De Gelderlander: PVV meest radicaal in afwijzing van verbod

Fegefeuer

VWC lid
Opmerkelijke alinea in de papieren editie van vandaag van de krant de Gelderlander. In een verhaal onder de kop 'Kamer fel tegen verbod op rotjes en vuurpijlen' valt het volgende te lezen:

De PVV is het meest radicaal in de afwijzing van een verbod. De partij van Geert Wilders ontkent dat er grote problemen zijn rond de jaarwisseling.

Vermoedelijk staat dit verhaal ook in het AD en andere regionale dagbladen. De auteur werkt namelijk bij het AD, dat landelijk nieuws levert aan de regionale kranten die zijn aangesloten bij de Persgroep.

Er worden door sommige grote problemen van gemaakt, om de publeike opinie te beïnvloeden.

Het AD, zijn dat niet die oplichters van de haringtest? stelletje oplichters

Oplichters ja. Die oliebollentest is ook zo corrupt als de pest.

Maar het gaat er om dat de PVV kennelijk mordicus tegen een vuurwerkverbod is. Dat betekent volgens mij dat de VVD het zich niet kan permitteren voor enig verbod te zijn, uit angst kiezers te verliezen aan de PVV. Benieuwd of de PVV in het komende Kamerdebat de kaart van de grote-stedenproblematiek gaat trekken. Geldt ook voor Forum voor Democratie trouwens. Zou mij niet verbazen als PVV en FvD veel potentiele kiezers denken te vinden onder de vuurwerkliefhebbers.

Over het algemeen zijn PVV aanhangers gemiddeld genomen per definitie al vuurwerk liefhebbers.

*EDIT* hou het netjes

Ik zou al bijna op pvv gaan stemmen. Hopelijk zijn er meer partijen die niet toegeven aan de hetze

Ik zie de mens als wereldburger. Geloof niet in grenzen, verschillen of verboden. Ik kom met mijn politieke stem altijd links van het midden uit. Maar ik ben gek op vuurwerk...
Vuurwerk heeft dus in mijn geval niets met een politieke voorkeur te maken.

Back
Bovenaan