Cruel Traction

Waarom zouden ze een zeer geslaagd product veranderen dat begrijp ik niet helemaal.
De enige reden die ik kan bedenken is dat ze problemen voorspellen met de keuring.
Pessimist als ik dan ben gaat dat in mijn ogen ten kosten van de enorme effecten/kwaliteit.

Heb er 2 besteld na aanleiding van de reacties maar zou er zeer verdrietig om worden als het product half verkracht is. Beftreft ook nog eens het grootste gedeelte van mijn budget

Waarom zouden ze een zeer geslaagd product veranderen dat begrijp ik niet helemaal.
De enige reden die ik kan bedenken is dat ze problemen voorspellen met de keuring.
Pessimist als ik dan ben gaat dat in mijn ogen ten kosten van de enorme effecten/kwaliteit.

Heb er 2 besteld na aanleiding van de reacties maar zou er zeer verdrietig om worden als het product half verkracht is. Beftreft ook nog eens het grootste gedeelte van mijn budget

Ik heb hem op de demo gezien, en hij presteerde nog steeds het zelfde als vorig jaar

Ik zit mijn video's ( ik had ook 2 x de Rage vorig jaar ) even door te kijken en te vergelijken met de Rage die bij Orthen is geschoten. Dus ik vergelijk de Rage 2014 met de 2015. Dit is wat mij opviel:

- Cake 1 is exact hetzelfde.

- Cake 2 heeft in principe dezelfde effecten, enkel komen de kleuren niet precies overeen maar zoveel verschilt het niet! Ik had namelijk in deze cake ook gewoon Multi colour Peonys. En de 2015 versie schiet in salvo's en dat doet de 2014 versie niet.

- Cake 3 is ook hetzelfde qua effect, alleen word deze in de 2015 versie ook in salvo's geschoten en in de 2014 versie niet.

- Cake 4 was in de 2014 versie een soort gemixte crackling willows en in de 2015 versie zijn dit gemixte goud effecten.

- Cake 5 is nog hetzelfde gebleven

- Cake 6 is nog hetzelfde gebleven

Conclusie:
Cake 2 is dus niet de enige die anders is, maar volgens mij qua burst en spreiding komt het op precies hetzelfde neer en qua effecten is het helemaal niet anders. Ik weet niet hoe cake 2 was bij de Cruel Traction vorig jaar maar bij de Rage bevatte die al gewoon Multi Colour Peonys.

Ik heb vandaag van een dealer te horen gekregen dat de Rage NIET hetzelfde product is als de Cruel Traction. De Rage bevat vier cakes die identiek zijn aan de Cruel Traction, terwijl twee cakes uniek zijn voor de Rage. Het is dus geen echte harde omlabeling, terwijl de Cobra 120 dat wél is.

Let niet op de kwaliteit en het slechte intro stukje want ik heb 'm even snel geupload. Maar zie dus hier Cake B ( 2 ) van de Rage uit 2014!

en vergelijk hem nu maar zelf met de Rage uit 2015!

Houd natuurlijk wel rekening dat per camera de kleuren er anders uit komen.

Ik heb de cruel traction besteld maar als ik een rage krijg maakt het me ook niet zoveel uit. Die paar verschilletjes uit de rage vind ik ook nog gewoon indrukwekkend. Burst en spreiding gewoon zelfde.

Ik ben stiekem minder onder de indruk als afgelopen jaar toen ik voor het eerst kennis maakte met deze box. Neemt niet weg dat hij ook dit jaar gewoon in mijn collectie plaats heeft.
Een mooie box, maar er zijn er dit jaar zoveel.

Natuurlijk een super box!! Wat mij iedere keer toch weer opvalt is hoe die eruit ziet! Op het eerste gezicht lijkt de doos op 4 bij elkaar geraapte stukken karton. Niet erg aantrekkelijk voor de 'gewone' consument, die gaat denk ik eerder voor een mooi uitziende box! Nou ja, wij weten wel beter! :wink:

Let niet op de kwaliteit en het slechte intro stukje want ik heb 'm even snel geupload. Maar zie dus hier Cake B ( 2 ) van de Rage uit 2014!
Houd natuurlijk wel rekening dat per camera de kleuren er anders uit komen.

Thanks, duidelijk verhaal. Wát een enorme boeketten en dikke burst trouwens weer :shocked:. Als hij het hier ook zo doet dit jaar (rekening houdend met de salvo's etc) is het dik genieten met deze bak! Gezien het verhaal van 3xh kunnen we daar wel vanuit gaan.

Het jammere aan die peonies vind ik vaak de korte(re) brandtijd van de sterren. Blinkers (zoals in de originele CT) icm die gouden palmen doen het vaak langer waardoor het wat professioneler/sierlijker overkomt. Maar goed, als hij het dit jaar zo doet ben ik absoluut in m'n nopjes!

Thanks, duidelijk verhaal. Wát een enorme boeketten en dikke burst trouwens weer :shocked:. Als hij het hier ook zo doet dit jaar (rekening houdend met de salvo's etc) is het dik genieten met deze bak! Gezien het verhaal van 3xh kunnen we daar wel vanuit gaan.

Het jammere aan die peonies vind ik vaak de korte(re) brandtijd van de sterren. Blinkers (zoals in de originele CT) icm die gouden palmen doen het vaak langer waardoor het wat professioneler/sierlijker overkomt. Maar goed, als hij het dit jaar zo doet ben ik absoluut in m'n nopjes!

Ik wist eerst niet eens dat de Rage verschilde met de Cruel Traction. De Rage was iedergeval mijn mooiste cakebox! De grootste effecten, hardste burst en er werd gebruik gemaakt van zeer dikke kwalitatieve stars. Ik snap wat je bedoelt, de blinkers en goudeffecten blijven zeer lang branden. Maar de Peony cake ( of meer dahlia te noemen ) kwam ook echt zeer professioneel over! Kijk naar de mooie heldere kleuren.. die zijn goed te zien op mijn video. Vooral de laatste combinatie van groen en geel was echt super mooi en helder. Zoiets moet je echt in de straat zien en niet op film, ondanks dat mijn video op zich een redelijk beeld laat zien van wat je kan verwachten. Of je nou de Rage of Cruel Traction krijgt, je zal echt niet teleurgesteld worden!

Back
Bovenaan