box zijn (als sample) iig verschillend. Eerste stuk lijkt er idd heel erg op, alleen de final is bij deze met gouden blinkers en de special 1 bevat een crackling finale.

Sorry, wist niet dat je lange teentjes had :wink: Ik vind de boxen toch echt wel verschillen van elkaar qua effecten wat ik op de films zie. Omlabelingen zijn voor zover ik tot nu toe begrijp 1-op-1 producten met alleen een ander label (om-labeling). Als de effecten verschillen is er volgens mij dus geen sprake van een omlabeling.

Heb ze overigens allebei niet besteld en staan beide ook niet op het wensenlijstje. Dus met dat naaien zit het wel goed. Overigens wordt de special-serie behoorlijk gewaardeerd als ik de topics zo lees. Als deze ‘traditie’ voortgezet wordt heb je gewoon een goeie bak in de straat staan waar je prima van kunt genieten.

Verschil is ook de eindsalvo, die is zo te zien rood.

Je kan het zien als blauw-wit-rood, wat de Nederlandse vlag (omgekeerd) is, wat voor NL Traditie staat.

Dat het soortgelijke effecten zijn ben ik eens, maar de uitwerkingen zijn wel wat verschillend, zeker geen omlabeling, wel zelfde opbouw.

Man, deze wil je toch graag hebben, al was het alleen maar om het label....echt Hollands.

Ze hebben, wel wat, weg van die special 1, maar er ontbreekt dat rode er door heen, en de tempo is veel hoger. Vindt wel een Rammer van een box, uit werkingen zijn ook lekker groot, mooie label erop,

Mooie box hoor! is er ook een afbeelding van de andere kant van de box? Voor meer tradities?
Prijs waarvoor ik hem heb gezien vind ik wel wat hoog :)

Ik snap de vergelijking met de special#1 en daar heeft deze box ook echt wel iets van weg. De finale is echter best wel anders. Het label is daarbij ook nog eens geniaal. Daarom alleen al een musthave voor mij.

Ik ben benieuwd hoe die in de straat zal presteren iig!

Ben wel benieuwd of mensen deze Traditie al besteld hebben. Blijft op video een geweldige box!

Heb m tijdje terug meegepakt voor 55 euro geloof ik. Denk dat ik m niet eens ga afsteken. Mooi label voor in de kast

Prijs staat vast en de winkeliers mogen hier geen actie van maken. Dit staat ook duidelijk in de catalogus van Katan dit jaar. Die 'ene' euro vind ik inderdaad ook mager. Uiteraard weten we natuurlijk niet wat er verder is afgesproken met andere acties etc.... Ook lijkt me dat andere leveranciers dit gaan doen, zodat ze met ze alle sterker staan.
Deze box is ook alleen maar voor Nederland gemaakt en zal wat minder geproduceerd zijn waardoor kosten hoger komen, maar dan nog is 1 euro wel erg weinig.

Hij staat nog op de katan lijst; dus ben benieuwd wie hem dit jaar eindelijk uitgeleverd gaat krijgen/ danwel gaat bestellen! :D

Back
Bovenaan