De Chainthunder...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Red Baron,

Heb jij enig idee hoeveel kartons er nog staan nu bij Alpeco? Anders wacht ik gewoon een nieuwe levering af. Ga toch pas eind van de zomer langs dus ik heb nog ff tijd.

Red Baron,

Heb jij enig idee hoeveel kartons er nog staan nu bij Alpeco? Anders wacht ik gewoon een nieuwe levering af. Ga toch pas eind van de zomer langs dus ik heb nog ff tijd.

Bel daarvoor even op naar Alpeco, RedBaron heeft geen inzicht in de voorraad. :wink: Belletje is zo gepleegd en weet je het precies.

Ik heb een video gezien op youtube van een mat die er wel erg bruut uitzag alleen heb ik geen idee welke mat het is, Gezien het geweld denk ik dat het een nitraat mat is dus post ik hem ff hier.

http://www.youtube.com/watch?v=RJHY8XHZTgg&feature=related

Zou iemand mij willen vertellen welke mat het is?
Alvast bedankt.

ik heb geen verstand van deze dingen .
maar naar mijn idee was dit geen chainthunder maar een klein hindoe rolletje

Ik hoorde ze iets zeggen over 100.000 klapper, maar de rol lijkt me iets kleiner.. schat dus 20.000 ofzo? geen nitraatmaat iig

Back on topic..

Had dit jaar ook wat chainthunders in huis.. Geweldig!

Om dit even af te handelen. Het is duidelijk dat het een chineese rol is. Ik zelf denk dat het een 30k is omdat hun ook een ander filmpje hebben waar ze op precies dezelfde plek staat. Gewoon hetzelfde filmpje dus. Dus het is gewoon een 30k die door de wint erg snel ging. :wink:

Back on topic. :)

Feit dat iets slapper is ja of nee zegt helemaal niks. Als er iets veranderd is aan het kruitgewicht of samenstelling moeten die matten opnieuw gekeurd worden. En dat is niet gebeurd. En er is ook geen sprake van!

Er zit dus niet minder kruit in!

Ik heb de chainthunder al diverse keren mogen horen en beleven . En tot nu toe ben ik maar een enkele keer iets slechts tegen gekomen. Veel mensen vergeten altijd dat vuurwerk produceren een handmatig klusje is en blijft!

Wat dus wel zo kan zijn is dat er een slechte levering is geweest van een batch chainthunders die gewoon of niet goed zijn af gevuld of niet de juiste samenstelling qua kruit hebben. En daar kan Alpeco niet veel aan doen meer. Je kan het niet even testen zeg maar. Dat er minder kruit in zou zitten doelbewust is geen sprake van en is ronduit een fabeltje.

Hey,

Als eerst bedankt voor je reactie, toch ben ik het niet met je eens.

De hardheid van de huls heeft wel degelijk invloed op de knal. Daarnaast spreek ik meerdere mensen die het hebben over slechte chainthunders en kom er hier nog een hoop tegen. We hebben het dus niet over 'een' persoon die slecht spreekt over de chainthunders maar we spreken over een algeheel probleem.

Ook zat er vroeger 250 Gram de mat in en dat is nu 175 gram, dat is toch 75 gram minder.

Daarnaast was het vroeger OORLOG met HOOFDLETTERS als deze mat af ging... van die oorlog was geen sprake meer en de chainthunder was maar iets harder als de thunderbomb matten.

Als ik nu naar alpeco ga, doen ze er volgends jou wel wat mee... wat dan, krijg ik mijn geld terug of een nieuw karton goede chainthunders? Controle of niet dat is hun probleem, controle kost geld maar hun verkopen het dus hun zijn verantwoordelijk...!

Groetjus...

200mm

Laatst bewerkt door een moderator:
200mm Mensen kramen onzin uit zal even wat feiten op een rij zetten.
Ten eerste er zit niet minder kruit in, waarom omdat hij anders opnieuw gekeurd zou moeten worden en dat is niet zo volgens 1 van de experts bij alpeco red baron.
Ten tweede ik had er zelf 16 chainthunders en ze gingen stuk voor stuk perfect soms zit er misschien 1 tussen omdat het nog steeds handwerk is in china dus kan er soms een klein productiefoutje in zitten.
Hoop dat dit wat ophelderd dit praatje heeft red baron ook al gedaan maar zo te zien blijven er mensen volhouden dit is niet zo onzin dus!!.

Los van de opheldering die Red Baron heeft gegeven als reactie op eens aantal onwaarheden, er zijn dit jaar gewoon veel slechte ervaringen met de mat. Ook het jaar ervoor begon ik al negatieve ervaringen te horen. Dus dat er ergens een probleem is met dit stukje vuurwerk dat staat nu wel vast en hoeven we niet onder de tafel te schuiven.

