DDos aanval op vuurwerkoverlast.nl

Het meldpunt vuurwerkoverlast ligt woensdagavond goeddeels plat door een cyberaanval. Dat meldde Arno Bonte, GroenLinks-fractievoorzitter in Rotterdam en een van de initiatiefnemers van het meldpunt dat te vinden is op vuurwerkoverlast.nl

De website is door de zogenoemde DDoS-aanval maar zeer beperkt toegankelijk. „We werken er hard aan en hopen de website donderdagochtend weer helemaal draaiende te hebben”, vertelde Bonte.

Tot nu toe zijn er zo'n 9000 meldingen van overlast gedaan. Dat had volgens Bonte hoger kunnen zijn, aangezien mensen op woensdagavond nauwelijks terecht konden op het meldpunt.

Vorig jaar was het meldpunt ook al slachtoffer van een aantal cyberaanvallen. „Toen waren we zelfs een paar dagen uit de lucht”, zei Bonte. Vandaar dat dit jaar het meldpunt draait op een 'zwaardere' server, die een stuk meer verkeer aan kan. „Blijkbaar heeft iemand toch een zwakke plek gevonden. Het is maar waar je zin in hebt op eerste kerstdag.”

Op de website kunnen mensen terecht die klachten hebben over vuurwerkoverlast, zoals te vroeg afgestoken vuurwerk of hele harde knallen.

Dinsdag nam de politie al veel vuurwerk in beslag. Zo werd een 46-jarige man uit Waalwijk in een woning in Haaren aangehouden met tientallen kilo's grondstoffen voor het maken van vuurwerk. Een 21-jarige inwoner van Oost-Souburg is dinsdag aangehouden na een anonieme tip. In zijn woning vond de politie behalve een alarmpistool 22 kilogram illegaal vuurwerk.

lijkt me niet helemaal de bedoeling dit. We zijn met z'n allen bezig om vuurwerk in een positief daglicht te krijgen en door dit soort acties stijgt de aversie tegen vuurwerk alleen maar.

Hahha het hadden meer klachten kunnen zijn mischien te weinig klachten en speelt tie het zelf zo van het had meer kunnen zijn.

Zijn er ook onafhankelijk waarnemers bij de hostprovider oid die hier naar kijken en uitsluitsel kunnen geven? Die fanatici zijn namelijk wel gek genoeg om met zo'n leugen media-aandacht te willen trekken en de opinie naar hun hand te willen zetten.

edit: flexwebhosting een mailtje gestuurd, ben benieuwd

Vorig jaar was de site gehacked door zogenaamde *vuurwerkterroristjes* aldus Arno Bonte.:bonk:

Die gozer komt me de strot uit zelfs PVDA leden hebben de kots van hem zag ik op twitter.
Iemand vroeg waarom hij altijd aan bostklopperij doet hij vind zichzelf zo geweldig pauper dat het is.
Zo ik heb weer even mijn frustratie er uit kunnen gooien in ieder geval.:p

„Blijkbaar heeft iemand toch een zwakke plek gevonden. Het is maar waar je zin in hebt op eerste kerstdag.”

Dat vraag ik me ook wel eens af ja. Alles in het teken van vuurwerkoverlast.nl, het is maar waar je zin in hebt op eerste en tweede kerstdag.

Verder lijkt me dit niet echt de bedoeling, zo'n DDos aanval.

Mag het eigenlijk niet zeggen maar vind het wel grappig dat de grootste pester van Nederland zelf eens een keer gepest word, en nu zelfs al twee keer.

Men zegt wel een ....Wie de bal kaatst...maak zelf maar af.

Of wie een kuil graaft voor een ander.....

Hier kan ik wel om lachen, dit vinden wij natuurlijk niet erg. Toch zegt er ergens iets in mij, is dit geen opzet? Zo komt de website weer wel flink in het nieuws, het kwam namelijk overal op de radio etc. zo krijgen ze toch weer aandacht voor die site en hun doel.

Echter maak ik me niet druk om een verbod ofzo, dat gaat er toch niet komen. Ik weet inmiddels wel beter, elk jaar staan we gewoon te stoken. Daarnaast valt die site niet serieus te nemen zonder een IP check. Ik durf te wedden dat er een paar haters gewoon hele dagen zitten in te sturen.

Ik kan je vertellen dat het waar is, want ik ben de gene die deze aanvallen doet. Deze aanval gaat automatisch, hoefde alleen mijn computer aan te laten en de rest gaat vanzelf.

Ik vraag me af of het überhaupt waar is!

precies ik geloof er ook geen reet van, weer eens een mooi gluiperige media aandacht stunt.
We trappen er allemaal met open ogen in, hoppekee aandacht.... site weer de lucht in... en de teller gaat als een tierelier richting de 150.000.
Let maar op, ik ga denk nog gelijk krijgen ook, smerige gluip tijgers daar.

De hele politiek bestaat toch enkel uit list en bedrog, democratie noemen ze dat... donder toch op...

Back
Bovenaan