De Hofbar vanavond: Moet er een vuurwerkverbod komen? NPO2, 22.45 uur

Jammmer dat dit geen uur duurde...op het laatst had de oogarts niks meer te zeggen en had Evelien hem klem. Iedereem die daar met letsel komt zal niet zeggen dat het door illegaal vuurwerk was... daarnaast zat die oude bok maar wat te knikken en was niet erg sterk.

Heel goed gedaan, Evelien! :applause: Je kwam sterk over, ondanks dat je veel zwakke argumenten moest weerleggen en daardoor nauwelijks zelf je zegje kon doen.

Heb stiekem zitten genieten, werden op de momenten aardig de mond gesnoerd.
Dat het slachtoffer er zit is zeer treurend voor hem, alleen “hypocriet” dat het eerst fout moet gaan om een verbod in te stellen volgens hem. En dan toch tot de conclusie komen dat die niet de juiste gebruiksaanwijzing heeft opgevolgd. Al met al het kleine stukje zend tijd mooi aangepakt Evelien !!

Namens de Vuurwerk Federatie:

Een EXPLOSIEF debat bij De Hofbar vanavond! Evelien van van Vuurwerk Vrouwen heeft namens alle vuurwerkliefhebbers en de Vuurwerk Federatie eens goed de waarheid kunnen vertellen over de prachtige traditie van het Nederlandse consumentenvuurwerk. Bedankt aan iedereen die hieraan heeft meegewerkt!

Nieuwjaar-1080x628.jpg

Jammmer dat dit geen uur duurde...op het laatst had de oogarts niks meer te zeggen en had Evelien hem klem. Iedereem die daar met letsel komt zal niet zeggen dat het door illegaal vuurwerk was... daarnaast zat die oude bok maar wat te knikken en was niet erg sterk.

Die oogarts begon inderdaad een beetje te zweten op het laatst, voelde zich niet jofel meer. In zijn kakkerskringen is het natuurlijk ongebruikelijk dat iemand zo direct tegen je is. Bovendien had hij goed door dat Arler hem aanviel op zijn zwakke punt (betrouwbaarheid verklaringen slachtoffers).

Mooi ook wel dat dat slachtoffer op z'n kloten kreeg. Geen bril op doen en dan ook nog met je stomme kop er boven gaan hangen. Niet van dat politiek correcte gedoe. Gewoon: eigen schuld, dikke bult.

Ik denk dat we Arler de komende tijd vaker op tv gaan zien.

Evelien heeft het heel goed verwoord! Helaas ook weer heel veel anti vuurwerk en veel onwaarheden door Henk en de oogarts! En dan ook nog zeggen dat de PVV Langzaam aan het kantelen is qua vuurwerk.... Maar evelien heeft ook zeker iedereen laten zweten! Ze hadden eigenlijk eens een rotje moeten afsteken dan zien ze dat het daar niet aan ligt....

Prachtig, de oogarts bleef in zijn getallen hoekje vast zitten en beide werden ze door het publiek uitgelachen voor hun utopische idee van vuurwerkshows in Nl bij een totaal verbod.

Dit heeft goed uitgepakt voor ons dankzij evelien die wel verstand van zaken heeft en Sjon die het door de nuchtere bril bekijkt

Zelfs mooi dat die oogarts toe moest geven dat van die 400 slachtoffers maar deel door legaal gebeurt ook al was dat maar vluchtig op het eind, dat had er nog even extra ingewreven moeten worden.

Wat een tranen trekkend item was dit. Vooropgesteld dat ieder slachtoffer er een te veel is, en dat ik dit niemand toewens (ongeacht of dit door consumenten- of professioneel vuurwerk wordt veroorzaakt).

Maar ik vond het schokkend om te zien dat een politicus zonder enig gevoel voor realiteitszin spreektijd krijgt. Tot die conclusie kom ik door de suggestie dat een centrale vuurwerk per gemeente een alternatief is (en dan beelden van Sydney krijgen). Zelfs als je een realistischer NL-show neerzet vraag ik mij af hoeveel gemeenten dit financieel kunnen/willen dragen. Laat staan dat de goede man zich verdiept heeft in de uitvoerbaarheid van dit onzalige plan. Ik ben benieuwd waar hij denkt de bezigers vandaan te halen. Of gaan we, afhankelijk van waar je woont 31/12, 1/1, 2/1, 3/1 etc. O&N vieren :confused:

Wat een tranen trekkend item was dit. Vooropgesteld dat ieder slachtoffer er een te veel is, en dat ik dit niemand toewens (ongeacht of dit door consumenten- of professioneel vuurwerk wordt veroorzaakt).

Maar ik vond het schokkend om te zien dat een politicus zonder enig gevoel voor realiteitszin spreektijd krijgt. Tot die conclusie kom ik door de suggestie dat een centrale vuurwerk per gemeente een alternatief is (en dan beelden van Sydney krijgen). Zelfs als je een realistischer NL-show neerzet vraag ik mij af hoeveel gemeenten dit financieel kunnen/willen dragen. Laat staan dat de goede man zich verdiept heeft in de uitvoerbaarheid van dit onzalige plan. Ik ben benieuwd waar hij denkt de bezigers vandaan te halen. Of gaan we, afhankelijk van waar je woont 31/12, 1/1, 2/1, 3/1 etc. O&N vieren :confused:

die man van 50+ wordt ook niet serieus genomen in Den haag dus laten wij dat ook vooral niet doen :P

Tenenkrommend deze uitzending... Maar zijn had soms goede tegenargumenten waar de mannen niks op te zeggen hadden.

Zag trouwens ook familie Nooijen van Ano Vuurwerk zitten. Beter al die vrouwen aan tafel kunnen zetten, dan had je kunnen lachen.

Dikke complimenten voor Evelien, die snoerde de heren een aantal keren flink de mond. Moeilijk met deze mensen in discussie te gaan, staan nergens voor open en hebben totaal geen verstand wat er daadwerkelijk aan de hand is.

Ik eis hetzelfde hoeveelheid vuurwerk in mijn dorp te zien is met 800 inwoners als dat in Rotterdam.
Ik hoop wel dat het niet verder is dan 3 kilometer lopen anders zit ik weer dronken achter het stuur op de terug weg.

Die mensen hebben echt een plaat voor de kop hoor. Hoe kun je nou een vuurwerkshow van Sydney laten zien als voorbeeld voor Nederland? Denk is ff na man, dat kan helemaal niet betaald worden. En ze praten overal maar omheen, luister eens goed naar wat Evelien te zeggen heeft. Deze dame heeft volkomen gelijk, en de filmpjes die je zag heeft te maken met dronken mensen, niet met vuurwerk. Dankjewel Evelien, ik hoop dat je vaker aan tafel wordt uitgenodigd zodat je onze passie en liefde kunt verwoorden aan Nederland!

Back
Bovenaan