Daylight Cakes

zoals hier (post 9) en daar in het topic al staat, wordt die Confetti Blaster niet meer verkocht. Fritsie van vuurwerkhal.nl zegt in het topic nog een paar in de bunker te hebben staan. Eindereeks-product dus.

Daylight cakes zijn een GROOT gemis in Nederland! Supersuf dat rookeffecten niet zijn toegestaan! Nu zijn we aangewezen op fluit- en knalbakken...

Van de Smoking Umbrella heb ik ook nog een filmpje:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Tja, je zou ook nog altijd kunnen denken aan een confetti-shooter, maar dat kost klauwen met geld. Onderstaand model bijvoorbeeld kost 75 euro per dag om te huren, 590 euro om te kopen...
shotbase8.jpg

Hey dat is wel leuk om een keertje mee te nemen. Wat kosten die en welke naam dragen die dingen?

Als je die rookkaarsen van Bonbridge bedoelt, die heten 10 Blue Smoke Shots, of 10 Red Smoke Shots afhankelijk van de kleur... De code van een blauwe kaars is: SMO-CD22-10B.

Ik kan ze je i.i.g. niet aanbevelen, vond het niets waard. Die van mij (bij Edruco gekocht) stond ook een datum uit 2003 op, dus misschien zijn recentere versies beter!

Weet trouwens niet meer precies wat ik er voor betaalt heb, maar was niet veel :rolleyes:

Zal zo nog een filmpje plaatsen!

Edit: filmpje http://www.vimeo.com/15036710

Laatst bewerkt:
Thanks! Opzich toch niet slecht. Eentje afsteken is wat heel magertjes maar ik krijg nu wel een goede indruk ervan. Maar echt dikke rookpluimen zijn het niet. Je kunt inderdaad zoals hier gezegd beter rookballen de lucht inschieten met katapults. Misschien is dat nog een leuk projectje :P

Rookeffect is in Nederland wél toegestaan maar "het genereren van rook mag niet het hoofdeffect zijn". Dus een lekkere fluiter die stiekem bijzonder veel rook produceert, mag weldegelijk. Maar desondanks zal je inderdaad veel rook mislopen via deze truc, omdat het hoofdeffect vaak gebaat is bij weinig rook. Een rookpot ombouwen zodat ie ook nog gaat fluiten, zie ik niet gebeuren, maar wie ben ik :)

We hebben inderdaad eigenlijk géén daylight cakes in Nederland. Echt een gemis vind ik het persoonlijk niet. Er zijn nou eenmaal niet veel mensen die overdag iets groters dan single shots en knallers willen afsteken. Mocht je een cake zoeken om overdag af te steken, dan kun je het best zoeken naar dingen die geluid genereren. Bijvoorbeeld een fluitbatterij of een knalcake.

Er zijn weer twee nieuwe daylight cakes toegevoechd:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video

Wel jammer dat de cakes niet lang duren..

Laatst bewerkt:
Je kunt er nog zoveel mee. Waaier Z-shaped V-Shaped W-shaped maar het idee is er! Ik vind het mooie cakes nu alleen nog hier zien te krijgen voor een goede prijs! :D

bedankt voor de filmpjes! Jammer dat die cameraman niet goed zit op te letten :(

Back
Bovenaan