De Leuke Vuurwerkmensen Club

Ik heb een ietwat gekke vraag waarop ik graag een serieus antwoord wil van een LVC-kenner. Mijn vraag moet je niet verkeerd opvatten, dus goed lezen :p

Waarom heeft Original de LVC opgericht? Wat krijgt een LVC-lid precies voor zijn lidmaatschap? Naar mijn idee MOET er gewoon een soort addertje onder het gras zitten. Het lidmaatschap kost niets, maar wat krijg je er dan voor? Waarom zou ik überhaupt lid worden? "Extra korting bij Original winkels" zeggen jullie dan. Ja, nou nee. Ik las zojuist hier dat iedereen die LVC-acties kan krijgen, als je maar even dat pasje ontvangt. Wat heeft die pas dan voor zin als iedereen dat voordeel krijgt?
"LVC organiseert leuke meetings". Ja, dat klopt. Maar heb ik daar een lidmaatschap voor nodig? Er zijn ook prachtige meetings zonder dat daar het labeltje LVC aan hangt. Met dat pasje koop ik geen extra biertje en wordt er ook geen duurdere DJ ingehuurd van het geld gewonnen uit lidmaatschap.
Bij andere pasjes (denk aan AH Bonuskaart) wordt het koopgedrag van de klant geregistreerd, waaruit het bedrijf weer marketing-technische dingen kan afleiden. Dat kan ik helemaal begrijpen. Maar het lijkt mij niet dat Original met het pasje gaan afleiden wie, wat waar wanneer koopt aan artikelen, of vergis ik me daarin?
Het argument dat de LVC in het leven is geroepen om "een grote organisatie te maken in stichtingsvorm zodat er eindelijk een goede vuurwerkclub komt van mensen die veilig en leuk met vuurwerk om wil en kan gaan" (bron) vind ik ook nogal raar. Als elke Hollander die in de winkel van korting wil profiteren zo'n pasje krijgt, verlies je dat hele waardeaspect! Jan en alleman is aan de pas om maar die korting te krijgen. Op die manier garandeert die pas niets, en heeft hij geen enkele waarde. Liever zie ik dan een "elite"; een pas die je waard moet zijn. Niet een club met 2000 leden, omdat je die pas nodig hebt om die korting te kunnen krijgen. Want dat is wat je nu krijgt.
Ik heb de pas nooit begrepen en ben ook geen LVC lid. Het is haast een soort protest dat ik er geen lid van ben, omdat ik het een beetje 'verdacht' vind. Voor wat hoort wat; wat is het voordeel voor Original?

Ha die darksoul
Hierbij wat info mbt het lidmaatschap van de LVC.
De bedoeling is dat de stchting (vzw in belgie) een serieuze partij wordt ten opzichte van verschillende overheden,zodat er onderhandelt kan worden wanneer er bijvoorbeeld een Zenatrophy georganiseert kan worden in Belgie,als stichting met een behoorlijk ledenaantal gaat dat eenmaal eenvoudiger dan als je een klein clubje mensen bent,we hebben al 2 maal een trophy af moeten blazen,omdat als een gemeente het woordje vuurwerk hoort,er paniek in de tent komt en het dus afgeblazen wordt.Ook is het de bedoeling om als stichting te proberen vuurwerk in een goed daglicht te plaatsen,nu wordt vuurwerk alleen maar in het niews gebracht als er weer eens iets gesloopt wordt of ongelukken gebeuren,en illegaal is ook spannend voor diverse kranten.De trophy bewees dat het ook anders kan.Diverse meetings is ook onderdeel van de LVC,helaas is er in de benelux geen enkele andere vw club,wel bijvoorbeeld in de USA,daar kan men meedoen aan verschillende workshops,meetings en wedstrijden.
Koopgedrag registreert de LVC niet.Wel stuurt men als er iets te doen is (Meetings,workshops,oid) of er speciale kortingen zijn een nieuwsbrief.
Inderdaad iedereen mag lid worden als men in 1 van de Zenawinkels in Belgie komt,net als bij de Ah of een andere winkel.
Mocht je nog vragen hebben horen wij het graag.
Groet hennn
PS ook jij bent welkom bij de LVC.Kijk op www.zenavuurwerk.com of kom naar de Zena megastore in Olen voor meer info.

Ha die Darksoul,
Nu het antwoord op je vraag.
Het is voor Original van levensbelang om vuurwerk uit een kwaad daglicht te krijgen.Positief in het nws komen dat is de missie.
Wij houden zelf ook van vuurwerk,dat is precies de reden dat we ooit in deze handel zijn gestapt,natuurlijk zijn we een commerciele organisatie,maar niet zonder liefde voor het produkt en onze klanten.
Groet,
Henri

De Leuke vuurwerkmensenclub zoekt nog aktieve leden voor het mede organiseren van wedstrijden,festivals,workshops en meetings,heb je interesse,meld je dan aan.

De Leuke vuurwerkmensenclub zoekt nog aktieve leden voor het mede organiseren van wedstrijden,festivals,workshops en meetings,heb je interesse,meld je dan aan.

Interessante en tevens een uitdagende post want er komt nog al wat bij kijken bij het organiseren van al die activiteiten waar vuurwerkfreaks hun hart aan kunnen ophalen en je je dus bezig houd met een hele dankbare taak voor het gehele vuurwerkwereldje.

bunker.jpg
Beste Lvc leden...
Allereerst wensen wij jullie een super 2013,
zoals jullie hebben gemerkt, hebben we het afgelopen jaar flink aan de weg getimmerd en is het leden aantal dan ook toegenomen, waar we erg blij om zijn!
In de planning voor dit jaar staan voorlopig 3 evenementen op het programma;

- de mei-meeting (met gratis BBQ, workshop & voorstelling van de nieuwe producten)

- zaterdag 6 juli 2013 schieten wij de grootste vuurwerkshow van de Benelux ‘de Geelse kanaalfeesten’, ook hier is een speciale vip tent voor LVC-leden ingericht.

En als klap op de vuurpijl zijn we in vergaande onderhandelingen om dit jaar weer de Zena-trophy te organiseren (De vuurwerk-wedstrijd voor Lvc-leden!)
Dit zal, als alles meezit, ergens in september of oktober plaats vinden.

Om dit alles in goede banen te leiden zoeken wij nog enkele leuke, energieke mensen die actief willen meewerken binnen de organisatie van de Lvc. Iedereen kan zich aanmelden via: [email protected]

We hebben via email veel vragen gekregen of we een lijst hebben van wat er allemaal in de januari solden is,nu is dat een erg lange lijst dus hierbij nog wat voorbeelden: http://us6.campaign-archive1.com/?u=c5e54ec53242a5b4a96b8fc62&id=3222259c93&e=010aff73b2
Voor rest van de producten kunnen jullie best naar de winkel in Olen komen, jullie zullen niet teleurgesteld zijn!

Mvg,
Het Zena- Lvc team.

Een tijd terug heb ik me aangemeld om jullie vrijwillig te helpen. Desnoods alleen achter de computer.
Het is nu al 2 maanden verder en ik zou graag willen weten hoe het ervoor staat met de aanmeldingen.

Ik ben benieuwd... hoorde dat jullie nog naar fallas waren geweest. Dus waarschijnlijk best druk ?
Mvg,
Eric

Back
Bovenaan