Ok, het doet misschien iets. Maar mijn reactie komt deels voort uit frustratie. Ik heb jarenlang flink wat tijd en energie gestoken in het behoud van onze traditie. Het ontwerpen en op de markt brengen van een cake of box als deze (een statement voor de traditie, inclusief sponsoring) is toen ook meermaals concreet als idee aangedragen op diverse plekken. Maar dan wel branche-breed (ofwel: meer boxen) en met een hoger percentage dan 1%.
Je raadt het al, daar is NIETS mee gedaan.
Dat ze dan nu zo'n beetje 10 jaar later met dit op de proppen komen, terwijl het 1 seconde voor (of over?) 12 is, is ronduit bedroevend.
Hoeveel van deze boxen zullen ze importeren? 500? Gefeliciteerd, 500 euro voor het behoud van de traditie. Succes tegen een club met o.a. Achmea aan boord, met HELE diepe zakken.
Dit is een zoveelste brevet van onvermogen. Er werd onlangs 'gevierd' dat alle partijen binnen de NL vuurwerkwereld met elkaar aan tafel zaten. Pas NADAT de hele branche een jaar niet heeft mogen verkopen en de consument een jaar niet heeft mogen afsteken.
Daar zakt mijn broek echt van af.