D66: boete voor niet opruimen vuurwerk

Babiloot

VWC lid
Als het aan D66 ligt krijgen mensen die afgestoken vuurwerk niet opruimen een boete. Volgens Arjan Kleuver, raadslid van de grootste partij in de Utrechtse gemeenteraad, moet er tijdens de volgende jaarwisseling actief worden gecontroleerd.

Kleuver baalt van de enorme hoeveelheid niet opgeruimd vuurwerk. ,,Wie te beroerd is op te ruimen, verdient een boete, vind ik. Misschien zou er op gehandhaafd kunnen worden, want het is erg onfatsoenlijk om het gewoon maar te laten liggen."

Het is erg onfatsoenlijk om het gewoon maar te laten liggen.

Arjan Kleuver, D66 Utrecht

Het raadslid kondigt aan navraag te zullen doen. ,,Misschien moeten er wat regeltjes worden aangepast, maar het zou zeker helpen als mensen een boete krijgen voor het niet opruimen van de troep. Al zou dat natuurlijk niet nodig moeten zijn."

Culemborg
De gemeente Culemborg bood ook dit jaar weer jongeren de kans aan zoveel mogelijk vuurwerkvuilnis in te zamelen. Voor iedere volle vuilniszak krijgen jongeren tot 16 jaar 1 euro. ,,Op die manier willen we voorkomen dat er over een paar maanden nog steeds overval vuurwerkresten liggen," aldus een woordvoerder van de gemeente.

De actie lijkt in elk geval een succes, want na een weekend lang vegen en opruimen meldde de gemeente Culemborg dat er 740 vuilniszakken werden ingeleverd. Toch goed voor een overvolle container vol vuurwerkresten

Bron

Moeilijk te controleren, maar lijkt mij een goede optie mocht het duidelijk zijn van wie het af komt.

Lekker controleerbaar ook. Als ik bij mijn buurman voor zijn huis ga stoken krijgt hij die boete hahaha

kijk dit is weer zoiets van hier kunnen we niks mee.

Ik vind goed dat iedereen zijn eigen rommel op moet ruimen.

wie verteld mij dat die afgeschoten cake van de buurman is en niet van iemand 3 huizen verder? krijg ik een boete als familie bij mij afsteekt en dan niet opruimen? Ik ben niet de gene die het afstak dus ja. handhave? Er zijn nu al de groots mogelijke problemen om de regels rond vuurwerk te handhaven en niet alleen rond vuurwerk. Het lijkt me daarom inderdaad verstandig nog meer dingen op te stellen die niet uit te voeren zijn!

Dan moeten ze het beleid in iedere gemeente gelijk trekken en dan bedoel ik dat het vuurwerkafval overal gratis mag worden ingeleverd.

gaat D66 dan ook is controleren wie er savonds vuilniszakken en bakken vol exotische vreten zo van de vierde verdieping hup naar beneden pleuren , en gaan ze ook optreden tegen diegene die overbodige huisraad s´nachts bij de afvalcontainers dumpen , nou ik weet wel welke figuren dat zijn maar als ik daar wat van zeg dan ben ik de gebeten hond of die rechtse xenofoob pffff alsjeblieft ARJAN KLEUVER je bent toch geen familie van ARNOOTJE BONTE

wat een misselijke tijd leven we toch.
als ik zie hoe kaal de straten de laatste jaren zijn in vergelijking met pak hem beet 15 a 20 jaar geleden...
toen kraaide er geen haan naar, en kon je in de zomer nog vuurwerk zien liggen.
nu ligt er vrijwel niks en dreigen ze met een boete?
geen wonder dat mensen ontsporen door deze schijt maatschapij!!!!!

moeten ze inleveren ook makkelijker maken niet moeilijker. in gemeente geldermalsen was vorig jaar in elk mini dorp een punt. nu alleen in geldermalsen zelf en beess. voor sommige minimaal km rijden. die denken dan makkelijker. laat de veeg wagen het maar opruimen.

Om gelijk met boetes te gaan strooien vind ik wel kinderachtig, ten eerste ze hebben al geen genoeg mensen om dit te handhaven, ik vind wel een kleine moeite dat wij pyrofreak best wel onze vuurwerk resten mogen opruimen zo voorkom je ook een hoop gezeik en scheelt weer minder overlast

Laatst bewerkt:
ik zie de gemeente ander ook geen moeite doen om mijn 25 zakken vol met cakes op te ruimen..
en dan iemand wel proberen te pakken die per ongeluk iets laat liggen.. moet wel van 2 kanten komen, gooi een flyer in de brievenbus wat je met dat afval kan doen, en/of laat een paar wagens rondrijden op 2 januari voor de mensen die het wel netjes opruimen.. die moeten maar gissen waar alles heen moet.

Back
Bovenaan