Ik heb een ietwat gekke vraag waarop ik graag een serieus antwoord wil van een LVC-kenner. Mijn vraag moet je niet verkeerd opvatten, dus goed lezen
Waarom heeft Original de LVC opgericht? Wat krijgt een LVC-lid precies voor zijn lidmaatschap? Naar mijn idee MOET er gewoon een soort addertje onder het gras zitten. Het lidmaatschap kost niets, maar wat krijg je er dan voor? Waarom zou ik überhaupt lid worden? "Extra korting bij Original winkels" zeggen jullie dan. Ja, nou nee. Ik
las zojuist hier dat iedereen die LVC-acties kan krijgen, als je maar even dat pasje ontvangt. Wat heeft die pas dan voor zin als iedereen dat voordeel krijgt?
"LVC organiseert leuke meetings". Ja, dat klopt. Maar heb ik daar een lidmaatschap voor nodig? Er zijn ook prachtige meetings zonder dat daar het labeltje LVC aan hangt. Met dat pasje koop ik geen extra biertje en wordt er ook geen duurdere DJ ingehuurd van het geld gewonnen uit lidmaatschap.
Bij andere pasjes (denk aan AH Bonuskaart) wordt het koopgedrag van de klant geregistreerd, waaruit het bedrijf weer marketing-technische dingen kan afleiden. Dat kan ik helemaal begrijpen. Maar het lijkt mij niet dat Original met het pasje gaan afleiden wie, wat waar wanneer koopt aan artikelen, of vergis ik me daarin?
Het argument dat de LVC in het leven is geroepen om "een grote organisatie te maken in stichtingsvorm zodat er eindelijk een goede vuurwerkclub komt van mensen die veilig en leuk met vuurwerk om wil en kan gaan" (
bron) vind ik ook nogal raar. Als elke Hollander die in de winkel van korting wil profiteren zo'n pasje krijgt, verlies je dat hele waardeaspect! Jan en alleman is aan de pas om maar die korting te krijgen. Op die manier garandeert die pas niets, en heeft hij geen enkele waarde. Liever zie ik dan een "elite"; een pas die je waard moet zijn. Niet een club met 2000 leden, omdat je die pas nodig hebt om die korting te kunnen krijgen. Want dat is wat je nu krijgt.
Ik heb de pas nooit begrepen en ben ook geen LVC lid. Het is haast een soort protest dat ik er geen lid van ben, omdat ik het een beetje 'verdacht' vind. Voor wat hoort wat; wat is het voordeel voor Original?