Overigens lijkt het erop dat jij je eigen nu tegenspreekt vuurwerkk14. Als iets minder is geworden dan dat het oorspronkelijk was, dan ervaar je het toch niet meer als 'perfect'?

Masterbsc had 12 chinathunders van alpeco die zijn absoluut veel beter in kwaliteit dan die van zena wara ik er 3 van had, maar er zijn natuurlijk altijd mensen die daar anders over denken. Moet toch zeggen dat ik erg objectief kijk en ja de chinathunder is minder geworden dan die was, maar nog steeds beter dan die van zena. Heerlijke knallen zijn het dit jaar zeker weer 12 stuks voor mij van alpeco:D.

ik ervaarde ze nog steeds als perfect ze zijn voor mijn gevoel klein beetje minder gewordne maar niet zo erg als iedereen zegt dat ze opeens superslecht zijn heb zelf totaal geen problemen gehad topmatjes.

Hey

Zoals dat jij over komt heb jij de oude chainthunders niet gehad of nooit meegemaakt, zelfs een blinde en een dove zouden het verschil opmerken! Dat ze beter zijn als die zena dingen? Dat mag ook wel, dat is nog veel grotere troep!

Dat over die keuring vind ik leuk, maar eerst zat er 3 kg in een karton aan kruit en nu 2.1kg.... daar stel ik dan wel mijn vraagtekens bij, ik had nog een paar oude knallers en er leek op het oog ook meer kruit in te zitten! Daarnaast hebben we nog wat losse knallers naast elkaar getest en hier zat enorm veel verschil in, de oude rotjes gaven echt een giga knal en die van afgelopen jaar was maar een zacht knalletje...

Dit mag je onzin noemen die mensen volgens jou uitkramen, zou willen dat dit inderdaad zo was maar helaas...

- minder kruit
- zachtere hulzen

Maar dat is het em niet toch?

Er is gewoon iets veranderd aan de chainthunder, dat moge duidelijk zijn en laten we het vooral niet gaan ontkennen! ;)

gr :bye:

Laatst bewerkt:
Natuurlijk jij weet het beter als de medewerkers zelfs ik hou het bij mijn punt en ja heb de oude chinathunders gehad. Verder geen zin in verdere discussies ben de verstandig jij hebt je punt gemaakt en ik ook.

Hoeveelheid kruit hoeft welliswaar niet veranderd te zijn, maar wellicht de kwaliteit van het kruit wel.

Ik baal er erg van dat ik niks gefilmd heb. Dan had ik kunnen laten zien hoe slecht mijn Chainthunder ging. Hier op het forum zeiden ze dat ik deze mee moest nemen. Dat heb ik gedaan, achteraf enorme spijt aan gehad. Ik had die van Zena en ik moet zeggen, dat ik dit erg slecht vind. Meer kan ik er nu niet meer aan doen. Ik heb niks te bewijzen. Wat zullen ze gaan doen, jammer genoeg moeten we maar afwachten. En misschien ligt het wel aan de chinezen die ze maken, aan het kruit, aan de plek waar ik hem afstak. Maar dat is dat wel toevallig dat het bij zoveel mensen gebeurt. :rolleyes:

Deze jaar wisseling een karton van 12X500 sh china thunder van bonbrige gehaald.
Het viel best wel tegen met het jaar daarvoor 2007 toen zat er 250 gram in een matje van 500sh.
Nu stond er op het karton PW:. 2.1 KG delen door twaalf stuks is dus gewoon 175 gram.
Ik denk dat dit toch helaas het grote verschil betekent.
Het stop kruit in de nitraatjes zat ook verder naar binnen daardoor een stuk of 15 meer die wijgerde in plaats van een het jaar daarvoor.Terwijl het matje netjes verticaal werd opgehangen opgehangen.

Kijk vuurwerk14, hier word de verminderde kruit inhoud nog even duidelijk uitgelegd..... Wie het beter weet maakt me niet uit, ik heb enkel iets geconstateerd en ben niet de enige!

Hopelijk komt redbaron hier nog even langs gewaaid want iemand als jij zegt alleen a maar geen B... :frusty: Als je niet onderbouwd wil reageren, reageer dan niet!!!!!

Groeten....

200mm

mogen aub anderen het gewoon oneens met je zijn?! sjongejonge

Je mag het oneens zijn door er een positieve ervaring mee te hebben. Maar dan moet je aan de hand daarvan de negatieve ervaringen niet afdoen als onzin. Datzelfde geld ook andersom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan