Cruel Traction

Op dat filmpje van bolle-040 ziet tie er heel mooi uit !
Had hem in 2014, maar zeker weer het overwegen waard.

Wat is er zo speciaal aan de Transbomber dan? Deze is toch veel gevarieerder en van een groter kaliber.

Voor de gevarieerdheid zijn er andere boxen.
De Transbomber is een geval apart. Lomp, rommelig, geweldig! Dit jaar weer 2 besteld. We starten ermee, en we eindigen ermee. Tussendoor stuk of 10 topboxen. De Transbomber is 1 van de goedkoopste boxen die wij schieten, en hij is zo top! Ongeleid projectiel. ADHD in het hyperkwadraat. Zoals op veel filmpjes ging er een gejuich op in de straat na de Transbomber. Zelfs mijn vrouw die wel kijkt, maar echt niet veel om vuurwerk geeft (zonde van het geld) stond te juichen.

Weet je zeker dat dit niet de 2014 versie was?

Het eerste wat ik dacht toen ik het filmpje zag was ook 2014 versie, tot dat ik '16' zag staan. Wat is deze mooi uitgewerkt zeg! Zo had ik 'm precies in 2014 en zo was ie helaas niet meer in 2015. Daarna nooit meer overwogen om deze te halen.

Voor mij blijft dit een van de beste cakeboxen die Nederland rijk is. Ik had hem nu voor de 3e keer op rij en ik heb hem voor dit jaar alweer besteld. De box is circa anderhalve minuut flink aan het blaffen en slingert prachtige effecten de lucht in.

Hier een paar foto's van de Cruell Traction die ik vorig jaar had.
Laat iedereen maar de Ram Bam krijgen, maar dit is en blijft een topper.
Graag geen commentaar op mijn naam. :thumbsdown:

DSC_0078.jpg

DSC_0081.jpg

DSC_0084.jpg

DSC_0085.jpg

DSC_0086.jpg

DSC_0087.jpg

DSC_0088.jpg

DSC_0089.jpg

Zeker mee eens, de enorme hype op deze box is over maar natuurlijk blijft dit een degelijke topper door de jaren heen. Zo ook bijvoorbeeld de Immortal Gold/4Seasons van Rubro. Gewoon vanaf het eerste uur degelijke boxen en ze blijven gewoon goed!

Zeker mee eens, de enorme hype op deze box is over maar natuurlijk blijft dit een degelijke topper door de jaren heen. Zo ook bijvoorbeeld de Immortal Gold/4Seasons van Rubro. Gewoon vanaf het eerste uur degelijke boxen en ze blijven gewoon goed!

En daarom heb ik ze dit jaar ook alle drie weer in mijn collectie :handsup::handsup:

De vonkoverslag gebeurt in het midden tussen de vier cakes in. De lonten tussen cake 1&2 kruisen daar bijna met het lont tussen cake 3&4. Ik pak dan een stuk karton van een doos, en vouw dat tussen de lonten door. Buig hem ook onder de cakes door. Wees niet zuinig met karton: 20x20 cm heb je minimaal nodig. Buig 5 cm onder cakes 1 en 2,en zet 15 cm omhoog tussen cakes 1&2 en 3&4.

Gewoon een rijtje van 1x6 cakes maken i.p.v. 2x3.

Deed dit ook altijd met de zena cakebox, werkt het beste idd. Bij de crual traction een plaatje ertussen gedaan zoals Darksoul aangeeft. Stuk karton van de doos (een flap) beetje zilverfolie eromheen en klaar

Dit werkt inderdaad het beste. Al is lopen met zo'n doos ook wel onderdeel van 'the feeling' die je hebt met een cakebox :D
Zo'n rijtje van 6 kan je mooi met z'n tweeën naar buiten tillen. Wel even over de lengte met ductape de onderkant van de potten aan elkaar te verbinden.

Gaat die lont wel aan dan?
Ik dacht aluminiumfolie eromheen wikkelen

Ja hoor, ik doe het al jaren zo bij al mijn cakes die ik doorlont. Dit werkt vooral een stuk handiger dan folie, dat scheurt zo gemakkelijk weer kapot. De lonten branden onder de tape door. De tape laat uiteindelijk wel los, maar de buffer van de tape (zeker aan 2 kanten in het geval van de Cruel Traction) is meer dan voldoende om vonkoverslag te voorkomen.

Ik plak overigens de lontjes vast met gewoon schilderstape, en dan één of twee laagjes aluminium tape eroverheen. Heeft me nog nooit in de steek gelaten.

Back
Bovenaan